اميرعبداللهيان نمایه

وزیر امور خارجه در دیدار با همتای آذربایجانی درباره تسهیل ترانزیت و تردد کامیون‌های ایرانی و موضوعات کنسولی از جمله دو راننده ایرانی بازداشتی در آذربایجان رایزنی کرد.

به گزارش مشرق، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه دیدارهای روز پنجشنبه خود در حاشیه هفتاد و ششمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک، با «جیحون بایرامف» وزیر خارجه جمهوری آذربایجان دیدار و در خصوص روابط دوجانبه بحث و تبادل نظر کرد.

گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با همتای آذربایجانی درباره تردد کامیون‌های ایرانی

* استقبال از نشست سه جانبه ایران، ترکیه و جمهوری آذربایجان در تهران

وزیر خارجه جمهوری آذربایجان در ابتدای این دیدار از برگزاری نشست سه‌جانبه ایران، ترکیه و جمهوری آذربایجان در تهران استقبال کرد.

بایرامف روابط دو کشور را دارای پویایی‌های بسیار مثبت و در مسیری درست توصیف و از حمایت‌های ایران از تمامیت سرزمینی جمهوری آذربایجان تشکر کرد.

وزیر خارجه جمهوری آذربایجان در این دیدار با تأکید بر آمادگی کشورش برای همکاری در تمامی حوزه‌ها از جمله حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، تجاری و فرهنگی با جمهوری اسلامی ایران، گفت از طرف جمهوری آذربایجان، شاهین مصطفی‌ یف آماده است تا با همتای ایرانی خود در چارچوب کمیسیون مشترک تماس برقرار کند.

گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با همتای آذربایجانی درباره تردد کامیون‌های ایرانی

وی همچنین با بیان این‌که جمهوری آدربایجان آماده است تا پروژه‌های مشترک در حوزه خزر را پیگیری کند، تعاملات و رایزنی‌های منظم در سطوح مختلف را امری ضروری خواند.

* نباید اجازه داد برخی طرف‌های ثالث روابط خوب دو کشور را تحت تأثیر قرار دهند

در ادامه این نشست، وزیر امور خارجه کشورمان روابط ایران و جمهوری آذربایجان را دارای اهمیت ویژه برشمرد و با ابراز امیدواری از اجرایی شدن توافقات پیشین، یادآور شد که دولت جدید جمهوری اسلامی ایران برای روابط با همسایگان اولویت ویژه‌ای قائل شده است.

امیرعبداللهیان با بیان این‌که دو کشور در مجامع بین‌المللی و منطقه‌ای از همدیگر حمایت متقابلی داشته‌اند، تأکید کرد که ضروری است که این روند حفظ شود.

وی همچنین مشترکات دو کشور را عمیق و متنوع خواند و یادآور شد که جمهوری اسلامی ایران همواره از تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان حمایت کرده است.

وزیر امور خارجه کشورمان خاطرنشان کرد که پروژه‌ها و همکاری‌های مهمی در حوزه‌های مختلف از جمله برق، گاز، سدسازی، تجارت و ترانزیت از جمله پایانه ریلی آستارا و همکاری بخش‌های خصوصی و دولتی بین دو طرف تعریف شده و پیگیری خواهد شد.

حسین امیرعبداللهیان بازسازی مناطق آزاد شده را زمینه همکاری گسترده دو کشور خواند.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد که نباید اجازه داد برخی طرف‌های ثالث روابط خوب دو کشور را تحت تأثیر قرار دهند.

وزیر امور خارجه کشورمان در این نشست در خصوص تسهیل ترانزیت و تردد کامیون‌های ایرانی و همچنین برخی موضوعات کنسولی از جمله دو راننده ایرانی که در بازداشت پلیس جمهوری آذربایجان هستند، با همتای آذربایجانی رایزنی کرد و توافق شد این موضوع در تماس بین دو طرف حل و فصل شود.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه که دوشنبه شب ۲۹ شهریور ماه در رأس هیأتی برای شرکت در نشست مجمع عمومی وارد نیویورک شد در مدت حضورش با مقامات و وزرای خارجه برخی از کشورها دیدار و گفت‌وگو کرده است. وی در این مدت با وزرای خارجه لوکزامبورگ، فنلاند، کرواسی، هند، سوریه، ونزوئلا، انگلیس، آلمان، اسپانیا، ایرلند، بلاروس، دانمارک، ایتالیا، صربستان و ... و همچنین جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار و به رایزنی پرداخت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 27
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 18
  • IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
    39 17
    یه دونه میخابوندی در گوشش تا بفهمن با اربابشون ایران کل کل نکنن! احمقای بدرد نخور
    • رامین IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      2 2
      کامیون از ایران بار شده به مقصد قره باغ که ایران و کل دنیا و حتی ارمنستان هم قبول داره مال اذربایجان هستش ولی تو بارنامه صادره از ایران نوشته ارتساخ -ارمنستان..... بعد اننظار دارین اونا به راننده گل هدیه بدن؟
  • TR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
    15 27
    ارمنستان از هر کامیون ایرانی 130 دلار میگیره این ادعا رئیس اتاق بازرگانی ایران و ارمنستان است چرا درقبال یه کشوری دشمن اسلام است سکوت می کنید اما یه کشور اسلامی رو تهدید می کنید
    • IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
      12 11
      از اون زنای بی حجاب و نماد اوبلیسک در شهرهایشان مشخص است که چقدر جمهوری آذربایجان و ترکیه مسلمان هستند.
    • IR ۱۷:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
      11 2
      ایشون شدیدا تکذیب کردند و گفتند اتفاقا این جمهوری آذربایجانه ۱۳۰ دلار از کامیون های ایرانی می گیرند
    • TR ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      1 2
      ایران هم از اذربایجان حق ترانزیت میگیره سه برابر حق قانونی اذربایجانه حق ترانزیت بگیره در ضمن شما چرا همیشه از کفار حمایت نی کنید
  • IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
    24 11
    اون گوش دراز چرا یکی از دستاش رو مشت کرده تو عکس با وزیر خارجه ایران؟ از چیزی دردش گرفته لابد خخخخ
    • IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
      16 26
      خفه توله سگ یه روزی ایران به صاحب اصلیش تورکا باز خواهد گشت
    • IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
      8 4
      میگه اضافه حرف بزنی میخوابونم تو دهنت
    • IR ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
      15 7
      خفه شو توله‌گرگ. جگر داری اسم و نشونی بذار تا صاحاب اصلیت بیاد سراغت. هر شخصی در مورد ایران هرف بزنه میخواد فارس باشه، ترک یا چیز دیگه دهنش سرویسه
  • IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
    10 16
    داداش اذربایجان خودش ارباب هست . ..رابطه مثبت اذربایجان وایران به نفع همه هست ..ما ترک ها ایران ..خواهان رابطه خوب ایران واذربایجان هستیم ..باید مواطب باشند رابطه را دیگران خراب نکنند (ارمنستان)....متاسفانه ...رفتار وکردار ایران درمورد اذربایجان .خوب نیست ..نباید .کامیون های ایرانی بدون رضایت واجازه اذربایجان به خان کندی تردد کنند خان کندی جزیی از قلمروی اذریایجان هست ایران مقصر بود . همین داستان ..باعث عصبانیت .طرف اذربایجانی شد .... چند کیلومتری جاده ایران به ارمنستان .از خاک اذربایجان عبور می کند
  • IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
    10 22
    داداش اذربایجان خودش ارباب هست . ..رابطه مثبت اذربایجان وایران به نفع همه هست ..ما ترک ها ایران ..خواهان رابطه خوب ایران واذربایجان هستیم ..باید مواطب باشند رابطه را دیگران خراب نکنند (ارمنستان)....متاسفانه ...رفتار وکردار ایران درمورد اذربایجان .خوب نیست ..نباید .کامیون های ایرانی بدون رضایت واجازه اذربایجان به خان کندی تردد کنند خان کندی جزیی از قلمروی اذریایجان هست ایران مقصر بود . همین داستان ..باعث عصبانیت .طرف اذربایجانی شد .... چند کیلومتری جاده ایران به ارمنستان .از خاک اذربایجان عبور می کند
    • جاویدایران NL ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
      23 10
      برو پی کارت، تو هم میخوای با پنبه سر ببری؟؟ زرنگی؟؟ ببین حق چیزیه که کشور من داره میگه، اصلاً تو فرض کن یک چیزی حتی ناحق هست، وقتی کشور من اون حرف رو گفت میشه حق ایران، اینو گفتم که تا ته ماجرا رو بخونی، در راه وطن حق و ناحق نداریم، برو این بحث هارو جای دیگه بکن مگه داریم نظرخواهی میکنیم درباره منافع اساسی کشورمون. دولت باکو هییییییییچ آینده ای نخواهد داشت، این خط و این نشون، در آینده میبینی تعبیر حرفام چی بوده، بلند مدت فکر کن.
    • حمید IR ۰۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      2 1
      هموطن عزیز چرا وقتی که احساس میکنید یک کشور همسایه پیشرفت و ترقی میکنه زود بهش میگید که هیچ آینده ای نداره و خط ونشون میکشید که فردا این کشور همسایه فلان خواهد شد و ....این چه طرز فکریه؟!! باید خون گریست.
    • IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      0 2
      تو رو سننه از طرف خودتو حرف بزن کی گفته تو نماینده ترکها هستی منافع ملی ایران بر همه چیز ارجح هست تو هم ترک و فارس راه ننداز مردم آذربایجان گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب هستن تا در صورت اعلام جهاد جان خودشون رو فدای اسلام و ایران و انقلاب کنن تو هم فتنه گری نکن وگرنه عاقبت شومی در دنیا و آخرت خواهی داشت
  • ناشناس IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
    4 16
    اینها نقشه های اسرائیل و روسیه و آمریکاس میخوان کشورهای اسلامی رو به جون هم بندازن واز آب گل آلود ماهی بگیرن؛ بیشترین سود هم روسیه از این اختلاف میبره الان هم با اسرائیل و آمریکا میخواد در مورد سوریه توافق کنه آزموده را آزمودن خطاست روسیه برای ایران همیشه خیانت کرده ولی باز در حیرتم چرا مقامات ایران به آنها اعتما میکنند
  • ناشناس US ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
    6 9
    چیشد؟ شما که میخواستید بجنگید؟ چرا به جای گفتگو نجنگیدید؟
    • IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
      9 3
      مگس‌کشمون گم شده، پیدا کنیم چشم.
  • IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
    6 13
    عوضی افغانی هندی تبار..حروم زاده ....مشت نشانه......؟..
  • جاویدایران NL ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
    26 10
    باچیه این احمق دیدارکردیم!؟ بادولت جعلی دیدارنبایدکنیم. فریب اینهایی که در مسائل مربوط به ارمنستان و دولت باکو میان از مسائلی مثل اسلام و دین ومسلمانی استفاده میکنن نخورید، اینی که با پرچم ترکیه اومده چیزی گفته معلومه خرف و عقایدش چیه، اینها برای فریب دادن جمهوری اسلامی دارن از مسلمانی حرف میزنن وگرنه اگر از جنبه مذهبی هم به ماجرا نگاه کنیم هیییچ مسلمانی رضایت نمیده که از کشور و سرزمینی که امام رضا رو توش جا داده جدا بشه، میبینید چه منطق ساده و راحتی رو بیان کردم؟؟ اگر اینها واقعاً در ادعای مسلمانی صداقت داشتن هییییییچ وقت ذره ای حتی به فکر جدایی و تجزیه طلبی نمیبودن چون میگفتن حداقل در اونصورت از سرزمینی که امام رضا در خاکش هست جدامیفتیم، پس اصلاً فریب این حرفهارو نخورید که بخوان با این حرفها مسلمان بودن مردم جمهوری آذربایجان و ارمنی بودن ارمنستان رو به رخ حکومت بکشن و با این روش حکومت ایران رو در جهت اهدافشون به بازی بگیرن. اینم بگم ماکه با مردم جمهوری آذربایجان مشکلی نداریم که میان ازمسلمانی میگن، ما حرفمون دولت باکوهست، دولت باکوهم که اسلام حالیش نیست پس اگر ما از دولت باکو حمایت نکنیم به معنای حمایت نکردن از مسلمانان نیست، اتفاقاً اگر از نظر شرعی هم به ماجرانگاه کنیم اگر ایران از دولت فاسدو ضد شیعه ای مثل دولت باکو بخوادحمایت کنه یعنی علیه اسلام رفتارکرده چون تقویت حاکم غیر اسلامی بر مسلمانان آذربایجان حرام هم هست.
    • مختار IR ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۹
      1 0
      احسنت
  • GB ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
    8 16
    شیعه گری باعث عقب ماندگی ملت اذربایجان ..شده
    • IR ۱۵:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
      11 4
      این همون بهزاد حرومزاده است که یه هفته است فارس و ترک رو به جون هم انداخته. عزیزان ترکی که مسلمونی و شیعه علی بودن به ترک بودن براشون اولویت داره جواب این الدنگ رو بدن.
  • DK ۱۷:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
    6 11
    اگر شرکت‌های ایرانی‌ هم مثل شرکت‌های ترکیه با کیفیت بودند شاید در باز سازی قرباغ شرکت‌های ایرانی‌ شانسی داشتند
    • GB ۰۶:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      2 1
      ایران شرقک صادق و ترکیه مکار و طماع و جاه‌طلب
  • علیرضا IR ۰۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    1 0
    ازکی تاحالا آذربایجان کشور شده؟این مثلا کشور مال ایران بود وباید به خاک ایران الحاق بشه..مردم آذربایجان برادر و هم دین وشیعه هستن..وخودشونم ایرانی میدونن..باید باآغوش باز پذیرفتشون..ولی دولتش نه..دولتش لاییک و کمونیست هست..و این دولت باید بره کنار ..و یه دولت اسلامی شیعی جاشو بگیره ..زنده باد ایران
  • كورش IR ۱۷:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۹
    1 0
    اين مردك جيحون يك مقام استاني ايران است و جناب اميرعبدالهيان نبايد به او افتخار اين عكس را ميداد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس