کد خبر 1275985
تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۸
رژه نظامی به مناسبت سالگرد تأسیس کره شمالی

رسانه‌های دولتی کره شمالی اعلام کردند اعلام پایان جنگ میان دو کره از سوی مقامات کره جنوبی زودهنگام است.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری رویترز، مقامات کره شمالی معتقدند از آنجایی که هیچ تضمینی برای پایان سیاست‌های خصمانه دولت واشنگتن علیه پیونگ یانگ وجود ندارد، اعلام پایان جنگ میان دو کره در زمان فعلی عجولانه به نظر می‌رسد.

بیشتر بخوانید:

درخواست کره جنوبی برای اعلام رسمی پایان جنگ دو کره

مون جائه این، رییس جمهور کره جنوبی در روزهای اخیر در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد درخواست پایان جنگ میان دو کره را بار دیگر تکرار کرده و خواستار وساطت آمریکا یا چین در این موضوع شده بود. دو کره پس از آتش بس سال‌های ۱۹۵۳ هنوز در برخی موارد از جمله شبه جزیره کره با یکدیگر اختلافات سیاسی دارند.

رسانه‌های دولتی کره شمالی در گزارشی اعلام کردند: تا زمانی که سیاست‌های آمریکا علیه پیونگ یانگ ثابت بماند و هیچ تغییری در روند روابط سیاسی با این کشور دیده نشود نباید انتظار صلح و یا تغییر رویه از سوی مقامات را داشت.

همچنین رسانه‌های دولتی کره شمالی گفته اند: خروج آمریکا از سیاست‌های دوگانه و خصمانه خود در قبال وضعیت شبه جزیره کره یکی از اولویت‌های صلح برای پیونگ یانگ است.

روز سه شنبه گذشته جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت: آمریکا خواهان سیاست پایدار برای حل بحران هسته‌ای و موشک‌های بالستیک کره شمالی است.

کره شمالی تا به حال تمامی درخواست‌های واشنگتن برای مذاکره را رد کرده و ناظر سازمان انرژی اتمی نیز اخیراً در گزارشی مفصل از پیشرفت سریع برنامه‌های هسته‌ای در پیونگ یانگ خبر و نسبت به آن هشدار داده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس