کد خبر 1275972
تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۰
مرزهای آمریکا محلی برای خشونت علیه مهاجران

تصاویر منتشر شده از مهاجران اهل هائیتی در مرزهای آمریکا با واکنش های زیادی همراه شده است.

به گزارش مشرق، بانی واتسون کلمن، نماینده دموکرات آمریکایی ، می گوید «تصاویر تازه منتشر شده از ماموران اسب سوار گشت مرزی آمریکا در حال بهزداشت پناهجویان در نزدیکی مرز آمریکا و مکزیک، شنیع هستند.»

به گزارش «سی بی سی»، تقریباً ۱۵ هزار مهاجر، که بسیاری از آن‌ها از اتباع هائیتی هستند، از مرز عبور کرده و در روزهای اخیر در اردوگاهی در نزدیکی یک پل شهر دل ریو در ایالت تگزاس تجمع کرده اند.


تصاویر منتشر شده از رفتار ماموران گشت مرزی آمریکا با مهاجران بسیاری را در سراسر آمریکا شوکه کرده است.

عکس| خشونت سواره نظام گشت مرزی آمریکا علیه مهاجران


گاردین نیز در گزارشی می گوید که ۶ هزار مهاجر تا روز دوشنبه گذشته از منطقه خارج شده اند؛ برخی از آن‌ها به هائیتی بازگردانده شده اند.

آلخاندرو مایورکاس، وزیر امنیت داخلی آمریکا پس از بررسی تصاویر رفتار ماموران با مهاجران، با انتشار بیانیه‌ای، این رفتارها را بسیار نگران کننده توصیف کرد و وعده تحقیق در این رابطه را داد.

عکس| خشونت سواره نظام گشت مرزی آمریکا علیه مهاجران


در ادامه یک خبرنگار با یکی از شاهدان این حوادث گفت وگیی داشته است.


خبرنگار: وقتی این تصاویر را دیدید چه چیزی به ذهنتان آمد؟


واتسون: آن تصاویر از پناهندگان هائیتی، به ویژه تصویری که دیدیم یکی از آن‌ها در حال شلاق خوردن از ماموران بود، وحشتناک بود و به دوران دیگری در این کشور باز می‌گردد که برده داران، برده‌های فراری را شلاق می‌زدند؛ ما در سال ۲۰۲۱ هستیم؛ این غیر قابل قبول است.

خبرنگار: ماموران مرزی می‌گویند که از شلاق استفاده نمی‌کردند. این افسار اسب بوده که آن‌ها می‌چرخاندند. این تصاویر مربوط به افسران مرزی سفید پوست سوار بر اسب است و به نظر می‌رسد آن‌ها در حال برخورد شدید با مهاجران اتباع هائیتی هستند. آیا شما هم این تصویر را دیده اید؟

واتسون: من بیش از یک عکس دیدم؛ بنابراین بله، من این تصاویر را دیدم؛ مهم نیست که آن‌ها از افسار استفاده می‌کردند؛ شلاق زدن به عمل مربوط می‌شود، نه لزوما به ابزار؛ بنابراین این تصاویر شنیع بودند؛ این افراد (ماموران) باید پاسخگو باشند؛ مامورانی که در این تصاویر دیده می‌شوند نباید در جایگاهی باشند که دوباره این عمل را انجام دهند.

عکس| خشونت سواره نظام گشت مرزی آمریکا علیه مهاجران


خبرنگار: تصاویر نشان می‌دهد که اتباع هائیتی از این ماموران اسب سوار و رفتار آن‌ها وحشت دارند. نظر شما در این رابطه چه است؟

واتسون: آنچه ما دیدیم رفتار غیر انسانی با افرادی است که به دنبال این هستند که زندگی شان تهدید نشود؛ شرایط زندگی آن‌ها و خانوادهایشان بسیار وخیم است.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • عبدالله مومن IR ۰۹:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
    0 0
    تنبیه شیطان بزرگ به روش های مختلف !!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس