ایران نمایه  تحریم نمایه

وزیر خارجه دانمارک در دیدار با همتای ایرانی خود با بیان این‌که تحریم‌های یکجانبه علیه مردم ایران قابل قبول نیست، بر از سرگیری مذاکرات وین در اولین فرصت تأکید کرد.

به گزارش مشرق، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه دیدارهای دوجانبه امروز (پنجشنبه) با همتایان خود در حاشیه هفتاد و ششمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد با «جپ کوفود» وزیر خارجه دانمارک دیدار و در خصوص آخرین وضعیت روابط و همکاری‌ها در حوزه‌های مختلف دوجانبه و منطقه‌ای گفت‌وگو و تبادل نظر کردند. 

* تقدیر از اقدام دانمارک در تولید انسولین قلمی در ایران 

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به علاقه‌مندی دولت جدید برای برقراری روابطی متوازن با کشورهای مختلف از جمله در اروپا، بر گسترش همکاری‌ها در حوزه‌های مختلف محیط زیست، انرژی‌های تجدیدپذیر، دارویی، دامپزشکی و بهداشتی تأکید کرده و از اقدام دانمارک در تولید انسولین قلمی در ایران تقدیر کرد. 

دانمارک: تحریم‌های علیه مردم ایران قابل قبول نیست

امیرعبداللهیان با اعلام آمادگی برای مرور روابط و طراحی مسیر توسعه بیشتر روابط دوجانبه، فعال سازی ظرفیت‌های کمیسیون مشترک دو کشور و بازگشایی پروازهای مستقیم تهران و کپنهاگ را در رسیدن به این اهداف مؤثر خواند. 

وی در خصوص فعالیت برخی گروه‌های تروریستی در اروپا، حضور برخی از این عناصر در خاک دانمارک را غیر قابل قبول خواند و خواستار اعمال استاندارد واحد برای برخورد با تروریسم شد.

* دولت فعلی آمریکا در اعمال تحریم‌های غیرقانونی و ظالمانه علیه ملت ایران مسیر دولت قبلی را ادامه داده

وزیر امور خارجه کشورمان در بخش دیگری از گفت‌وگو با همتای دانمارکی خود به تحریم‌ها نیز اشاره کرد و اظهار داشت: دولت فعلی آمریکا در اعمال تحریم‌های غیرقانونی و ظالمانه علیه ملت ایران مسیر دولت قبلی را ادامه داده است و این مغایر ادعاهایی است که به صورت روزانه از واشنگتن شنیده می‌شود که می‌خواهند به برجام بازگردند. 

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان افزود: البته این تحریم‌ها اگرچه محدودیت‌هایی را ایجاد کرده، اما نتوانسته مانعی در روابط خلاقانه تجاری ایران با جهان خارج ایجاد کند و این فرصتی برای هر دو کشور است.

در خصوص افغانستان نیز امیرعبداللهیان آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای همکاری با دانمارک به منظور ارسال کمک‌های لازم به مردم آن کشور را اعلام کرد. 

* تحریم‌های یکجانبه علیه مردم ایران قابل قبول نیست

وزیر خارجه دانمارک نیز در این دیدار ضمن ابراز تمایل نسبت به گسترش همکاری‌ها، اظهار داشت: تحریم‌های یکجانبه علیه مردم ایران قابل قبول نیست، در عین حال لازم است در اولین فرصت مذاکرات وین از سرگرفته شود.

«جپ کوفود» از از اقدام مهم ایران برای کمک به خارج کردن اتباع خارجی از افغانستان تشکر کرد و اظهار داشت: دانمارک ۸۰ میلیون دلار برای کمک‌های انساندوستانه اختصاص داده است و حتما می‌بایست بخشی به آوارگان افغانستان اختصاص  یابد.

وزیر خارجه دانمارک در این دیدار بر حمایت دولت متبوع خود از رایزنی‌های منطقه‌ای در حوزه کشورهای خلیج فارس تأکید کرد.

لازم به ذکر است امیرعبداللهیان در این‌ نشست همچنین برخی موضوعات کنسولی در مورد مشکلات اتباع ایرانی در خاک دانمارک را مطرح کرد.

وزیر امور خارجه دانمارک از همکاری مشترک کنسولی برای حل و فصل موضوعات مطروحه استقبال کرد.

 حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه که دوشنبه شب ۲۹ شهریور ماه در رأس هیأتی برای شرکت در نشست مجمع عمومی وارد نیویورک شد در مدت دو روز حضورش با مقامات و وزرای خارجه برخی از کشورها دیدار و گفت‌وگو کرده است. وی در این مدت با وزرای خارجه لوکزامبورگ، فنلاند، کرواسی، هند، سوریه، ونزوئلا، انگلیس، آلمان، اسپانیا، ایرلند، بلاروس، ایتالیا، نیجریه و ... و همچنین جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار و به رایزنی پرداخت.

وزیر امور خارجه در دیدار با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اعلام این‌که دولت سیزدهم مذاکرات را از سر می‌گیرد، تصریح کرد: دولت جدید در حال مرور و مطالعه پرونده مذاکرات انجام شده است. نه اتلاف وقت می‌کند، نه رفتار غیر سازنده آمریکا را می‌پذیرید و نه کشور را معطل وعده‌های توخالی سابقه‌دار خواهد کرد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس