کد خبر 1275772
تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۳
سرعت حرکت نور

نور حتی در کمترین حالت نیز ۵۰ هزار برابر سریع‌تر از صوت حرکت می‌کند.

به گزارش مشرق، براساس نظریه نسبیت خاص اینشتین سرعت نور وضعیت منحصربه‌فردی دارد که ویژگی اساسی جهان ماست و نشان‌دهنده حداکثر سرعتی است که اطلاعات می‌توانند از مکانی به مکان دیگر حرکت کنند.

بدین ترتیب هیچ چیز نمی‌تواند با سرعت ۳۰۰ هزار کیلومتری بر ثانیه‌ای نور در خلا رقابت کند. صوت متشکل از امواج فشرده و منبسط یک ماده است و از سوی دیگر در خلا هیچ صدایی وجود ندارد؛ بنابراین صوت نمی‌تواند به هیچ عنوان با سرعت حرکت نور رقابت کند.

با این وجود، سرعت نور در زمان عبور از مواد و اشیای شفاف کاهش می‌یابد، برای مثال وقتی نور از شیشه عبور می‌کند سرعتش تا ۳۳ درصد کاهش می‌یابد. در این حالت نیز سرعت نور ۵۰ هزار برابر سریع‌تر از امواج صوتی است.

منبع: آنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۲:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
    1 0
    به همون دلیل که بسته اینترنت ۵گیگی خریده میشه ولی اوپراتور دزد به سرعت نور اعلام میکنه تمام شد ودر قیامت انشاالله حقمون را از این کمفروشان میگیریم
  • IR ۰۷:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
    0 0
    خب چرا ؟؟؟؟؟؟
  • DE ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
    2 1
    چرا نور سریع‌تر از صوت حرکت می‌کند// چراشو نمیدونم ولی دوستم میگفت شب دعوامون شد با چند نفر رفیقمون چنان محکم زد زیر گوش یکیشون که برق از چشمهاش پرید ولی بعد صداش اومد.حتی سرعت تار زدن هم بیشتر از سرعت صوت است. نصف شب دزدی داشت قفل مغازه ای را میبرید کسی رد میشد گفت چکار میکنی آقا دزده گفت دارم تار میزنم . پرسید پس چرا صداش نمیاد .دزده گفت فردا صبح صداش میاد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس