پیامدهای جنایات آل سعود|یک نهاد جهانی: ۱۶ میلیون یمنی در آستانه قحطی هستند

برنامه جهانی غذا اعلام کرد که در صورت عدم ارائه کمک‌های بشردوستانه به ملت یمن، ۱۶ میلیون یمنی در آستانه قحطی و گرسنگی خواهند بود.

به گزارش مشرق به نقل از روسیا الیوم، «دیوید بیسلی» رئیس برنامه جهانی غذا هشدار داد که ۱۶ میلیون نفر در یمن در آستانه قحطی و گرسنگی هستند و جیره غذایی میلیون‌ها نفر در ماه اکتبر کاهش می‌یابد مگر اینکه بودجه جدیدی فراهم شود.

بیشتر بخوانید:

بلینکن: آمریکا به تحقق صلح در یمن پایبند است!

وی افزود اکنون بودجه رو به اتمام است و با فرارسیدن اکتبر، مجبور خواهیم بود کمک‌های غذایی سه میلیون و دویست هزار یمنی را قطع کنیم که قطعا این مقدار تا دسامبر به پنج میلیون خواهد رسید.

بیسلی در ادامه افزود: به معنای واقعی کلمه، ۱۶ میلیون یمنی در آستانه قحطی و گرسنگی هستند. اولویت، پایان جنگ است و اگر اهداکنندگان خسته شوند، به آنها می‌گوییم که جنگ را به پایان برسانید.

وی تاکید کرد: ملت یمن نمی‌توانند با این بحران دست و پنجه نرم کنند؛ چراکه قیمت کالاهای اساسی افزایش یافته و ارزش ریال یمن رو به نابودی است.

وی در پایان از جهانیان خواست تا به متجاوزان در یمن برای پایان دادن به جنگ فشار بیاورند.

«آنتونیو گوترش» ، دبیرکل سازمان ملل متحد در یک کنفرانس مجازی که در ۱ مارس به میزبانی سوئد و سوئیس برگزار شد ، مبلغ ۳.۸۵ میلیارد دلار برای یمن درخواست کرد. اما اهداکنندگان کمتر از نیمی از مبلغ ۱.۷ میلیارد دلار متعهد شدند که دبیرکل سازمان ملل متحد آن را «ناامید کننده» خواند.

اخیرا «مارتین گریفیتس» معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه در نشست شورای امنیت گفت: با دشواری‌هایی برای رساندن کمک به یمنی‌ها روبرو هستیم. برای جلوگیری از قحطی در یمن از طرف‌های کمک کننده می‌خواهیم، میزان کمک‌های خود را افزایش دهند.

گریفیتس افزود: بیش از ۱۲۰۰غیر نظامی از ابتدای امسال تاکنون در یمن کشته شدند و وضعیت موسسات و خدمات عمومی در یمن رو به وخامت است به طوری که میلیون‌ها نفر در این کشور از خدمات آموزشی، بهداشتی ‏‏ و آب آشامیدنی محرومند که این امر به شیوع بیماری‌هایی مانند وبا و کووید ۱۹ در یمن کمک می‌کند..

رژیم سعودی و متحدانش با حمایت کامل آمریکا و اروپا، جنگ ویرانگری را از مارس ۲۰۱۵(۶ فروردین ۱۳۹۴) علیه ملت یمن به راه انداخته و انواع سلاحهای مرگبار را به کار گرفته است که تاکنون دهها هزار غیرنظامی بی دفاع شهید و صدها هزار نفر زخمی شده اند و ویرانی گسترده ای در تاسیسات زیربنایی به بار آمده است و علاوه بر آن محاصره ظالمانه یمن سبب محروم شدن ملت این کشور از نیازهای اساسی اش از جمله دارو و غذا و بروز بزرگترین فاجعه انسانی در این کشور شده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس