یمن نمایه کودک یمنی نمایه کودکان یمن نمایه

تهران – ایرنا – مدیر اجرایی صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) روز دوشنبه اعلام کرد، هر ۱۰ دقیقه یک کودک در یمن به عللی که می‌توان از جلوگیری کرد از جمله گرسنگی و بیماری جان خود را از دست می‌دهند.

به گزارش مشرق به نقل از روسیا الیوم، هنریتا فور در جلسه شورای امنیت گفت: ۲۱ میلیون نفر در یمن از جمله ۱۱ میلیون و ۳۰۰ هزار کودک به کمک های بشر دوستانه نیاز دارند.

وی افزود: ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار کودک به غذای کافی دسترسی ندارد و حدود ۴۰۰ هزار کودک زیر ۵ سال از کمبود حاد مواد غذایی رنج می برند و خطر مرگ آن ها را تهدید می کند.

مدیر اجرایی یونیسف اضافه کرد: بیش از ۱۰ میلیون کودک و حدود ۵ میلیون زن از خدمات بهداشتی و درمانی مطلوب محروم هستند.

مارتین گریفیتس معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه پیش تر گفته بود: ۵ میلیون یمنی یک گام با گرسنگی فاصله دارند.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن -فقیرترین کشور عربی- آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادی خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد از جمله بهداشت جهانی و یونیسف بارها هشدار داده‌اند که بر اثر ادامه حملات متجاوزان به یمن، مردم این کشور با قحطی و بروز یک فاجعه انسانی که در قرن گذشته بی‌سابقه است، روبه رو هستند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۲
    0 0
    لعن الله علی آل سعود و امارات و آمریکا و اسرائیل و انگیس
  • کارگر ایرانی IR ۰۵:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۲
    0 0
    حداقل یک صندوق کمک از طرف جمهوری اسلامی ایران ایجاد کنید و شماره حساب بدهید تا کمک های مردمی هر چند کم باشد دلیلی بر انصاف داشتن مردم ایران باشد وگرنه به من چه و به تو چه؟؟!!! انصاف داشتن دلیل محبت خداست. حداقل کاری که می توانیم انجام دهیم حتی کمک کم پول مردمی و حداقل سبد معیشتی و غیره از طرف مردم ایران بهتر از عدد صفر است!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس