کد خبر 1275577
تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی تبیان نوشت: متاسفانه گرایش اشخاص به هرزباوری، در همه کشورهای غربی و شرقی دیده می‌شه که یکی از اون‌ها چشم زخمه و مردم اونو تبدیل به خرافات کردن و جزئی از فرهنگشون می‌دونن. 

اصل چشم زخم در متون دینی اسلام مورد تاییده ولی قطعا راه درمانش خرافاتی مثل تخم مرغ شکستن و آویزون کردن تک چشم آبی نیست. 

متاسفانه در حالی نماد چشم نظر امروزه در بیشتر خونه‌های ایرانی، ماشین‌ها و جواهرات تزیینی برای رفع بلاها و بیماری‌ها مورد استفاده قرار گرفته که تا الان هیچ دلیل و برهان محکمی بر رفع چشم خوردن از این شیء شیشه‌ای ارائه نشده. جالبه بدونید تاریخچه این نماد به قبل از میلاد مسیح در یونان باستان بر می‌گرده.

تک چشم آبی خرافه است یا واقعیت؟

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 21
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 3
  • GB ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۱
    10 2
    می‌گویند این خودش باعث آمدن اجنه می شود
  • IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۱
    13 3
    این نماد چشم شیطان است.از مصر باستان به ارث رسیده است.
  • IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۱
    4 11
    وجود یک شیئ نامتعارف در محل سبب توجه میشود و همین نگاه منفی و حسادت را از افراد دور میکند چرا هر چیزی را نمیفهیم خرافات می نامیم تخم مرغ هم جواب داده و به تجربه ثابت شده شکستن آن البته به دست مومن و کسی که وارد است اثر مثبت دارد البته حساب شیادانی که کیسه برای فریب مردم دوخته اند جداست
    • IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۱
      6 0
      همه اينها بسته به باورهاي ما دارد!!اگر كسي باور دارد كه يك شي نا متعارف اورا حفظ ميكند بدون ان حتما اسيب ميبيند
  • علی خان IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۱
    3 10
    باور کنید راست است ، ی بار شهرام صبح جمعه بود ساعت ۹ ، به یکی از همسایه هامون که داشت میرفت بیرون اشاره کرد و گفت این یارو عجب مرد بشاش و سر زنده است هر روز با دست پر بر میگرده خونه ساعت ۱۱ نشده بود خبر آوردن یارو را ماشین له کرده در دم جان داده ،، ی بار هم تو جاده بازرگان چشش به ی اسکانیا با حال خورد همینکه اومد بگه عجب ماشینی ، یارو اسکانیا قیچی کرد و از جاده با چند تا معلق رفت تو دل سنگلاخ ها ، اقدس مادر شهرام هم کم از پسرش نداره ی چشی داره وا واه واه ، ی بار اومد فقط گفت عجب درخت زرد آلویی دارید چقدر میوه میده کاش ما هم داشتیم از فردا درخته از طرف غرب (ترسیدم بگم شرق خدایی نکرده به مشرق بر بخوره گفتم غرب ) شروع به زرد شدن برگها و ریختن میو ها ش کرد سر ماه نرسید نصف درخت خشکید و آخر سر هم کلا میوه نداد و خشکید واه واه مشرق چاپ نکنی میگم تو را چشم بزنه تا باورت بشه خ خ خ
    • FR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۱
      7 0
      کلی خندیدیم ، خداروشکر تاحالا تورو چش نزده ولی انصافا چشم زخم و چشم حسادت و بدخواهی واقعیت داره
    • IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۱
      6 2
      فقط ان یکاد بخون وگرنه باور کن که شیطان دامن زندگیت رو میگیره و بسیار اذیت خواهی شد.
    • IR ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۱
      1 0
      قطعا وجود نيرو در چشم ها و چشم زدن واقعيت دارد! اما اين مطلب در مورد تك چشم بود. نه بود و نبود چشم زخم
    • مریم IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
      0 3
      عجب چشمی داره😂😂😂
  • IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۱
    8 1
    يس/۱۹ قَالُوا طَائِرُكُم مَّعَكُمْ أَئِن ذُكِّرْتُم بَلْ أَنتُمْ قَوْمٌ مُّسْرِفُونَ.مومنان اگر گرفتار خرافه شوند بیشتر صدمه میبینند تا اعتقادشان را درست کنند،اما جاهلانه بیشتر جذب رمالی و خرافه میشوند و این همان سحر است یعنی دادن اطلاعات غلط به کسی که از قوانین و ضوابط حاکم بر عالم خلقت ندارد،مشابهت زیادی با قمار کردن دارد هر چه پیش بروید زیان بیشتر میبینید.
  • وَلا! IR ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۱
    2 1
    این نماد جاافتاده توسط موش های صهیونیستی هست..
  • IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۱
    3 1
    اینها نمادهای جادو جنبل هست ! درست نیست مردم ازش استفاده کنند و تازه کار غلط اندر غلط دیگه اینکه وسط نماد خمسه اینو رو قرار میدن.
  • DE ۱۶:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۱
    3 2
    به یک موزه رفته بودم که مردمشناسی قوم کلت رو که بخش بزرگی از مردم اروپا رو تشکیل میده رو نشون میداد. از قبرهای این قوم که مربوط به 7000 سال پیش بود، گردنبدهای با مهره هایی شیشه ای با نقش چشم ابی یافته بودند که نشان میداد که این قوم با چشم زخم اشنایی کافی داشتند. در یک کتاب روانکاوی که در مورد از بین بردن قوه منفی حسادت نوشته شده بودکه چشم زخم همان قوه حسادت و بخل بدترین نیروی تخریبی انسان است که این نیروی تخریبی ازضمیر ناخوداگاه انسان حسود و بخیل و ناقص صادر میشه که از عزت نفس اندکی برخورداره و دچار عقده حقارت شده ، دسته ای ا زمردم برای مقابله با اثر تخریبی چشم زخم دیگران از نماد چشم استفاده میکنند،دراین کتاب نوشته شده بود. علت استفاده عامه مردم از نماد چشم ، برای اینه که فرد حسود تا چشم اش به نماد چشم بخوره مثل یک اینه این حس ناخوداگاه حسادتش به حالت خوداگاه در میاد و بازخورد کرده و دراین صورت مقدار زیادی از بار منفی اون خنثی میشه.دراین کتاب توضیح داده بود که بیشترین مقدار نیروی تخریبی فردی که چشم زخم داره( همان حسادت و بخل ) در این رویارویی متقابل با نمادجشم ( که حکم اینه رو داره) با بازخورد ضعیف میشه.نوشته بود اگراحساس منفی حسادت از حالت ناخوداگاه و خفته در فرد مبتلا به ان به حالت هوشیاری و خوداگاهی در بیاد اثر منفی اش به مقدار زیاد از بین میره. وگرنه این سمبل چشم بخودی خود فقط یک تیکه شیشه است و تاثیری نداره. شیطان موجود حسودی بود که بدلیل حسادت ،بخل ، نادانی و کبر و خودخواهی اش از درگاه رحمت خدا رانده شد زیرا در مقابل خدا عناد ورزید و مخلوق خدا انسان این موجود بی نظیر و شگفت انگیز رو انکار کرده ودر مقابل فرمان خدا گردنکشی وحاضر نشد بخاطر حسد و بخل خودش در مقابل انسان سرتعظیم فرود اورد. ما انسانها وقتی میتوانیم عظمت و انسانیت خود را در این دنیا تکامل بخشیم که حسد ، بخل این نیروی منفی شیطانی رو بشناسیم و از ان دور شویم اگر ردپایی از حسد و بخل در وجودمان هست ان را از وجودمان پاک و شستشو دهیم. راهکارهای موجود دور شدن از حسد و بخل و عناد که از صفات شیطانی است اینه که: عشق بخدا داشته باشیم و همیشه بکوشیم خداپرست و تسلیم فرمان خدا باشیم ، با علم اموزی و تقویت خرد، نیکوکاری و کار خیر و زکات علم به دیگران بخشنده باشیم و در مقابل عظمت خدا همیشه فروتن و خاضع باشیم.
    • ب US ۲۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۱
      3 0
      جالب بود
  • DE ۱۶:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۱
    5 0
    چند تا از این هدیه اجق وجق خرافاتی به بنده تابحال دادند ازشون خوشم نبومد یکی اش رو انداختم تو سطل زباله ، یکی اش هم افتاد شکست . (: یکدور سوره ناس خواندن خیلی خیلی مفیدتره.
  • IR ۱۶:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۱
    3 0
    والله توی کشورهای غربی که این را نماد چشم شیطان می دونن ! هرکی یه چی میگه بعضی ها اینو خوش یمن و بعضی ها هم خطرناک می دونن
  • CA ۱۷:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۱
    1 0
    زندگی با چنین ذهنیتی باعث گسست زندگی اجتماعی فرد میگردد و خود یک آسیب جدی روانی هست و نیاز به درمان دارد. چنین نمادی به معنی پیشداوری در مورد افراد بدون شناخت از فرد می‌باشد. متاسفانه چنین افکاری در شرق بسیار رایج هست و هر چه به شرق برویم این نوع پیشداوری ها بیشتر می‌شود. نیاز به فرهنگ سازی از طریق ابزارهای فرهنگی هست تا پیشداوری ها را و نمادهایی را از جامعه حذف کنیم. این نمادها بسیار برای جامعه خطرناک می‌باشند. یکی از راههای مناسب رواج دادن نمادهای دوستی و ارتباط و عشق به وجود انسانی می‌باشد. این نمادهای عشق ورزیدن به هم نوع که در بطن دین اسلام بسیار زیاد می‌باشد میتواند استخراج و در جامعه گسترانده گردد. این فرهنگ سازی یک ضرورت تلقی میگردد. و دست این روزنامه نگار فرهنگی واقعا درد نکنه که اینقدر نکته بین هست و انشالله چنین خرده فرهنگ های نامعقول رایج بیشتر مورد بحث قرار گیرد چون از این مشکلات فرهنگی متاسفانه در جامعه ما بسیار زیاد هست.
  • IR ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۱
    1 0
    لیزلقونک بابصلرهم هر باوری است؟ از شما بعیده مشرقی ها... یا این که شما هم همه چیز را مسخره می دانید؟
  • علی IR ۲۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۱
    1 1
    خب پیشنهاد جایگزین ؟!!
    • Amir IR ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
      0 1
      ستایش خداوند.
  • النا IR ۲۲:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۴
    0 1
    بنظر من اینا خرافاته

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس