کاخ‌ سفید: سفیر فرانسه در آمریکا به واشنگتن بازمی‌گردد

کاخ‌ سفید با صدور بیانیه ای اعلام کرد که به دنبال گفتگوی رؤسای جمهور آمریکا و فرانسه، سفیر پاریس در واشنگتن هفته آینده به آمریکا برمی گردد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، کاخ سفید امروز چهارشنبه با صدور بیانیه‌ای از تماس تلفنی جو بایدن رییس جمهور آمریکا با امانوئل ماکرون رییس جمهور فرانسه خبر داد.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، کاخ سفید در این خصوص اعلام کرد که بر اساس توافق میان بایدن و ماکرون، قرار شد سفیر فرانسه هفته آینده به واشنگتن بازگردد.

دیدار میان رؤسای جمهور آمریکا و فرانسه در پایان ماه اکتبر سال جاری میلادی در اروپا در تلاش برای حل و فصل اختلافات بر سر پیمان امنیتی آکوس از دیگر محورهای مورد تأکید کاخ سفید بود.

استرالیا در ۱۶ سپتامبر (۲۵ شهریور) قرارداد ساخت زیردریایی با فرانسه را لغو و در اقدامی در راستای سیاست‌های ایندو-پاسیفیک و چین ستیزانه واشنگتن، با آمریکا و انگلیس وارد توافق تسلیحاتی جدیدی موسوم به «آکوس» AUKUS شد.

مطابق این معاهده تسلیحاتی، آمریکا و انگلیس متعهد شدند که تعداد هشت فروند زیردریایی اتمی برای استرالیا تولید کنند.

اقدام کانبرا دولت فرانسه را بسیار خشمگین کرد به طوری که پاریس از این حرکت به عنوان خنجر خوردن از پشت یاد کرد و در همین راستا سفرایش را از استرالیا و آمریکا فراخوانده بود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس