کد خبر 1275529
تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۵
جدیدترین موضع‌گیری آلمان درباره طالبان

وزیر خارجه آلمان امروز در جدیدترین موضع‌گیری کشورش در خصوص افغانستان، با درخواست سخنرانی طالبان در سازمان ملل متحد مخالفت کرد.

به گزارش مشرق به نقل از بی‌بی‌سی، هایکو ماس وزیر خارجه آلمان امروز چهارشنبه با درخواست سخنرانی طالبان در سازمان ملل متحد مخالفت کرد.

وزیر خارجه آلمان در این باره گفت: نمایش حاکمان جدید افغانستان بی‌فایده است. برنامه‌ریزی نمایش در سازمان ملل متحد هیچ سودی نخواهد داشت. آنچه مهم است، عملکرد واقعی است و نه فقط کلمات.

به گزارش شبکه تلویزیونی یورونیوز، یک روز پس از درخواست طالبان برای حضور در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، هایکو ماس در این باره گفت: نمایش این گروه در سازمان ملل متحد هیچ دردی را دوا نمی‌کند.

وی که برای شرکت در هفتاد و ششمین مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک حضور دارد امروز گفت: باید با طالبان گفتگو کرد. اما مجمع عمومی سازمان ملل متحد چارچوب متناسبی برای این کار نیست. در هفته‌های گذشته برای تعامل با این گروه، کانال‌های متعددی در نظر گرفته شده است.

این در حالیست که طالبان شامگاه سه‌شنبه با ارسال نامه‌ای به آنتونیوگوترش دبیرکل سازمان ملل، سهیل شاهین سخنگوی دفتر سیاسی این گروه در دوحه را به‌عنوان سفیر جدید افغانستان در سازمان ملل معرفی کرد.

امیرخان متقی وزیر خارجه طالبان درخواست معرفی سفیر جدید افغانستان در سازمان ملل را در نامه ای به آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد مطرح کرد و همزمان خواستار سخنرانی وی در نشست سالانه مجمع عمومی شد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۱
    1 0
    دقيقأ همین حرف رو راجع به موضع شما در برجام باید به خودتون گفت : "نمایش حاکمان آلمان بی‌فایده است. برنامه‌ریزی نمایش در مذاکرات برجام هیچ سودی نخواهد داشت. آنچه مهم است، عملکرد واقعی است و نه فقط کلمات"!! جناب امیر عبداللهیان باید همینو کپی پیست کنه برای این نازی ها بفرسته!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس