کد خبر 1271620
تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۵
درخواست‌های آلمان از طالبان/ وعده کمک‌های مالی بیشتر به افغانستان

وزیر امور خارجه آلمان ضمن اعلام افزایش کمک‌های مالی برای افغانستان از طالبان خواست حقوق بشر را رعایت کرده و امکان کمک‌های بشر دوستانه در این کشور را فراهم کند.

به گزارش مشرق به نقل از روزنامه "هندلزبلات" آلمان، "هایکو ماس"، وزیر امور خارجه آلمان اعلام کرده که می خواهد کمک های اضطراری برای افراد نیازمند در افغانستان را افزایش دهد.

وی اعلام کرد که آلمان کمک های بشر دوستانه خود برای افغانستان و منطقه را حدود ۱۰۰ میلیون یوو افزایش داده است و قصد دارد ۵۰۰ میلیون یوروی دیگر برای حمایت از افغانستان و کشورهای همسایه در دسترس قرار دهد. "هایکو ماس"، این سخنان را در کنفرانس سازمان ملل در ژنو درباره افغانستان اعلام کرد.

هم زمان وی از طالبان به عنوان حاکمان جدید افغانستان دسترسی ایمن برای کمک های بشر دوستانه را درخواست کرد.

وزیر امور خارجه آلمان تاکید کرد: ما فورا از رهبری طالبان می خواهیم که رفاه و امنیت سازمان های کمکی بین المللی و پرسنل آن ها در افغانستان را تضمین کند.

وی همچنین گفت: فراتر از کمک های بشر دوستانه نگرش و موضع آینده ما در قبال دولت طالبان به کلمات آن ها بستگی ندارد، بلکه به اقدامات آن ها منوط است.

از طرف طالبان هم درخواست هایی برای کمک وجود داشته است. "ذبیح الله مجاهد"، سخنگوی طالبان روز دوشنبه در گفتگویی با خبرگزاری آلمان اعلام کرد : جهان باید با ما همکاری کند. امنیت در کشور ما برقرار شده و انسان ها در سختی های اقتصادی هستند و دارو و مواد غذایی کم است. وی وعده داد که امنیت را برای سازمان های امدادی تضمین می کند. مجاهد در این باره گفت:ما به آن ها (سازمان های امدادی) امنیت و شفافیت را ارائه داده و اجازه فساد در ارائه کمک ها و اقدامات امدادی را نمی دهیم.

"هایکو ماس" همچنین درخواست های دیگری را از طالبان داشته و اعلام کرد انتظار دارد افرادی که در قبال آن ها مسئولیت دارد بتوانند این کشور را ترک کنند.

وی افزود: طالبان باید به حقوق اولیه بشر احترام بگذارد و افغانستان نباید هرگز به مکانی تبدیل شود که از آن خطر تروریسم وجود دارد. وی در عین حال گفت که تشکیل دولت انتقالی در افغانستان بدون احتساب گروه های دیگر سیگنال درستی برای همکاری بین المللی نبود.

وزارت خارجه آلمان همچنین اعلام کرده که درباره بازگشت دیپلمات ها به سفارت آلمان در کابل به همراه شرکای غربی خود تصمیم خواهد گرفت. یک سخنگوی وزارت خارجه آلمان روز دوشنبه اعلام کرد که در این باره مذاکراتی در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل که در پایان ماه برگزار می شود انجام خواهد شد.

"هایکو ماس" همچنین در گفتگو با "آ ار دی" آلمان در این باره که در دوران حکومت طالبان در افغانستان هم امکان کمک به مردم این کشور وجود داشته باشد ابراز خوش بینی کرده و گفت: این امر در شرایطی که طالبان در افغانستان حکومت می کند هم امکان پذیر است حتی اگر مذاکرات فنی با آن ها امری ضروری باشد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    1 1
    چه فضول

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس