کد خبر 1275341
تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۰
گوشت

اگر شما هنوز نمی دانید گوشت قرمز خوب است یا نه و با حذف آن در بدن چه می شود، خواندن این مطلب را از دست ندهید.

به گزارش مشرق، کارشناسان در پاسخ به این پرسش که خودداری از خوردن مواد گوشتی چه واکنشی در بدن به دنبال دارد، برخی موارد را مطرح کرده اند.

کاهش وزن

تکه های بزرگ و اضافه گوشت قرمز می توانند توسط سایر پروتئین های مفیدتر جایگزین شوند که کالری کمتری نیز دارند. به عنوان مثال در یک تکه گوشت ۱۷۰ کالری وجود دارد که در صورت جایگزینی با لوبیا تنها ۷۰ یا ۱۰۰ کالری به بدن می رساند. ممکن است در نظر اول این مقدار چندان تفاوتی نداشته باشد اما در طول زمان می تواند تفاوت های فاحشی داشته باشد. علاوه بر این، در مطالعه انجام شده در سال ۲۰۱۵ میلادی که در مجله «پزشکی عمومی داخلی» به چاپ رسید، نشان داده شد که افراد گیاهخوار در مقایسه با گوشتخواران زودتر وزن کم می کنند.

کاهش اسید دستگاه گوارش

گوشت قرمز در کنار سایر مواد همچون آرد، قهوه و نوشابه می تواند فضای اسیدی را در بدن به وجود آورد. فضای اسیدی سبب افزایش میزان استرس، خواب نامناسب و برخی از بیماری ها همچون سرطان می شود.

احساس نفخ کمتر

بدن برای هضم گوشت قرمز در مقایسه با سایر خوراکی ها به زمان بیشتری نیاز دارد. در برخی از افراد هم گزارش هایی مبنی بر یبوست، دردهای شکمی و افزایش گاز شکم بعد از مصرف گوشت قرمز وجود داشته است. در بسیاری از افراد حذف گوشت قرمز و جایگزین کردن آن با مواد غذایی محتوی فیبر، برای سلامتی آنها مفید بوده و میزان تورم بدن را نیز را کاهش داده است.

بهبود سلامت پوست

یبوست که یکی از نشانه های هضم نادرست مواد غذایی در بدن است سبب تیره شدن و عدم شادابی سلول های پوستی می شود. در این میان؛ حذف گوشت قرمز به کارکرد بهتر اندام هایی چون کبد و کلیه ها که مسئول فیلتر کردن ضایعات هستند، نیز کمک می کند.

کاهش کلسترول

حذف گوشت قرمز میزان چربی اشباع شده در بدن را نیز کاهش می دهد که در ارتباط مستقیم با سطح کلسترول و گرفتگی های عروقی قرار دارد.

کاهش خطر ابتلا به برخی سرطان ها

حذف کردن گوشت قرمز خطر ابتلا به برخی از سرطان ها از جمله سرطان روده و روده بزرگ را کاهش می دهد. این اتفاق خصوصا زمانی که تاریخچه خانوادگی در ابتلا به این انواع سرطان وجود دارد می تواند موثرتر نیز باشد. به عقیده کارشناسان، مصرف گوشت قرمز تورم بیشتری را در بدن به وجود می آورد و چنین تورم های مزمنی می توانند در پیشرفت سرطان تاثیر داشته باشند.

کاهش خطر ابتلا به برخی بیماری ها

حذف یا مصرف کم گوشت قرمز می تواند از بیماری های قلبی عروقی، چاقی و دیابت نیز جلوگیری کند. مصرف گوشت قرمز برخی از باکتری ها را در شکم شکل داده که می توانند بر متابولیسم بدن، دیواره های شریان ها و عروق بدن تاثیر داشته باشند. همچنین با بیماری هایی چون آلزایمر هم ارتباط دارد.

افزایش انرژی

از آنجایی که وعده غذایی محتوی گوشت قرمز روند هضم را کاهش می دهد بدن برای هضم آن مجبور به صرف انرژی بیشتری خواهد بود. مطالعات نشان داده اند که مصرف غذاهای گیاهی می تواند در طولانی مدت سبب افزایش انرژی فرد شود.

افزایش مصرف منابع دیگر پروتئین

اگرچه پروتئین می تواند سبب ساخت عضله در بدن شود اما میزان آن نیز با توجه به سایز و وزن افراد و میزان فعالیت های بدنی آنها تفاوت هایی دارد. زمانی که شما تنها به ۲۱ گرم از این پروتیئن نیاز دارید در یک وعده غذایی در رستوران بیش از ۵۰ گرم از آن را دریافت می کنید. انجمن ملی پژوهش آمریکا میزان مصرف این پروتئین را برای خانم ها ۳۶ گرم و برای آقایان ۴۶ گرم دانسته است که البته بسیاری دیگر از مواد وجود دارند که می توانند این میزان پروتئین را فراهم آورند. به عنوان مثال پروتئین موجود در کوئینا بیش از پروتئین موجود در یک استیک است.

کمبود برخی ریزمغذی ها

اگر گوشت قرمز را حذف یا کمتر کرده اید باید آن را با مصرف مکمل ها جایگزین کنید. به عنوان مثال ویتامین های گروه ب خصوصا ویتامین ب ۱۲ و آهن را در رژیم خود بگنجانید یا مکمل های دارویی آن را مصرف کنید.

منبع: بهداشت نیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • IR ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
    3 9
    گاو عضلات و استخوانهاش رو با گیاه خواری گنده میکنه
    • IR ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
      12 0
      بشرط اینکه معده چهار قسمتی گاو را داشته باشید و د رزمان استراحت نیز نشخوار کنی می توانی از علف عضله بسازی
    • IR ۲۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
      1 0
      اشتباه لایک کردم.
    • IR ۰۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۱
      6 0
      شکر خدا ما انسانیم و فقط بدنمان با گوشت می تواند عضله بسازد پیامبر فرمود هر کس 40 روز گوشت نخورد بر او واجب است از بیت المال وام گیرد و برای خود گوشت تهیه کند
    • IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۱
      0 1
      گوشت چی هست اصلآ؟!!
  • IR ۲۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
    2 2
    من گیاه خوارم کم گوشت میخورم وفقط هم 1وعده میخورم ولی اکیلو سبزی خام را دوست دارم میخورم..بیش ترخوراک حبوبات وقارچ وبادمجان ولوبیا سبز وکوکو سبزی وازاینا استفاده می کنم..ولی نخوردن گوشت هم باعث بعضی بیماری ها میشه ولی من ازبچگی ازگوشت بدم میامد..
    • محمدمشهدی IR ۱۶:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
      0 0
      البته دلیل تمام این بیماریها که با خوردن گوشت بوجود میآید ...حرص خوردن از خرید گوشت گران است تا خوردن آن. وهمه میدونیم که هیچی مثل جوش وحرص وغصه مارو مریض نمیکنه. پس خرید گوشت گران اون بلاهارو بسرت میاره. بزار گوشت کیلویی سی تومن بشه اگه سرطان .نقرض و‌......پیش اومد هرچی میگی بگو
  • IR ۰۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۱
    10 0
    بزرگان دین ما توصیه به اعتدال در غذا خوردن میکنن به اندازه در فصلش و توجه به اقلیم در مصرف مواد غذایی و میوه
  • IR ۰۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۱
    4 0
    منکه چند ساله توانای خریدن و خوردن گوشت رو ندارم فقط میدونم تمام مواردی که در اینجا در خوردن و نخوردن گوشت به آن اشاره شده در بدن من عکس آن صادق است فکر کنم اگر بعد از چند سال گوشت بخورم بدنم قبول نکنه
  • IR ۰۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۱
    6 0
    نیست که ملت هر روز سر سفرشون گوشت دارن که دارن از زیادیش مریض میشن
  • حسین IR ۰۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۱
    6 0
    باز قراره گوشت گرون بشه ؟
  • محمد IR ۰۸:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۱
    1 0
    سلام.شکرخدا حالا که چندسالی میشه بخاطرگرونی گوشت قرمزنداریم که مصرف کنیم ،شماهم محبت کردید خطرات آن رو ذکر کردیدممنون از کمک شما .لطف کنید در مورد آنچه که ما نمیتوانیم بخریم ،خطرات آنها هم بنویسیدتاما لیست آنها را عکس بگیریم وبه دیوار اتاق بزنیم.اقلام دیگرکه ما قادر به خرید آنها نیستیم چنین میباشد ۱.لبنیات۲.انواع میوه جات۳.برنج ۴مرغ۵انواع آجیل۶انواع حبوبات۷شیرینیها۸و...
  • ايراني IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۱
    1 0
    در اين به اصطلاح مقاله اشاره نشده كه ميزان نياز و مصرف استاندارد روزانه و ماهانه يك نفر چه ميزان مي باشد و آيا ما به همين ميزان هم مصرف مي كنيم؟اين مطالب براي درصد ناچيزي ار مردم و اشرافيون و مسئولين و آقازاده ها واشراف زاده هاشون صدق مي كنه نه مردم عادي كه ماه به ماه حتي يه چارك هم گوشت تو يخچالشون پيدا نمي شه و بيشتر دنبال خريد آشغال گوشت و آشغال مرغ هستن.بدبخت مردم نجيب ايران كه با اين همه ثروت و دارائي توان خريد گوشت رو ندارند و در عوض بايد اين اراجيف رو هم بشنوند و بخونند كه توجيه شوند گوشت پيف پيف و بده و فقط براي اشرافيون و مسئولين و آقازاده ها واشراف زاده هاشون خوب و سالم و مقوي هستش.
  • یعقوب ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۱
    1 0
    پس چرا گرونه خودتون میخورین مردم نخورن
  • رسول IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۱
    1 0
    یکدفعه بگو گوشت نخور خلاص
  • علی خان IR ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۱
    0 0
    البته گوشت گوسفند باشه و هر روز میل بفرمایید بسیار هم خوب است و هم مقوی به شرطی که گوسفند جوان و رعنایی باشه سالم و قبراق باشه نر هم باشه ، شبها زود بخوابه صبح ورزش کنه و از تپه بالا پایین بره ، دندوناشو مسواک هم بزنه از یونجه و علوفه با کیفیت میل کنه و از هم مهمتر پشماشو هر روز شانه کنه اهل دود و دم هم نباشه .
  • IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۱
    0 0
    كم خوردن گوشت باعث سو تغذيه كم خوني اختلال رشد كودكان ضعف پايين امدن سيستم ايمني كمبود ويتامين دي و دهها مشكل ديگر است هيچ چيز هم جاي ان را نميگيرد قارچ و سويا افسانه است گوشت خصوصا از نوع گوسفندي ضامن سلامت انسان و خصوصا كودكان و نوجوانان است لطفا اطلاعات غلط را نشر ندهيد!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس