ایا هلال احمر همچنان به کشورهای دیگر دارو ارسال میکند

معاون امور بین الملل و حقوق بشردوستانه جمعیت هلال احمر، گفت:از ابتدای پاندمی کرونا ارسال دارو در قالب کمک‌های بشر دوستانه نداشته ایم.

به گزارش مشرق، منصوره خرم باقری معاون امور بین الملل و حقوق بشردوستانه جمعیت هلال احمر در مورد اقدامات بشر دوستانه هلال احمر ایران از جمله ارسال دارو گفت: با شرایطی که در آن هستیم پس ازبحث کووید ارسال دارو نداشته ایم.

باقری گفت:جمعیت هلال احمر از ابتدای کووید همراه با سایر جمعیت‌های بین المللی در راستای مسئولیت بشر دوستانه خود کمک‌ها محدودی را شامل برخی اقلام بهداشتی شامل ماسک و لوازم ضد عفونی به سایر کشورهای نیازمند و آسیب دیده از پاندمی داشته است.

وی در پاسخ به این سوال که کمک‌های ارسالی به جمعیت هلال احمر از چه طریقی اتفاق می‌افتد، گفت:به طور کلی کمک‌های بین المللی بر اساس نیاز جمعیت ملی کشور میزبان ارسال می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که در چه صورتی کمک‌های ارائه شده در قالب کمک‌های بشر دوستانه به کشورها از سوی جمعیت به انبارها بازمی گردد، گفت:به طور کلی فعالیت جمعیت‌ها با فدراسیون به شکلی بده بستان است، اینگونه نیست که کشوری که کمک را دریافت کرده باشد بتواند ان را پس دهد.

وی اظهار کرد:ما میزان کمک‌های خود را با ارائه اسناد مالی و گزارشات کتبی و ارائه پروپوزال به کمیسیون اعلام می‌کنیم و از سوی کمیسیون و یا یکی از جمعیت‌های ملی بدون واسطه برخی کمک‌ها برای ما ارسال می‌شود.

وی گفت:برای مثال در کمک‌های که به پناهندگان افغان از سوی کشور انجام می‌گیرد از کمیسیون درخواست کردیم با توجه به حادثه خیز بودن کشورمان بتوانیم برخی از کمک‌هایی ارسالی از انبارهایمان را با استمداد از کمیسیون و یا دیگر شرکای بین المللی تامین کنیم.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس