کد خبر 1275047
تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۰

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی اندیشکده راهبردی تبیین نوشت: تشکیلات خودگردان اعلام کرده است می‌خواهد انتخابات محلی فلسطین (انتخابات شورای‌های شهر و روستا) را در 11 دسامبر (20 آذر) برگزار کند. سخنگوی کمیته مرکزی انتخابات فلسطین گفته مرحله نخست این انتخابات در 388 روستا و شهر در کرانه باختری و غزه برگزار خواهد شد و تاریخ مرحله دوم بعداً اعلام می‌شود.

 گروه‌های فلسطینی ساکن در غزه با برگزاری این انتخابات در حالی که محمود عباس انتخابات پارلمانی، ریاست تشکیلات و شورای ملی فلسطین را که قرار بود  به ترتیب در 1 خرداد، 9 مرداد و 9 شهریور امسال برگزار شوند لغو کرده و برنامه‌ریزی کنونی نیز بدون مشورت و هماهنگی با آن‌ها صورت گرفته، مخالفت کرده‌اند.

 در دور قبلی این انتخابات که در سال 2017 برگزار شد نیز حماس به دلیل عدم مشورت و هماهنگی تشکیلات خودگردان با این جنبش، انتخابات را تحریم کرده و اجازه برگزاری آن را در غزه نداد.

 زمان‌بندی اعلام برنامه‌ریزی برای انتخابات، پیش از نشست مجمع عمومی سازمان ملل و سخنرانی محمود عباس در این نهاد بین‌المللی، نشان می‌دهد که هدف او وانمود کردن به تلاش برای استقرار دموکراسی و کسب مشروعیت است.

 آنچه فلسطین بدان نیاز دارد آشتی ملّی و رفع دوگانگی حاکم با توافق بر سر برگزاری انتخابات سه گانه، پارلمانی، ریاستی و شورای ملّی است تا مشروعیت نهادهای فلسطینی را به آنها بازگرداند و فلسطینی‌ها با نیرویی واحد و یکپارچه به مقابله با اشغالگری رژیم صهیونیستی بپردازند.

 برگزاری انتخابات محلی بدون مصالحه سیاسی و هماهنگی رام‌الله و غزه و پیش از برگزاری انتخابات پارلمانی و ریاستی، نه تنها کمکی به آشتی ملّی و مشروعیت تشکیلات خودگردان نمی‌کند بلکه اختلافات را تشدید کرده، در برابر آشتی ملّی مانع ایجاد می‌کند و زمینه‌های فشار و تجاوزگری‌های رژیم صهیونیستی را تداوم می‌بخشد.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس