کتاب پیاده ها عاشق ترند

مجموعه داستان «پیاده‌ها عاشق‌ترند»، به موضوع پیاده‌روی اربعین و خاطرات این مسیر از زبان ۱۱ دختر و زن داستان نویس می پردازد.

به گزارش مشرق، کتاب پیاده ها عاشق ترند شامل ۱۲ داستان به قلم زنان و دختران داستان‌نویس است که با نظارت مریم بصیری در یک کتاب جمع آوری شده است.

پیاده‌ها عاشق‌ترند و گزارش سرهنگ به قلم فاطمه اکبری اصل، تک‌تک قدم‌هایت نذر ظهورت نوشته مریم دوست‌محمدیان، گرمای خورشید بندر نوشته صدیقه شاهسون، پرواز در خاک به قلم فاطمه زارعی، وامانده بر سر چهارراه نوشته زهرا اخلاقی، فرشته‌ها نمی‌میرند کاری از فاطمه سماواتی، راهی که تو رفته بودی نوشته آرزو ارجمند، زیرسایه نخل‌ها به قلم فاطمه طوسی، شبی که باران بارید نوشته بنت‌الهدی قاسمی، پابست الیاس از صدیقه شاهسون و من فرشته نیستم نوشته نفیسه سادات حسینی الهاشمی عناوین داستان های این کتاب است.

در بخشی از داستان پیاده ها عاشق ترند می خوانیم: بعد از چند روز دوری برای دیدنم آمده بود. شنیده بود به نیروی مرد برای مراقبت از بیماران کرونایی در بیمارستان نیاز شده. آمد که بگوید این دفعه راهی بیمارستان می شود. کلیپی را که مریم برایم فرستاده بود نشانش دادم. پای نحس کرونا به عراق هم باز شده و حرم معصومین بسته بود. دل شکسته نگاهم را به چشمانش گره زدم که گفتم زمزمه های کنسل شدن پیاده روی اربعین از حالا زیاد شده. یعنی امسال پیاده روی نداریم؟ پس خادمی موکب ها چی می شه؟

در داستان پرواز در خاک کتابی از مجموعه ۱۲ داستان، آمده است: توی یک فراز از زیارت اربعین نوشته قلب من تسلیم قلب شماست و در امور زندگی از اوامر شما تبعیت می کنم و برای یاری دادن شما آماده ام تا این که خداوند به شما اجازه خروج دهد. من همراه شمایم. نه همراه دشمنان شما.... صدایش بلندتر شد. یاری کردن امام زمان (عج) فقط به انتظار نیست، باید توی عمل ثابت کنیم. مثل امروز که با هر دین و نگرشی یه کوله پشتی روی دوشتون انداختید. کار و بارتون رو رها کردید که بیایید دیدار آقا حسین... با هر دین و نگرشی فقط به عشق آقا اومدید. با همدلی، با رغبت، با عشق، با خلوص نیت برای ظهور آقا قیام کنید.

وامانده بر سر چهار راه داستانی دیگر از این مجموعه است که در آن می خوانیم: چشم و دلش را به ضریح شش گوشه حسین بن علی (ع) می سپارد تا روش شود از تاریکی هایش. کنار باب قاضی الحاجات می ایستد. آن قدر به گنبد نگاه می کند تا چشمانش مثل مهربان شود. اشک می ریزد و خجالت می کشد برای گذشته اش. بعد از آن شب یک ماه بعد با مادر و پدرش به مسجد فاطمه الزهرا (س) رفتند. برای دیدن مهربان و تشکر دوباره...

کتاب پیاده ها عاشق ترند در ۵۰۰ نسخه از سوی انتشارات صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران (سروش) منتشر شده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس