کد خبر 1274582
تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۳
واکسن

استاندار تهران با بیان اینکه در استان تهران ۲ هزار و ۲۰۰ نفر تحت پوشش یک خانه بهداشت هستند و به تناسب رشد جمعیت، دچار عقب‌ماندگی هستیم، گفت: ظرفیت واکسیناسیون شهر تهران به ۲ برابر افزایش خواهد یافت.

به گزارش مشرق، انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران بعداز ظهر امروز در جلسه ستاد کرونا که در استانداری تهران برگزار شد، اظهار کرد: نظام برخورداری شهروندان استان از خدمات پایه سلامت نسبت به همه استان‌های کشور عقب است و اگر در استان‌هایی مانند مازندران، گیلان، کردستان و کرمانشاه به ازای هر یک هزار نفر جمعیت روستایی یک خانه‌ بهداشت وجود دارد، در استان تهران۲۲۰۰ نفر تحت پوشش یک خانه بهداشت هستند و رشد بالای جمعیت به تناسب نیازها مطابقت نداشته و موجب عقب ماندگی در این حوزه شده است.

وی با اشاره به کاهش آمار تعداد بیماران بستری و سرپایی گفت: افزایش واکسیناسیون، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، تعطیلات اعلام شده، فاصله گذاری و رعایت بهداشت فردی و جمعی تاثیر گذار بود و این فاکتورها باید حفظ شده تا شاهد پیک ششم کرونا نشویم.

استاندار تهران بیان کرد: گروه‌هایی مانند پایانه‌های درون و برون شهری و پاساژها به تذکرات توجه کمتری داشتند و اگر به اخطارها توجه نکنند مجبور هستیم از اهرم‌های قضایی و حقوقی استفاده کنیم.

محسنی بندپی عنوان کرد: ۲۳۴ پایگاه تحت مدیریت ۳ دانشگاه علوم‌پزشکی تهران، شهید بهشتی و ایران راه اندازی شده است که شیفت‌های عصر را نیروهای بسیج و سپاه کمک می‌کنند و ۱۶۰ ایستگاه در بیمارستان‌های خصوصی بوده که از ۳۱ شهریورماه وارد روند واکسیناسیون می‌شوند.

وی ادامه داد: از فردا ظرفیت واکسیناسیون در تهران به ۲ برابر افزایش خواهد یافت و تاکنون ۷ میلیون و ۷۰۰ هزار واکسن تزریق شده که ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار دوز اول و ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار دوز دوم بوده است.

استاندار تهران خاطر نشان کرد: شهرداری تهران علاوه بر کمک به پایگاه‌ها و دانشگاه‌ها مراکز جدید راه‌اندازی کرده و هلال احمر نیز با راه‌اندازی ۷ مرکز و تامین اجتماعی نیز با راه‌اندازی ۱۰ مرکز از چهارشنبه فعالیت خواهد داشت و شرایط سنی وجو ندارد و همه افراد بالای ۱۸ سال در مراکز واکسیناسیون پذیرش خواهند شد.

محسنی بندپی با بیان اینکه در برخی شهرستان‌ها مانند فیروزکوه و دماوند بیش از ۷۰ درصد جمعیت واکسن دریافت کرده‌اند و با توجه به جمعیت ۱۰ میلیونی شهر تهران نیازمند بسیج همگانی هستیم، تاکید کرد: عزم، اراده و انگیزه باید تقویت شود و این یک تکلیف قانونی است و همه دستگاه‌های اجرایی استان نسبت به هر گونه همکاری و مساعدت و واگذاری امکانات برای مبارزه با ویروس کرونا بسیج شده و در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار گیرند.

وی ادامه داد: در بازگشایی مدارس استاندارد سازی سرویس‌های بهداشتی و افزایش بودجه سرانه بهداشتی دانش‌آموزان باید شکل گیرد تا با اطمینان خاطر مدارس شروع به فعالیت کرده تا با مشکل مواجه نشویم.

استاندار تهران افزود: شهرداری تهران امکانات بسیار خوبی در اختیار دارد و می‌تواند سرعت قابل قبولی در ادامه روند کار و فرآیند واکسیناسیون داشته باشد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس