کد خبر 1273843
تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۹
صعود کم جان ارزهای دیجیتالی

قیمت انواع ارزهای شاخص دیجیتالی امروز در روند معاملات در بازارهای تجارت دیجیتال بین‌المللی تغییراتی را تجربه کرد.

به گزارش مشرق، رئیس بانک مرکزی اروپا که سابقه طولانی در حمله به رمزارزها دارد، در سخنان جدیدی ارزهای دیجیتالی را مشکوک و پرریسک دانسته و افزوده است نباید آن ها را به عنوان طبقه جدیدی از ارز در نظر گرفت. کریستین لاگارد با انتقاد از مصرف بالای انرژی برای استخراج رمزارزها گفت: می توان به جای اسکناس، چیزی با کارکرد مشابه را به شکل دیجیتالی داشت اما این کار باید توسط بانک های مرکزی انجام شود.

کاردانو یکی از سریع‌ترین رشد بلاکچین را تجربه کرد و اکنون می‌تواند قراردادهای هوشمند را انجام دهد. چارلز هاسکینسون، بنیانگذار Cardano معتقد است که هیچ بلاکچینی بر بخش رمزنگاری تسلط نخواهد داشت، بلکه "اینترنت بلاکچین" است که وجود دارد. این شبکه اخیراً تحت یک ارتقاء اساسی قرار گرفته است که به آن امکان میزبانی قراردادهای هوشمند و سایر برنامه‌ها مانند توکن‌های غیر قابل تعویض را می‌دهد.

توکن بومی آن امسال نزدیک به ۱۲۵۰ درصد افزایش یافته است، و اکنون سومین سرمایه بزرگ بازار پس از بیت کوین و اتر است.

گفتنی است، بیت‌ کوین ۱۲ سال پیش توسط گروه گمنامی از معامله‌گران بر بستر بلاک‌چین ایجاد شد و از سال ۲۰۰۹ معاملات اولیه آن شکل گرفت.

بیت کوین

بیت کوین با نماد اختصاری BTC یک ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال است که با ارزش بازار حدود ۹۰۱.۳ میلیارد دلار، در رتبه ۱ بازار قرار داشته و سهم ۴۰.۴۹ درصدی از کل بازار را در اختیار دارد.

اتریوم

اتریوم با نماد اختصاری ETH یک ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال است که با ارزش بازار حدود ۴۰۲.۱ میلیارد دلار، در رتبه ۲ بازار قرار داشته و سهم ۱۸.۰۵ درصدی از کل بازار را در اختیار دارد.

کاردانو

کاردانو با نماد اختصاری ADA یک ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال است که با ارزش بازار حدود ۷۵.۵۱ میلیارد دلار، در رتبه ۳ بازار قرار داشته و سهم ۳.۳۹ درصدی از کل بازار را در اختیار دارد.

قیمت ارزهای دیجیتالی

شما می‌توانید، قیمت انواع ارزهای دیجیتالی از جمله بیت کوین و اتریوم در ۲۸ شهریور را در ادامه این خبر ببینید:

ارز دیجیتال قیمت(دلار) قیمت(تومان)
بیت کوین ۴۷,۹۰۳ ۱,۳۳۱,۴۹۰,۰۹۹
اتریوم ۳,۴۱۸ ۹۴,۹۶۷,۷۳۵
کاردانو ۲.۳۶ ۶۵,۴۸۹
تتر ۱ ۲۷,۷۸۲
بایننس کوین ۴۰۹ ۱۱,۳۷۷,۰۷۷
سولانا ۱۶۳ ۴,۵۴۴,۵۶۹
ریپل
۱.۰۷
۲۹,۸۲۴
پولکادات ۳۴ ۹۴۴,۲۵۳

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس