کد خبر 1273631
تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۵
بخش عمده فرآیند تأمین واکسن در دولت سیزدهم انجام شده است/ فقط ۵۷ شهر قرمز داریم

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به فرایند تامین اعتبار برای تهیه واکسن، گفت: بخش زیادی از این روند در دولت سیزدهم انجام شده است.

به گزارش مشرق، هشتاد و پنجمین جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا صبح امروز(شنبه ۲۷ شهریور) به ریاست محمد مخبر معاون اول رییس جمهور در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد.

مخبر در این جلسه پس از استماع گزارش دبیر ستاد ملی مقابله با کرونا درخصوص کاهش موارد ابتلا به کرونا در کشور و افزایش واکسیناسیون سراسری، از تلاش های انجام شده در زمینه تهیه و تامین واکسن و نیز افزایش تولید داخلی قدردانی و اظهار امیدواری کرد؛ ‌ با رعایت شیوه نامه های بهداشتی وانجام واکسیناسیون شاهد کاهش مرگ و میر ناشی از این بیماری در کشور باشیم.

در این جلسه بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به فرایند تامین اعتبار برای تهیه واکسن، گفت: بخش زیادی از این روند در دولت سیزدهم انجام شده است.

وی افزود: با تلاش و فداکاری کادر پزشکی و پیگیری مسئولان در زمینه تهیه واکسن داخلی و خارجی، کشور در حال عبور از پیک پنجم کروناست.

رییسی معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دبیر ستاد ملی مقابله با کرونا نیز در گزارشی به رکورد شکنی های پی درپی درانجام واکسیناسیون اشاره کرد و گفت: خوشبختانه میزان ابتلا به کرونا در سراسر کشور شیب نزولی گرفته و امیدواریم در روزهای آینده شاهد کاهش تعداد مرگ و میر ناشی از کرونا در کشور باشیم.

وی با اشاره به آخرین وضعیت رنگ بندی استان ها و شهرهای کشور، اظهار داشت: در حال حاضر تنها ۵۷ شهر کشور در شرایط قرمز قرار دارد و از هفته گذشته تا به الان ۱۲ شهر به رنگ آبی درآمده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس