گفتگو با طالبان برای تشکیل دولت فراگیر را آغاز کرده ام

نخست‌وزیر پاکستان با انتشار پیامی توئیتری از آغاز مذاکرات با طالبان برای تشکیل دولتی فراگیر در افغانستان خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از طلوع نیوز، عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان با انتشار پیامی توئیتری از آغاز مذاکرات با طالبان برای تشکیل دولتی فراگیر در افغانستان خبر داد.

بر اساس این گزارش، عمران خان در صفحه توئیتر خود نوشت: پس از مذاکرات در دوشنبه با رهبران همسایگان افغانستان و به ویژه گفتگوی طولانی با «امامعلی رحمان»، رئیس جمهور تاجیکستان، من با طالبان گفتگو برای تشکیل یک دولت فراگیر در افغانستان شامل تاجیک‌ها، هزاره‌ها و ازبک ها را آغاز کرده‌ام.

وی در ادامه پیام خود آورد: پس از ۴۰ سال درگیری، این فراگیری (در ساختار دولت) صلح و ثبات افغانستان را تضمین می‌کند، که (این موضوع) نه تنها به نفع افغانستان بلکه به نفع منطقه است.

لازم به ذکر است، امامعلی رحمان رئیس جمهور تاجیکستان و عمران خان نخست وزیر پاکستان امروز طی یک نشست مطبوعاتی اعلام کردند که از تلاش برای میانجیگری در روند مذاکرات میان طالبان و جبهه پنجشیر استقبال می‌کنند و حتی شهر دوشنبه- پایتخت تاجیکستان –آمادگی میزبانی از این نشست را دارد.

نخست وزیر پاکستان در این باره گفت: ما توافق کردیم که تاجیکستان با رهبران پنجشیر و پاکستان با طالبان صحبت کند تا هر چه سریع‌تر پای میز مذاکره در دوشنبه بنشینند.

رئیس جمهور تاجیکستان نیز تاکید کرد که او و نخست وزیر پاکستان به میانجیگری در مذاکرات کمک خواهند کرد.

امام علی رحمان همچنان تاکید کرد که او از دولت فراگیر در افغانستان با مشارکت همه گروه‌های اجتماعی حمایت می‌کند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    0 1
    ههه خوشم مییاد ایران در مسئله افغانستان جلو عمران خان و سرویس اطلاعاتی پاکستان وایساده که باید یک دولت فراگیر به وجود بیاد ، پاکستان فک میکرد جنوب افغانستان رو میتونه به خاک خودش ضمیمه کنه... افغانستان باید یکپارچه بمونه با دولت فراگیر...اگه روزی هم دولت فراگیر شکل نگرفت ایران ساکت نخواهد نشست و حتما مسئله افغانستان را مدیریت خواهد کرد نه مثل پاکستان بوی تجزیه به دماغش خورده.
    • IR ۲۲:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
      0 0
      حالا انشاالله جنگ و خونریزی داخلی تموم شه . این خودش یه برد هست برای کل منطقه بعد از لش بردن امریکا !
  • IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    0 0
    بصورت علنی داره میگه طالبان از کجا خط میگیرن و پشتیبانی میشوند...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس