کد خبر 1293789
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۳
افغانستان طالبان پنجشیر احمد مسعود

درحالی که تاکنون محل حضور فرمانده نیروهای پنجشیر مشخص نبود، سخنگوی این جبهه تأیید کرد که «احمد مسعود» در تاجیکستان است.

به گزارش مشرق، «کبیر واثق» سخنگوی نیروهای پنجشیر و معاون والی سابق پنجشیر اعلام کرد که «احمد مسعود» فرمانده این جبهه در تاجیکستان است، اما گاهی برای دیدار با واحدهای مقاومت در مناطق مختلف این کشور به افغانستان سفر می‌کند.

سخنگوی نیروهای پنجشیر به «تاس» گفت که مسعود در تلاش است کشورهای منطقه و جامعه جهانی را برای مبارزه با طالبان متقاعد کند.

واثق افزود که این جبهه با تاجیکستان که «کمک‌های قابل‌توجهی به مردم افغانستان در مبارزه با طالبان ارائه کرده است» روابط خوبی دارد.

پیش از این «امامعلی رحمان» رئیس جمهور تاجیکستان در هفتاد و ششمین مجمع عمومی سازمان ملل خواستار برگزاری انتخابات و ایجاد یک دولت فراگیر در افغانستان با حضور همه گروه‌های قومی به‌ویژه تاجیک‌ها شده بود.

وی با غیرفراگیر خواندن دولت سرپرست طالبان گفته بود که اعلام هر حکومتی بدون در نظر گرفتن منافع شهروندان افغانستان می‌تواند عواقب فاجعه‌باری به‌دنبال داشته باشد و نسبت به تهدید فزاینده تروریسم بین‌المللی در افغانستان نیز هشدار داد.

طالبان در واکنش به این اظهارات به تاجیکستان هشدار داد که در امور داخلی افغانستان دخالت نکند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 10
  • IR ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
    15 8
    ههههه قهرمان سلبریتی ها هم مثل خودشون پوشالی تو زرد از آب در اومد
    • IR ۱۶:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      0 2
      عزیزم اینکه به خاطر لجبازی با سلبریتی ها این بنده خدا رو تمسخر میکنی خیلی زشته. احمد مسعود و باباش از تربیت شدگان انقلاب اسلامی هستند و با وجود اختلاف نظرها باید وی را جذب کنیم نه دفع
  • نیمت IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
    6 6
    اینهم مثل مقاومت صهیونیستی احمد مسعود جریان پنجشیر یک جریان انحرافی است که با برنارد لوی ارتباط دارد و به قدرت رسیدن با منافع ملی ایران همخوانی ندارد از کجا معلوم بعد از به قدرت رسیدن آب رویی مردم ایران نببد وطالبان یا همون مجاهدین خودمون آب بر مردم شریف ایران باز کردند دورد بر مجاهدین لعنت خدا بر منافقین باد
    • IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      3 11
      طالبان و اعضای گروه افراطی حقانی هم طبق نشست ها و توافقات دوحه قطر با آمریکاییها قدرت و حکومت را در افغانستان قبضه کردند هیچکدام از گروه های افغان به تنهایی نمی‌توانند حاکم مطلق افغانستان باشند نه طالبان و نه احمد مسعود پنجشیر ... هیچکدام نماینده همه مردم افغانستان نیستند، افغانستان به همه اقوام افغانستانی تعلق دارد تاجیک پشتون هزاره اوزبک و ..... ایران هم طالبان را به تنهایی در حاکمیت افغانستان به رسمیت نخواهد پذیرفت .. بله فعلا" طالبان خوبه ولی فعلا" به محض اینکه از سوی ایران و منطقه به رسمیت پذیرفته شود چهره واقعی خشن و ... خودشان را نشان خواهند داد
  • iran IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
    4 5
    گروه افراطی طالبان و حقانی که طی توافقات دوحه قطر با آمریکایی ها قدرت را در افغانستان قبضه کردند تنها نماینده قوم پشتون افغان هستند ، افغانستان متعلق به همه اقوام این کشور تاجیک و پشتون، هزاره و اوزبک .... میباشد ، خوشبختانه مقامات ایران هم بارها اعلام کرده اند گروه طالبان و حقانی را به تنهایی در حاکمیت افغانستان نمی‌پذیرند به رسمیت نمی شناسند، تاکید دارند باید همه اقوام افغانستان در قدرت و حکومت شریک و سهیم باشند، در غیر اینصورت جنگ های داخلی فرسایشی افغانستان پایانی نخواهد داشت ..
    • IR ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      1 3
      می شود بگویید حکومت ربانی و مسعود که متعلق به هزاره ازبک و پشتون نبود پس چرا آن را به رسمیت شناختید؟ می شود توضیح دهید حکومت آل سعود و آل نهیان چه ریطی با مردم و قبایل این کشورها دارند که به رسمیت می شناسیدشان؟
  • پارسا IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
    7 6
    چگوارا پلاستیکی
  • تاریخ افغانستان IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
    0 1
    فرار احمد مسعود به تاجیکستان!! مردم افغان خودشون به خودشون خنجر از پشت می زنند و متحد نیستند و فرار اشرف غنی و فرار احمد مسعود هم نشان دهنده تفرقه و خیانت بین خود مردم افغانستان هست که یا شوروی در یک زمان اونجا جنایت می کنه یا در زمان دیگر آمریکا و حالا امروز طالبان!!!
  • NL ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
    3 7
    در یک سو طالبان پشتو زبان افراط گرا با پیشینه ده ها عملیات انتحاری قرار دارد و سوی دیگر تاجیک های فارسی زبان و با اسلام معتدل. طرف کدام را باید گرفت؟
    • IR ۱۶:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      2 0
      هیچکدام ! باید همه اقوام افغانستان در حاکمیت و قدرت شریک و سهیم باشند ..
    • امید IR ۱۷:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      3 0
      آقا جو ندین خداوکیلی چه بالا بیایم چه پایین بیایم طالبان قدرت اول افغانستانه و هیچ قدرتی در افغانستان توان مقابله با این گروه رو نداره احمد مسعود رو که دیدید؟ الان چه چیزی باعث تهدید علیه منافع ملی ایرانه؟ داعش خراسان!!! حالا چه چیزی باعث نابودی این غده سرطانی میشه؟ طالبان!!!! البته تاجیک ها هم مخالف داعش هستند اما قدرت مقابله با داعش رو ندارن البته یک دید دیگر هم وجود داره که میگه ما لشکر فاطمیون را بریزیم تو افغانستان تا داعش خراسان رو نابود کنن که البته این کار ممکنه باعث تنش طالبان و فاطمیون بشه و حتی جنگی بین این دو گروه اتفاق بیفته
  • GB ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    2 0
    ظاهراً منافع چین و روسیه تو افغانستان داره از منافع ایران بیشتر میشه. ایران باید زودتر دست به کار بشه که عقب نیوفته.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس