کد خبر 1273416
تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۸

به گزارش مشرق، محمد ایمانی فعال رسانه‌ای در کانال تلگرامی خود نوشت: هر کاری گرهش در دولت جدید گشوده می شود، حامیان رویکرد دولت قبل می گویند "کار دولت روحانی بود و تدارکش را آن دولت کرده بود"!

مثلا مشکل کمبود واکسن ظرف چند هفته اخیر حل شد و ظرف بیست روز به اندازه دویست روز قبل واکسن وارد کشور شد، ادعا کردند در دولت قبل خریداری شده بود؛

و این در حالی است که با رایزنی آقای رئیسی، ضمن خرید 60 میلیون دُز واکسن، در ورود انبوه آن به کشور، تسریع غیر قابل مقایسه با قبل اتفاق افتاده است.

حالا دیگر کسی نمی گوید و نمی تواند هم مثل قبل ادعا کند "تا مشکل FATF حل نشود، امکان هیچ معامله خارجی وجود ندارد".

در واقع، این دروغ چهار ساله، با خرید و واردات انبوه واکسن، ابطال شد و حال آن که از ربیعی و جنیدی و مطهری تا برخی نشریات اجاره ای، FATF را قفل مطلق هر نوع تجارت خارجی معرفی کرده بودند.

از طرف دیگر، اگر کسی ادعا کند "معامله دارو، استثنای تحریم هاست"، باید از او پرسید که چرا این استثنا در سه چهار سال گذشته وجود نداشت و در همین یک ماهه که آقای رئیسی و دولت جدید سر کار آمده اند، اجرایی شده است؟

اروپایی ها ظرف سه سال گذشته، از همه تعهدات برجامی شان، به برداشتن تحریم غذا و دارو بسنده کردند و قول دادند کانال اس پی وی یا اینستکس را برای مبادله نفت در برابر غذا و دارو راه اندازی کنند، اما به همان هم عمل نکردند و دولت روحانی را سه سال سر دواندند!

تلخ این که حتی در تحریم های سازمان ملل هم غذا و دارو مستثناست، اما غرب از صدقه سر برجام، غذا و دارو را هم در فهرست تحریم گذاشت و غربگرایان را شرمنده کرد.

اکنون که ایران رسما به پیمان شانگهای پیوسته، همان محافل ادعا می کنند این عضویت به خاطر برجام و لغو تحریم های سازمان ملل است. سوال: برجام، شش سال قبل امضا شده، پس چرا عضویت ما در پیمان شانگهای شش سال طول کشید و عدل، با کنار رفتن دولت روحانی و آمدن دولتی منصرف از غرب تحقق پیدا کرد؟ آیا نمی شد با رایزنی قوی تر، در این روند ضد تحریمی تسریع کرد

آیا جز این است که آقای روحانی فقط می خواست دل آمریکا را به دست آورد و بنابراین، قدرت انتخاب شرکای متنوع را از دست داد؟ این اعتراف آقای ظریف در آخرین گزارش به مجلس است:

«اگر در مورد ضرورت کار متوازن با شرق و غرب به یک اجماع ملی رسیده بودیم و با خوش خیالی، دوستان دوران سختی را در سراب طمع سرازیر شدن شرکت‌های غربی از خود نرنجانده بودیم، دوستانمان سرخورده نمی‌شدند و در دوران سختی رهایمان نمی‌کردند».

برجام با اصرار روحانی، معطوف به آمریکا بود. آن قدر در نهایی کردن دو طرفه توافق با آمریکا زیاده‌روی کردند که با ناراحتی طرف‌های دیگر مذاکره مواجه شد. حتی فرانسوی‌ها معترض شدند و تا مدت ها در مسیر توافق کارشکنی کردند

زیاده روی روحانی در تمایل به آمریکا ریشه دار بود. او قبل از انتخابات 92 هم گفته بود «اروپایی‌ ها آقا اجازه هستند و آمریکا کدخداست؛ بستن با کدخدا راحت‌ تر است».

روحانی همچنین در کتاب خاطراتش اذعان می‌کند: «سال 83 گفتم که ما، بین دوچرخه و پیکان مخیر بودیم. دوچرخه غیرمتعدها و پیکان، انگلیس و فرانسه و آلمان بودند. بنز (آمریکا) هم بود، ولی ما اجازه نداشتیم از آن استفاده کنیم. پس، ناچار شدیم پیکان را انتخاب کنیم. البته اروپایی‌ها از این مصاحبه کمی مکدر شده بودند».

روحانی برخلاف اقتضای عقلانیت، به همه کشور های بی محلی و دهعن کجی کرد تا دل آمریکا مستکبر را به دست بیاورد و این به مثابه بنزینی بود که روی آتش زیاده خواهی یک مستکبر ریخته می شد.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 19
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • علی IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    28 1
    ظاهراً از سیاست فقط سازش و دروغ و خود تحقیری حادش وبه جناح همه چیز بلد زبان دنیا فهم اصلاح طلب ودر دانشگاه های غرب آموزش دادن.
  • سید حسین IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    2 29
    این واکسن ها الان وارد شدند.قبلا خریداری شده
    • IR ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
      29 1
      فقط یک هویی بعد تماس رییسی با رهبر چین وارد شدند!
    • IR ۲۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
      7 1
      باشه هر چی تو بگی. خب چرا دارید اذیت میشید؟!
  • IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    23 1
    باور كن اروپايي ها در حد پيكان هم نبودند.تحقير امروز فرانسه به دست آمريكا نشان دهنده افول و نابودي به اصطلاح نفوذ اروپاست.
  • علیرضا IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    4 1
    ... خبیث.
  • IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    2 17
    اگه گفته های شما واقعیت داره و FATF و برجام و .... نقشی در مذاکره و مبادله و قراردادهامون و .... با کشورها و همسایگان و دوستان نداره، FATF تصویب نشه و بسرعت از برجام خارج بشیم..اون موقع معلوم میشه کی درست میگه کی غلط
  • IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    2 19
    پس چرا از برجام خارج نمیشین؟؟
    • IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
      22 1
      برجام چیزی ازش مونده ؟ ملتو چی فرض میکنی؟
  • IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    7 1
    روحانی همچنین در کتاب خاطراتش اذعان می‌کند: «سال 83 گفتم که ما، بین دوچرخه و پیکان مخیر بودیم. دوچرخه غیرمتعدها و پیکان، انگلیس و فرانسه و آلمان بودند. بنز (آمریکا) هم بود، ولی ما اجازه نداشتیم از آن استفاده کنیم. پس، ناچار شدیم پیکان را انتخاب کنیم. البته اروپایی‌ها از این مصاحبه کمی مکدر شده بودند». در یک کلام : خیلی ....
  • IR ۱۵:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    10 2
    تا ۸ سال تمام مشکلاتشون مال دولت قبلی بود تا ۸ سال بعد هم اقدامات مثبت رئیسی پای خودشون می‌نويسن پرروی نجومی حدو مرز نداره
  • IR ۱۶:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    9 2
    اف بر روحانی
  • رضا IR ۱۸:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    1 2
    زياد تند نرو !
  • رضا IR ۱۸:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    1 1
    اين پلشت هنوز نفس ميكشه مشرق ؟!
  • FR ۲۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    2 1
    به جرات میتونم بگم که اصلاح طلبها برای اینکه روی مواضع شون محکم بایستند هر چقدر هم ضد ملی و ضد مردمی باشد حتی به قیمت متضرر شدن خودشان هم نمیخواهند مملکت سر و سامان بگیرد ... اینها از داخل بکمک امریکا و براندازان خارج از کشور چهل سال است در حال خباثت هستند و از مردم بیچاره اهداف سیاسی خود را طلب میکنند
  • IR ۲۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    2 1
    خاتمی وروحانی ومیرحسین ال هاشمی بودند لعنت به ال سعودوخلیفه
  • IR ۲۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    2 1
    کشور ما هزینه برجام را پرداخت کرده باید مطالبه گر مورد معامله باشد ان احمقها که ماندن در برجام را خوبی انتلقی میکنند منظورشان عدم بدهی شیطان است برجام بازی برد برد ومعاملعه ای بود بین شیطان ونوکرانش وخسارتی بود برای مملکت
  • حسام IR ۰۷:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    1 1
    خب مواظب باشید شما هم در تمایل به چین و روسیه زیاده روی نکنید
  • IR ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    1 1
    خدا شاهد است که در اواسط دهه 60 یکی از افراد بسیار مومن ومتدین و باتقوی که از مبارزین قبل از انقلاب هم بود و از زیرکی و هوش سیاسی و اطلاعاتی فوقالعاده و سرشاری برخوردار بود و اشتغال در همین امور داشت مکرر خطر اقای روحانی را گوشزد میکرد و تذکر میداد و مصرا و مستندا ایشان را .... و او را از صفوف انقلابیون و وفاداران با امام و انقلاب نمیدانست .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس