مجیدی و مددی

آیا فرهاد مجیدی می‌تواند بابت عدم تقویت کافی تیم از سوی مدیریت باشگاه گله مند باشد؟ وی که تاکید کرده بود در صورت جدایی حتی یک بازیکن، قطع همکاری خواهد کرد چگونه حرف خود را زیر پا گذاشت و ماند؟

سرویس ورزش مشرق _ اوضاع در استقلال اصلاً مساعد نیست. این موضوع نیاز به گفتن ندارد و خصوصا پس از شکست استقلال برابر الهلال درلیگ قهرانان آسیا، هرکسی که پیگیر اخبار فوتبال باشد با دیدن اخباری که از این باشگاه در سایت ها و روزنامه ها و کانال های خبری منتشر می شود کاملا متوجه این اختلاف خواهد شد. هرچند این اختلافات مسبوق به سابقه است و در اواخر لیگ بیستم نیز شکاف عمیقی بین مدیران باشگاه استقلال و فرهاد مجیدی ایجاد شد تا جایی که تمرینات آبی پوشان به اعتصاب کشید و حتی بازیکنان علیه احمد مددی موضع گیری های تندی انجام دادند.

اما در فصل نقل و انتقالات و در حالی که استقلال فصل را بدون جام به پایان رسانده بود، به یکباره رابطه فرهاد مجیدی با مدیران باشگاه خوب شد و سرمربی استقلال در اظهاراتش بارها از ملکیان و مددی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل باشگاه تعریف کرد و مدعی شد این نفرات در نقل و انتقلات زحمات زیادی کشیدند. البته همان زمان هم مشخص بود که این آشتی کنان صوری و آتش زیر خاکستر بوده و همه منتظر بودند زخم اختلافات دوباره سر باز کند که طبق پیش بینی ها این اتفاق افتاد و این روزها شاهد تنش در باشگاه استقلال هستیم.

پروژه احتمالی در استقلال؛ تغییر مدیرعامل یا برکناری سرمربی؟!/چرا مجیدی سر حرف خودش نماند؟

حالا و در حالی که حدود یک ماه به آغاز لیگ برتر بیست و یکم مانده بسیار بعید است که همکاری مدیریت کنونی استقلال و کادرفنی تا اولین دیدار آبی پوشان دوام بیاورد و احتمال تغییرات جدی در یکی از دو حوزه باید باشیم. در گزارش زیر به واکاوی برخی اتفاقات در دو ماه اخیر و فصل نقل و انتقالات پرداخته ایم تا شاید مشخص شود ریشه و مقصر مشکلات اخیر کدام طرف است و هواداران باید حق را به چه کسی بدهند.

دقیقا ۲ ماه پیش در تاریخ ۲۷ تیر سال جاری و یکروز پس از پیروزی تیم فوتبال استقلال مقابل پرسپولیس در دربی جام حذفی بود که بازیکنان استقلال اقدام به اعتصاب کرده و در زمین تمرین حاضر نشدند. فرهاد مجیدی که در محل تمرین باشگاه استقلال حضور داشت اقدام به مصاحبه‌ای جنجالی با خبرنگاران حاضر در محل کرد که اصلی ترین جمله آن که بعدها در کنفرانس خبری بازی با گل گهر سیرجان در نیمه نهایی جام حذفی نیز تکرار شد این بود:"حتی اگر یک بازیکن از استقلال جدا شود در این تیم نمی‌مانم" (متن کامل مصاحبه مجیدی)

پروژه احتمالی در استقلال؛ تغییر مدیرعامل یا برکناری سرمربی؟!/چرا مجیدی سر حرف خودش نماند؟

البته فرهاد مجیدی در این میان یک بازیکن را استثنا قرار داد و اعلام کرد که مسئله ترانسفر مهدی قایدی شامل این موضوع نبوده و وی مانع از پیشرفت این بازیکن نمی‌شود. البته بعدها فرهاد مجیدی سرمربی استقلال ۲ اظهارنظر متفاوت دیگر را نیز در مورد مهدی قایدی عنوان کرد:

- به شرطی با جدایی قایدی موافقت خواهم کرد که بازیکنی همسطح او جایگزین وی در ترکیب استقلال شود

- مخالف جدایی قایدی هستم و انتقال وی به خارج از ایران منتفی شده است

به هر ترتیب مهدی قایدی با قراردادی که هنوز به شکل دقیق کسی نمی‌داند مبلغ دقیق آن چقدر بوده و چه میزان از پول موردنظر تا کنون به حساب باشگاه استقلال واریز شده،به تیم شباب الاهلی امارات پیوست. همچنین در همان دوره زمانی، فرهاد مجیدی تایید کرده بود که باشگاه امکان ادامه همکاری با ۲ بازیکن خارجی خود یعنی شیخ دیاباته و هروویه میلیچ را نخواهد داشت و این ۲ بازیکن قطعا از استقلال جدا خواهند شد.

مجیدی بر سر حرف خود نماند

اما جدایی بازیکنانی که مجیدی تاکید کرده بود حتی یک مورد از آنها موجب قطع همکاری وی با باشگاه استقلال خواهد شد خیلی زود اتفاق افتاد. ابتدا محمد نادری دفاع چپ سال گذشته استقلال که قرارداد قرضی ۱ ساله‌اش به پایان رسیده بود با عقد قراردادی به تیم آلتای ترکیه تحت هدایت مصطفی دنیزلی پیوست تا همراه با جدایی میلیچ خلا شدیدی در سمت چپ ترکیب استقلال ایجاد شود.

کمی بعد مسعود ریگی نیز به دلیل اختلافات با مدیریت بر سر تمدید قرارداد خود، از این باشگاه جدا شده و به تیم سپاهان اصفهان پیوست.

بیشتر بخوانید:

۸ بازیکن استقلال جدا شدند؛ مجیدی باز هم نرفت!/ مجیدی در ۲۷ تیر: یک بازیکن جدا شود می‌روم

پروژه احتمالی در استقلال؛ تغییر مدیرعامل یا برکناری سرمربی؟!/چرا مجیدی سر حرف خودش نماند؟

رشید مظاهری دروازه بان فصل گذشته استقلال، دیگر بازیکنی بود که پس از یک جنجال چند هفته‌ای و رفت و آمدهای متعدد خود و وکیلش به باشگاه استقلال، سرانجام با حضور در سازمان لیگ قرارداد خود را فسخ کرده و از این تیم جدا شد.

همچنین ارسلان مطهری، محمد دانشگر و فرشید اسماعیلی نیز به دلیل اختلافات شدید با مدیریت استقلال در آستانه جدایی از این تیم بودند که در نهایت با وساطت و اعلام نیاز فرهاد مجیدی به این بازیکنان، مطهری و دانشگر در تیم ماندنی شدند اما دعوای هیات مدیره با فرشید اسماعیلی همچنان ادامه داشته و نام وی در لیست بازیکنان استقلال در لیگ قهرمانان آسیا نیز قرار نگرفت و احمد مددی علناً اعلام کرد پیگیر شکایت خود از این بازیکن خواهد بود و کاملا مشخص است که تا وقتی مددی مدیرعامل استقلال باشد اسماعیلی جایی به استقلال نخواهد داشت.

بدین ترتیب ۳ بازیکن (نادری، ریگی، مظاهری) از لیست مورد نظر فرهاد مجیدی از زمان مصاحبه روز ۲۷ تیر وی از استقلال جدا شدند و فرشید اسماعیلی نیز با توجه به روند کنونی اختلافات به احتمال قوی در نهایت ناچار به جدایی از استقلال خواهد بود.

لیست خرید مجیدی و اقدامات احمد مددی

در روز ۲۰ مرداد، فرهاد مجیدی لیست بازیکنان مد نظرش را به باشگاه استقلال تحویل داد که به مرور زمان با تغییراتی نیز همراه شد؛ از بازیکنانی که در لیست اولیه مجیدی بودند، صالح حردانی، نوید عاشوری، سعید صادقی، آرمین سهرابیان، شیمبا و سجاد شهباززاده با باشگاه‌های تحت قرارداد خود تمدید کردند و رضا اسدی و فرشاد محمدی مهر نیز به تیم‌های دیگر پیوستند.

طی مذاکرات با بازیکنانی که در لیست ذخیره مجیدی قرار داشتند، ابوالفضل جلالی، امین قاسمی نژاد، عارف آقاسی، زبیر نیک نفس، امیرحسین حسین زاده، علیرضا رضایی و جعفر سلمانی جذب باشگاه استقلال شدند و به نظر می‌رسد تنها پستی که هنوز دچار کمبود بازیکن است مهاجم نوک باشد.

استقلال با همین شرایط و دارایی ذکر شده به مصاف الهلال عربستان رفت و در روزی که از لحاظ آماری برتر از رقیب ثروتمند سعودی بود در نهایت روی اشتباهات فردی با ۲ گل مغلوب حریف شد تا پس از ناکامی در لیگ برتر و جام حذفی از مسابقات آسیایی نیز کنار برود.

در این میان سوالی که مطرح است این است که آیا فرهاد مجیدی می‌تواند بابت عدم تقویت کافی تیم از سوی مدیریت باشگاه گله مند باشد؟ وی که تاکید کرده بود در صورت جدایی حتی یک بازیکن، قطع همکاری خواهد کرد چگونه حرف خود را زیر پا گذاشت و با وجود جدایی ۴ بازیکن دیگر به جز مهدی قایدی حاضر به ادامه همکاری با باشگاه استقلال شد؟ آیا بازیکنانی که جذب باشگاه استقلال شدند و به عقیده بسیاری از کارشناسان و پیشکسوتان باشگاه استقلال از ترکیب سال گذشته این تیم ضعیف تر هستند بدون نظر فرهاد مجیدی به استقلال پیوستند؟

پروژه احتمالی در استقلال؛ تغییر مدیرعامل یا برکناری سرمربی؟!/چرا مجیدی سر حرف خودش نماند؟

همچنین در این میان نقش مدیرعامل و برخی اعضای هیات مدیره باشگاه استقلال نیز پررنگ است. مجموعه‌ای از اظهار نظرهای عجیب و متناقض در خصوص نحوه تعامل با کادرفنی و برخی بازیکنان ناراضی، لجبازی شدید بر سر اختلافات شخصی با بازیکنان با ارزشی نظیر مسعود ریگی و رشید مظاهری، ناتوانی در جذب بازیکنان لیست اول مدنظر مجیدی و اصرار بر فروش مهدی قایدی برای جبران بدهی‌های باشگاه به استراماچونی و بازیکنان خارجی موجب شد تا استقلال تقریبا با دستی بسته و ترکیبی ضعیف شده نسبت به دور گروهی لیگ قهرمانان آسیا، به مصاف الهلالی برود که متئوس پریرا و موسی مارگا را با مجموع هزینه‌ای ۲۵ میلیون یورویی به خدمت گرفته بود.

الهلالی که اگرچه ترکیبی پر ستاره و به ظاهر ترسناک را در اختیار داشت اما آنچه که در دیدار برابر استقلال به نمایش گذاشت به خوبی نشان داد که شاید اگر بازیکنانی نظیر قایدی، ریگی و ... از استقلال جدا نمی‌شدند این تیم به راحتی می توانست حریف عربستانی خود را شکست داده و به دور یک چهارم نهایی آسیا صعود کند.

پروژه احتمالی در استقلال؛ تغییر مدیرعامل یا برکناری سرمربی؟!/چرا مجیدی سر حرف خودش نماند؟
آمار نهایی دیدار استقلال-الهلال و برتری نسبی استقلال علی رغم شکست

در هر صورت همانگونه که تجربه نشان داده و قبلا هم بارها تکرار کردیم دود این اختلافات تنها و تنها به چشم هواداران و خود باشگاه استقلال می رود و اگر این مشکلات ریشه ای حل نشود یک فصل ناکام دیگر در انتظار باشگاه پرطرفدار پایتخت خواهد بود. وزیر ورزش هم که تلویحا به عدم تغییرات در هیئت مدیره حداقل در کوتاه مدت اشاره کرده و باید دید در روزهای آینده تغییراتی در کادرفنی استقلال که قرارداد هم دارند خواهد افتاد یا ترکیب مدیریتی استقلال دستخوش تغییر می شود؟

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۸:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    6 9
    این روزها چقدر طرفداران تیم حکومتی امنیتی نگران تاج کبیر شدند.
  • حمید IR ۰۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    3 1
    به عنوان کوچکترین ایرانی سرزمین اعلام میکنم ذره ای از پول بیت المال خرج این دو تا تیم می شود راضی نیستم....همه هوادارن هم باید جواب بدهند
  • IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    1 0
    فوتبال رو جمع کنید خلاص

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس