کد خبر 1273853
تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۶
پاشازاده: هر سال بر سر استقلال این بلا ها را می‌آورند/مددی از چند روز قبل تصمیم به استعفا داشت

معاون ورزشی باشگاه استقلال گفت: هر سال در ابتدای فصل این بلا را سر استقلال می‌آورند و زمان را از دست می‌دهیم.

به گزارش مشرق، مهدی پاشازاده در باره اینکه آیا احمد مددی به شکل قطعی از مدیرعاملی باشگاه استقلال استعفا کرده، اظهار داشت: وی استعفا داده اما قرار است امروز در باره این مورد تصمیم‌گیری شود.

وی در مورد اینکه آیا مددی قبل از استعفای خود با معاونانش صحبت کرده بود، توضیح داد: خیر، برخی مسائل در چند روز اخیر به وجود آمد و مددی چنین تصمیمی داشت. روز گذشته چنین اتفاقی افتاد.

معاون ورزشی باشگاه استقلال در خصوص دلیل وضعیت بحرانی این تیم و اعتراض‌های مداوم هواداران مقابل ساختمان باشگاه و وزارت ورزش پاسخ داد: برخی تصمیم‌گیری‌های اشتباه از سال‌های قبل گرفته شده و این مشکلات پشت سر هم جمع شدند و به جای بغرنجی رسیده‌اند. شاید اگر ۸ سال قبل چنین اتفاقی رخ می‌داد، هواداران تا این اندازه عصبانی، ناراحت و دلگیر نمی‌شدند. آنها حق دارند، اما مسائل فعلی فقط مربوط به این چند ماه نیست و برجی است که در ۸-۷ سال اخیر تشکیل شده، هواداران حق دارند، اما این مشکلات از سال‌ها قبل به وجود آمده و اکنون گریبانگیر تیم شده است.

پاشازاده در مورد اینکه به نظر می‌رسد این مسائل تمام شدنی نیست، عنوان کرد: صد درصد همین طور است، دو موضوع وجود دارد؛ افرادی که تصمیم‌گیرنده بودند هر سال چنین بلایی سر استقلال می‌آورند و هر فصل زمان را در ابتدای سال از دست می‌دهیم. اگر هر سالی را بگویید می‌گویم در آن چه مسائلی رخ داد و چه تصمیمات اشتباهی گرفته شد. همیشه هم خواستیم اشتباه را با اشتباه جبران کنیم، اما این اقدام سبب شد هر سال زمان را از دست بدهیم و تا بخواهیم به خودمان بجنبیم نیم فصل اول را به دلیل از دست دادن زمان از دست داده‌ایم. در نیم فصل دوم هم تا بخواهیم خوب شویم همه تیم‌ها جمع و جور شده و شرایطشان تغییر کرده است، به همین دلیل سخت بتوان امتیاز گرفت.

وی در باره اینکه به نظر می‌رسد همیشه بین پیشکسوتان استقلال اختلافات زیادی وجود دارد و این موضوع به رسانه‌ها هم کشیده می‌شود، توضیح داد: به نکته خوبی اشاره کردید. متأسفانه اختلافات وجود دارد. شاید در تیم رقیب اختلافاتشان بیشتر از ما باشد اما سیاست‌مدارانه رفتار کرده و از همدیگر حمایت می‌کنند. از روزی که مربیگری را شروع کردم، از هر مربی که به استقلال آمد حمایت کردم. از وینفرد شفر، امیر قلعه‌نویی، فرهاد مجیدی که سرمایه باشگاه استقلال است و گفتم به عنوان یک جوان اجازه بدهید کار کند تا محمود فکری، علیرضا منصوریان که زمان وی هم سر تمرینات می‌رفتم و از آندره استراماچونی حمایت کردم. در این موضوع ضعیف هستیم.

معاون ورزشی باشگاه استقلال تصریح کرد: موضوع بعدی این است که برخی افراد آب را گل‌آلود کرده و اجازه نمی‌دهند زلال شود. از هواداران استقلال خواهش می‌کنم برخی رفتارهایی که در شان استقلال نیست انجام ندهند. از هر کسی می‌خواهند حمایت کنند زیرا حق‌شان است و در این مورد مشکلی نیست، اما قرار دادن پیشکسوت مقابل طرفدار، طرفدار مقابل پیشکسوت و باشگاه مقابل طرفدار چیزی است که دشمنان ما می‌خواهند تا از این طریق استقلال ضعیف شود. منطقی است که هوادار خواسته‌هایی داشته باشد. وجود اختلافات هم طبیعی است، اما نباید این گونه روبروی هم قرار بگیریم. خیلی بد است مسائل استقلال به رسانه‌ها کشیده شده و هتاکی شود.

پاشازاده خاطرنشان کرد: همیشه گفتیم مکتب استقلال همیشه بالا و باشخصیت بوده است. افرادی مانند مرحوم ناصر حجازی و منصور پورحیدری الگوهای ما بودند. در زمان آن دو بزرگوار هیچ وقت این اتفاقات رخ نمی‌داد، زیرا هر کسی جایگاهش را می‌دانست. خواهش می‌کنم این اتفاقات را مدیریت کرده و خواسته خود را منطقی بگوییم. هوادار حق دارد، زیرا رکن باشگاه است، اما در هر رابطه‌ای فقط نمی‌توان گفت که یک نفر مقصر است، قطعا اشتباهاتی بوده است.

وی با اشاره به حضور فرهاد مجیدی در دبی عنوان کرد: از وی خواهش می‌کنم به تهران بیاید و در تمرینات تیمش حاضر شود تا وقت را از دست ندهیم، این موضوع خیلی مهم است. هنوز مجیدی به ایران نیامده است. اختلافات وجود دارد، اما می‌توان نشست و منطقی صحبت کرد تا به هم کمک کنیم و اختلافات حل شود. تفاوتی هم ندارد سمتی داشته باشیم یا نداشته باشیم. اگر می‌گوییم همه چیز هوادار است به خاطر هواداران باید گذشت کنیم.

معاون ورزشی باشگاه استقلال در مورد اینکه آیا مجیدی به خاطر اختلافات درونی باشگاه استقلال در دبی مانده، پاسخ داد: از این موضوع اطلاعی ندارم زیر با مجیدی صحبت نکرده‌ام،‌ اما صد درصد سرمربی، کادر فنی و هر کس دیگر به عنوان ارکان اصلی تیم و باشگاه باید بیایند و کار خود را انجام بدهند.

پاشازاده در خصوص خوبی‌ها و بدی‌های فضای مجازی و تقابل تیم مدیریتی و تیم فرهاد مجیدی در این فضا که حتی کار را به تجمع در مقابل وزارت ورزش و استعفای مدیرعامل استقلال کشاند، گفت: این اتفاقات آرامش را از تیم می‌گیرد و برخی مواقع منجر به تصمیم‌گیری‌های اشتباه می‌شود، زیرا در شرایط خاص تصمیم‌گیری شده و سبب می‌شود بار دیگر اشتباه با اشتباه جبران شود. این موضوع در ۸-۷ سال اخیر جزو معضلات استقلال بوده است.

وی درباره اینکه آیا برای جایگزینی مددی با گزینه‌ها مثل خودش صحبتی شده، توضیح داد: قرار شده تصمیم‌گیری از وزارت ورزش باشد، اما امیدوارم هر چه زودتر چنین اتفاقی بیفتد. هر کسی هم بیاید دست کم برای جمع‌آوری اطلاعات و صحبت به مشاورانش برای رسیدن به جمع‌بندی نهایی به چند روز نیاز به زمان دارد و همه این موارد به ضرر تیم است.

معاون ورزشی باشگاه استقلال در خصوص اینکه برخلاف حال خوب تیم پرسپولیس به عنوان یک بال فوتبال ایران، هر روز در باره مشکلات بال دیگر فوتبال کشورمان یعنی استقلال و اختلافات این باشگاه صحبت‌های زیادی مطرح می‌شود، گفت: متأسفانه هواداران را سردرگم کردند و در این حالت اشتباهات زیادی اتفاق می‌افتد. خواسته یا نخواسته باشگاه به حاشیه کشیده می‌شود، اما امیدوارم پیشکسوتان و طرفداران به آرامش برسند تا سایر افراد بتوانند در آرامش کار خود را ادامه بدهند.

پاشازاده در مورد اینکه از زمان حضورش در باشگاه صحبت یا جلسه‌ای با فرهاد مجیدی داشته است، گفت: یک روز قبل از بازی با الهلال پست معاونت ورزشی باشگاه را به من دادند و پس از آن مسابقه هم تاکنون مجیدی به ایران نیامده است تا نشستی داشته باشیم، اما امیدوارم بتوانیم بهم کمک کنیم تا هواداران شاد شوند. امیدوارم کرونا زودتر تمام شود تا طرفداران به ورزشگاه بیایند و شور و اشتیاق را به ورزشگاه بیاورند. باید با تمام توان به هم کمک کنیم تا استقلال سربلند شود و دل هواداران شاد باشد.

وی در مورد اینکه آیا خودش به عنوان معاون باشگاه در مورد وضعیت فرشید اسماعیلی نظری دارد، توضیح داد: هر بازیکنی شرایط خاص خودش را دارد. اسماعیلی بازیکن بسیار توانمندی است و در این موضوع شک نداریم، حتی روزی که پنالتی را به بیرون زد از وی حمایت کردم و گفتم ایرادی ندارد، زیرا این اتفاق برای بهترین بازیکنان دنیا هم می‌افتد، اما باشگاه چارچوب انضباطی را هم تعیین کرده و تمام ارکان استقلال باید به این چارچوب متعهد باشند. برخی اختلافات وجود دارد، اما می‌توان با نشست، گفتگو و احترام این مسائل را حل کرد.

معاون ورزشی باشگاه استقلال اظهار داشت: در این موضوع شکی نیست که همه ما برای استقلال زحمت کشیده‌ایم، اما اگر بتوانیم اختلافات را درست حل کنیم به تیم و باشگاه کم کرده‌ایم. نظر من مثبت است. ابتدا باید ببینیم شرایط چگونه است، البته باشگاه قوانینی دارد که باید اجرا شود.

پاشازاده در باره اینکه آیا دلیل نتیجه نگرفتن استقلال در سال‌های اخیر دور بودن از آرامش است، گفت: صد درصد، استرسی که بین بازیکنان وجود دارد و فشار موجود در باره حدود ۸ سال جام نگرفتن استقلال در هر بازی اتفاق می‌افتد و این اختلافات و حاشیه‌ها به تمرکز نداشتن تیم دامن می‌زند. به همین خاطر از هواداران، باشگاه، پیشکسوتان و مربیان می‌خواهم آرامش را به تیم بازگردانند تا همه بتوانند در این حالت تصمیم‌گیری کرده و کار کنند. منِ سرمربی بدون آرامش نمی‌توانم درست ارنج کرده و روی حریف تمرکز کنم تا ببینم ایرادش کجاست و کجا باید تعویض کنم. منِ بازیکن اگر آرامش نداشته باشم شاید شب قبل از بازی نتوانم درست استراحت کرده و بخوابم. با رقم خوردن برخی حواشی تمرکز سرمربی و بازیکن از ۱۰۰ به ۵۰ می‌آید و در این حالت چه انتظاری دارید.

وی در باره اینکه با این همه حاشیه آیا حضورش در استقلال ریسک نبود، پاسخ داد: این حرف درست است، اما به استقلال نیامده‌ام تا معاون باشگاه باشم. این پست مهم و حساس در کل دنیا تعریف شده و یکی از ایرادهای استقلال در این چند سال نداشتن همین پست بوده است. اگر هم چنین پستی داشتیم در دست افراد غیرفوتبالی بوده است. پائولو مالدینی و پاول نِدوِد در تیم‌های میلان و یوونتوس چنین پستی دارند. باید بین باشگاه، کادر فنی و تیم ارتباط درستی برقرار کرد اما وقتی چنین جایگاهی نداشتیم اختلافات هم به وجود آمد. حتما حضور در پست معاونت ورزشی ریسک دارد اما فرزند استقلال هستم، در ایران فقط برای این تیم بازی کرده‌ام و هیچ گاه نتوانستم به خودم بقبولانم که رنگ دیگری را ایران بپوشم.

معاون ورزشی باشگاه استقلال در ادامه گفتگو با برنامه تهران ورزشی رادیو تهران تصریح کرد: همیشه به من پیشنهادات خوبی شده است اما هیچ وقت چنین موضوعی را به خودم اجازه ندادم و حتی فکر هم نکردم پیراهن تیم دیگری را بپوشم. استقلالی‌ها من را می‌شناسند. سربلندی این تیم برای من بالاترین موضوع است و سعی می‌کنم به هر کسی که کنار استقلال باشد کمک کنم و تمام توانم را برایش بگذارم. حضور در این پست را ریسک نمی‌دانم، زیرا منطق و کار من جوری است که سعی دارم همیشه صادقانه صحبت کنم. یکی از معضلات استقلال در سال‌های اخیر همین عدم اطلاع‌رسانی درست بوده و ان‌شاءالله اتفاقات خوبی بیفتد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمد IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    3 1
    مدیرعامل فقط فتح الله زاده هیت مدیره شامل جباری - طباطبایی - پیروز قربانی - امیر حسین صادقی - دونفر خبره حقوقی و اقتصادی - و جویباری و پاشازاده
  • صبا IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    2 3
    سلام. وزیر ورزش دولت انقلابی دکتر رئیسی، تیم استقلال ریشه در لیبرالیسم، طاغوت و طاغوتیان دارد و باید منحل شود. تیم پیروزی از ابتدای شکل گیری، تیم محرومان و بچه مسلمان های پایین شهر بوده و باید نوجوانان و کودکان را به حمایت و طرفداری از این تیم که نماد محرومین است سوق داد.
  • IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    3 0
    من احساسم اینه فوتبالیست های ما علاوه بر پول مفت انتظار دارند قهرمانی هم بهشون هدیه داده بشه . نه اینطور نیست . اونی که تو اروپا میلیاردی می گیره مثل سگ کار می کنه نه مفت بگیره از مالیات ملت و مفت بچرخه استقلال پرسپولیس هم نداره همه یک مفت خورند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس