کد خبر 1273380
تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۲:۴۵
آئودی گرنداسفیر

آئودی چند روز مانده آغاز نمایشگاه مونیخ، رسماً کانسپت گرنداسفیر (Grandsphere) را رونمایی کرده است. این خودرو پس از اسکای‌ اسفیر که ماه گذشته در پبل بیچ معرفی شد.

به گزارش مشرق، گرنداسفیر یک سدان بزرگ و بسیار لوکس الکتریکی است که می‌تواند پیش‌نمایشی از جانشین سدان پرچم‌دار A۸ باشد.

آئودی کانسپت گرنداسفیر را یک جت خصوصی برای جاده می‌داند. این خودرو با ۵.۳۵ متر طول، ۲ متر عرض و ۱.۳۹ متر ارتفاع، سدان بسیار بزرگ و کشیده‌ای است که فاصلهٔ محوری ۳.۲ متری آن از A۸ بیشتر است اما در استایل کلی به خودروی اسپرت‌تری مثل A۷ شباهت دارد.

طراحی جلوپنجرهٔ این کانسپت تا حدودی شبیه به محصولات کنونی آئودی است اما غیرازاین مورد، طراحی دیگر قسمت‌های گرنداسفیر کاملاً اختصاصی و منحصربه‌فرد به نظر می‌رسد.

چراغ‌های جلوی باریک در بالای جلوپنجره، کاپوت و اوورهنگ جلوی کوتاه، نمای جانبی عضلانی، بخش عقبی فست‌بک مانند، چراغ‌های عقب بسیار باریک و لوگوی چراغ‌دار قرمزرنگ آئودی در میان آن‌ها ازجملهٔ برجسته‌ترین ویژگی‌های طراحی بیرونی این کانسپت هستند.

در گرنداسفیر همچنین از ستون‌های B هیچ خبری نیست و درها به‌صورت معکوس باز می‌شوند. رینگ‌های بزرگ ۲۳ اینچی هم تکمیل‌کنندهٔ ویژگی‌های بیرونی این ماشین هستند.

کابین گرنداسفیر به هیچ آئودی‌ای که تاکنون دیده‌ایم شباهت ندارد زیرا در اینجا شاهد فضایی فوق‌العاده پیشرفته، شیک و سطح بالا هستیم.

کابین این کانسپت با متریال درجه‌یکی مثل چوب، پشم، آلومینیوم و شیشه تزئین شده و در آن هیچ نمایشگری به چشم نمی‌خورد زیرا سیستم اطلاعاتی-سرگرمی MMI از طریق ویدئو پروژکتور روی داشبورد به نمایش درمی‌آید.

گرنداسفیر همچنین به تکنولوژی خودران سطح چهار هم مجهز است که وقتی در این حالت قرار می‌گیرد، غربیلک فرمان و پدال‌ها مخفی می‌شوند تا کابین به فضایی سالن مانند تبدیل شود.

هرچند گرنداسفیر یک کانسپت است اما روی پلت‌فرم PPE گروه فولکس‌واگن ساخته شده که در خودروهای الکتریکی تولیدی آیندهٔ این شرکت یعنی آئودی Q۶ E-Tron و پورشه ماکان الکتریکی مورداستفاده قرار خواهد گرفت.

این پلت‌فرم همچنین ارتباط زیادی با زیرساخت‌های پلت‌فرم آئودی E-Tron GT کنونی دارد. گرنداسفیر به دو موتور الکتریکی مجهز است که هرکدام روی یکی از محورها قرار گرفته‌اند و مجموعاً ۷۱۰ اسب بخار قدرت و ۹۶۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کنند.

به لطف این نیروی عظیم، سدان کانسپت آئودی ظرف تنها ۴ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

بین دو محور گرنداسفیر یک پکیج باطری بزرگ ۱۲۰ کیلووات ساعتی قرار گرفته که طبق تخمین آئودی، با هر بار شارژ بردی در حدود ۷۵۰ کیلومتر را فراهم می‌کند.

این باطری‌ها همچنین به لطف برخورداری از تکنولوژی شارژ ۸۰۰ ولتی، قابلیت شارژ سریع ۲۷۰ کیلوواتی خواهند داشت که با تنها ۱۰ دقیق شارژ ۳۰۰ کیلومتر به برد خودرو اضافه می‌کند. شارژ از ۵ تا ۸۰ درصد از باطری‌ها نیز ظرف ۲۵ دقیقه انجام می‌گیرد.

از دیگر ویژگی‌های فنی گرنداسفیر هم می‌توان به سیستم فرمان گیری چرخ‌های عقب و تعلیق بادی اشاره کرد که دومی می‌تواند در عرض چند میلی‌ثانیه تنظیم شود تا به کنترل بادی‌رول کمک کند. سیستم تعلیق تطبیقی این خودرو همچنین از طریق یک دوربین در جلو، شرایط مسیر پیش رو را بررسی کرده و با توجه به آن تنظیم می‌شود.

بااین‌همه، هرچند گرنداسفیر روی پلت‌فرمی تولیدی ساخته شده اما در حال حاضر صرفاً یک کانسپت است. بااین‌حال، این طرح مطالعاتی می‌تواند روی نسل بعدی A۸ تأثیر بگذارد.

معرفی آئودی گرنداسفیر جدید +تصاویر

معرفی آئودی گرنداسفیر جدید +تصاویر

معرفی آئودی گرنداسفیر جدید +تصاویر

معرفی آئودی گرنداسفیر جدید +تصاویر

معرفی آئودی گرنداسفیر جدید +تصاویر

معرفی آئودی گرنداسفیر جدید +تصاویر

معرفی آئودی گرنداسفیر جدید +تصاویر

معرفی آئودی گرنداسفیر جدید +تصاویر

معرفی آئودی گرنداسفیر جدید +تصاویر

منبع: پدال

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ایران IR ۰۲:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    11 2
    اینارو نشون ما ندین خداوکیلی،دلمون رو پر نکنید
  • IR ۰۲:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    5 0
    آیینه برای داخلش وسط روی شیشه باید طراحی وتعبیه بشه تابتونیم یه چیزی مثل ماسک ،آویزونش کنیم!
  • IR ۰۷:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    0 1
    خجالت داره داخل مملکتی که ملت باید جون بکنه تا پریاد بگیره این چه خبریه کار کردین
  • IR ۰۸:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    3 1
    درود و رحمت خدا بر این آلمانیها با این خودرو های فوق‌العاده ای که میسازند ؛ حقا که در دنیا بی رقیب هستند
    • قریشی IR ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
      0 0
      خداوکیلی طراحی خودروهای آلمانی خیلی ماندگاره . بنزی که بیست سال قبل طراحی شده الان هم چشم نوازه
  • بی نام IR ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    0 1
    برای این هم پیش فروش با قرعه کشی می ذارند
  • ناشناس IR ۱۹:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    1 0
    خدا لعنت کنه مسولینی که باعث شدن ما فقط ماشین اشغال سوار شیم
  • آریا IR ۰۴:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
    0 0
    مدیران شایپا و دزدان خودرو و فرغان خودرو باید بجنبن چون ائودی داره بدجوری خودش رو به فناوری پراید و ۴۰۵ نزدیک می‌کنه !!! ایکاش یک مرجعیخ پیدا میشد تا محاسبه کنه کشته شدن بیست سی هزار نفر و ناقص شدن صدها نفر ، از کار افتادگی اینها و هزینه درمانشون و سوخت اضافه و آلودگی ای که آشغال های تولید مافیای خودروسازی کشور چه ضرر وحشتناک اقتصادی و اجتماعی به مردم مظلوم و بی پناه ایران که هیچ پشت و پناهی برای تظلم خواهی از این ظلم و ستمی و حق خوری فاحشی که در حقش میشه ، وارد میکنه !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس