روسیه: نقش ایران در عادی‌سازی اوضاع منطقه بسیار مهم است

نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین، عضویت کامل ایران در سازمان همکاری های شانگهای را با توجه به نقش ایران در منطقه بسیار مهم ارزیابی کرد.

به گزارش مشرق، «میخائیل اولیانوف»، نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین به عضویت کامل ایران در سازمان همکاری شانگهای واکنش نشان داد و از این موضوع استقبال کرد.

اولیانوف با استقبال از عضویت ایران در سازمان شانگهای نوشته است: خبری خوب که جزو بهترین خبرهاست. در روابط بین‌الملل حقوق و فرصت‌های جدید، با مسئولیت‌های معینی همراه می‌شوند. در شرایط فعلی، ایران نقش عمده‌ای برای عادی‌سازی اوضاع در منطقه، از جمله از طریق احیای کامل برجام به عهده دارد.

روسیه: نقش ایران در عادی‌سازی اوضاع منطقه بسیار مهم است

این موضع گیری نماینده روسیه پس از تائید سند عضویت کامل ایران در اجلاس سران سازمان شانگهای که در دوشنبه، پایتخت تاجیکستان برگزار شد، صورت گرفته است.

در همین ارتباط نیز «حسین امیرعبداللهیان»، وزیرخارجه ایران در گفتگویی در خصوص برگزاری اجلاس سران شانگهای، گفت: از روز گذشته تا الان که تقریباً ۲۸ ساعت است که رئیس‌جمهور و هیئت همراه در دوشنبه تاجیکستان حضور دارند، چند اتفاق رقم خورده است که شاید مهمترین آن شروع فرآیند عضویت دائم ایران در سازمان همکاری شانگهای است.

وی افزود: این عضویت ابعاد مختلف سیاسی، امنیتی، اقتصادی، تجاری و گمرکی و زمینه‌های متعدد دیگر را شامل می‌شود.

وزیر امور خارجه ایران اظهار داشت: رئیس جمهور تاکید داشت، مسئله عضویت ایران در سازمان شانگهای در دوشنبه به نتیجه برسد.

امیرعبداللهیان با بیان اینکه اگرچه برای عضویت ایران موانع زیادی وجود داشت، اما با مجموعه تلاش‌هایی که در دولت انجام شد، خوشبختانه این اتفاق افتاد، گفت: سران کشورهایی مثل روسیه، چین، هند، پاکستان و تاجیکستان که میزبان اجلاس نیز بودند، کمک و همراهی کردند که این اتفاق مهم رقم بخورد.

وی تاکید کرد: فکر می‌کنم این را باید یک دستاورد خیلی مهمی به شمار آوریم و مردم آثار آن را در برنامه اقتصادی دولت سیزدهم خواهند دید.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    0 0
    درودبه کشوردوست وهمپیمان ما روسیه.. غربزده ها واصلاحات ممکنه ازعقده وناراحتی جربخورندهمین روزا... یدونه خوبی و انسانیت غرب رامثال بزنیدتاماهم بدونیم برای چی اینهمه عاشق امریکای وحشی وقاتل هستن بعضیا..؟؟!! مظهروجدان وانسانیت ازقدیم الایام شرق بوده وهست کاملاصلح طلب وقدرشناسن
  • دیدگا IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    1 0
    نماینده روسیه هم که یه تعریفی کرد و بعدش گند زد بهش! از طریق اجرای کامل برجام دیگه چیه؟ ایران که برجام رو داشت کامل اجرا میکرد! احیا رو باید اونی بکنه که زد لت و پارش کرد و جسدش رو هم آتیش زد! اینقدر یه ادعای دروغ رو تکرار میکنن تا خودمون هم باورمون بشه که ما به برجام عمل نکردیم!!
  • IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    1 0
    ای اف بر برجام. ای نفرین بر مسببان برجام. استخوان های برجام هم دیگر تبدیل به خاک شده است. احیای برجام فقط با معجزه ی اجرای دقیق سیاست قطعی نظام امکان پذیر است و لا غیر. تمام تحریم ها به هر بهانه ای باید در عمل برای همیشه لغو گردد و این امر کاملاً راستی آزمایی شود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس