کد خبر 1273238
تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۲
نخست وزیر پاکستان خواستار تفاهم ایران و عربستان شد

نخست وزیر پاکستان خواستار ارتباط نزدیک میان پاکستان با ایران و عربستان به صوررت همزمان شد و گفت: تفاهم میان تهران و ریاض به نفع منطقه و جهان خواهد بود.

به گزارش مشرق به نقل از پی تی وی، «عمران خان»، نخست وزیر پاکستان خواستار ارتباط نزدیک میان پاکستان با ایران و عربستان به صورت همزمان شد و در این ارتباط گفت: تفاهم میان تهران و ریاض به نفع منطقه و جهان خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

بیانیه پر از اتهام شورای همکاری خلیج فارس علیه ایران

«عمران‌خان» این اظهارات را در گفت و گوی خود با یک رسانه عربی و در حاشیه سفر به تاجیکستان برای شرکت در اجلاس سران سازمان شانگهای اعلام کرده است.

به گفته عمران خان، جمهوری اسلامی ایران متمدن‌ترین همسایه پاکستان است و دو کشور در کنار یکدیگر تا ابد زندگی می‌کنند، چون تجارت مشترک برای دو کشور و کل منطقه بهترین است.

در این گفتگو عمران خان همچنین از عربستان به عنوان نزدیک‌ترین متحد و دوست قدیمی اسلام آباد یاد کرد و گفت: اسلام‌آباد صادقانه به دنبال تفاهم میان ایران و عربستان است و نسبت به درگیری احتمالی میان ایران و عربستان سعودی بسیار نگران است، چون اگر این درگیری رخ دهد برای پاکستان و هر کشور در حال توسعه دیگری فاجعه بار خواهد بود و این درگیری بر قیمت نفت نیز تأثیرات زیادی خواهد گذاشت.

نخست وزیر پاکستان در ادامه تاکید کرد که نه تنها پاکستان بلکه همه کشورها باید اطمینان بدست آورند که بین ایران و عربستان سعودی تفاهم بهتری صورت خواهد گرفت.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ملت IR ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    3 0
    دولت‌های پاکستان سر سپردگی خود را برای عربستانبخوبی نشان داده اند سیاست وابستگی در دولت پاکستان باعث نا امنی در پاکستان است
  • IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    1 0
    بعد از عراق نوبت به پاکستان رسیده، بابا جمع کنید با دولتها و حکومت های مرتجعتون، ما که با کسی مشکلی نداریم، عربستان وهابی هم آدم شه بعد بیاد با ما تفاهم کنه، آغوش ایران به روی همه خصوصا همسایگان باز هست
  • فرهاد IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    4 0
    حرفاش قشنگه ولی دروغ میگه خود پاکستان مزدور آمریکاست و تازمانیکه وابسته به آمریکا باشد هیچ اعتمادی به حرفاش نیست
  • IR ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    2 0
    پاکستان کشوری سیاستمدار هست هر جایی به نفع و هماهنگ با ایدئولوژی اون باشه مطابق اون رفتار میکنه مثلا چشم نیاز به پول عربستان و رهبری معنوی اون برای جهان اسلام داره از طرفی بخاطر همین ایدئولوژی حمایت از مسلمانان حامی جمهوری آذربایجان بود در مقابل ارمنستان و در زبان هم طرفدار فلسطین هست و از طرفی از تندروهای طالبان و القاعده حمایت میکنه از طرفی هم بخاطر همسایگی با ایران روابط دوستانه ای در ظاهر با ایران داره و در جاهایی هم ایدئولوژیهای حمایت از مسلمانان رو بخاطر منافع شخصی زیر پا میزاره مثل حمایت از چین در مقابل مسلمانان ترکستان چین این کشور در کل یک کشوریست که بین دول مختلف بند بازی میکنه و از همه منفعت طلب میکنه و قابل اطمینان نیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس