کد خبر 1273104
تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۱
یحیی سریع: پهپاد جاسوسی عربستان را سرنگون کردیم

سخنگوی نیروهای مسلح یمن ضمن اعلام جزئیات چند عملیات بزرگ ارتش این کشور، از انجام ده‌ها عملیات موفقیت‌آمیز پهپادی در خاک عربستان سعودی خبر داد.

به گزارش مشرق، سرتیپ «یحیی سریع»‌ سخنگوی نیروهای مسلح یمن، بعدازظهر امروز (جمعه)،‌ در کنفرانسی مطبوعاتی جزئیات مربوط به چند عملیات نظامی بزرگ ارتش یمن را اعلام کرد.سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد که عملیات نظامی منحصربه‌فرد ارتش یمن در استان مأرب منجر به آزادسازی مناطق گسترده‌ای شده است.

بیشتر بخوانید:

سجده رزمندگان یمنی پس از پیروزی بزرگ +عکس

یحیی سریع ادامه داد که عملیات نظامی در استان مأرب چند ماه به طول انجامیده؛ اما اهداف مورد نظر محقق شده‌اند به‌نحوی که این عملیات‌ها باعث آزادسازی مناطق وسیعی در این استان شده و مزدوران از مناطق مذکور بیرون رانده‌ شده‌اند.

سریع اضافه کرد: «با حمله چندجانبه، نیروهای ما مرحله جدیدی را در آزادسازی خاک یمن از دست متهاجمان و اشغالگران آغاز کرده‌اند. نیروهای مسلح ما مسیرهای جدید را بازگشایی کردند و متناسب با جغرافیای نظامی از تاکتیک‌های خاصی را دنبال کردند».

وی همچنین افزود: «یگان پهپادی و موشکی ده‌ها عملیات نظامی موفقیت‌آمیز انجام داده است که ۱۲۸ مورد آن در داخل خاک یمن و ۳۳ عملیات دیگر عمق خاک عربستان سعودی انجام شده است. نیروهای ما در این عملیات‌ها از موشک‌های "بدر"، ‌"نکال"، "قاصم"،  "ذوالفقار" و "قدس ۲" استفاده کرده‌اند».

سخنگوی نیروهای مسلح یمن همچنین اعلام کرد: «یگاه پهپادی، ۳۱۹ عملیات انجام داد که ۱۳۶ مورد آن دشمن را خاک کشورش هدف قرار داد و ۱۸۳ عملیات دیگر در خاک یمن انجام شد».

سرتیپ یحیی سریع همچنین بیان کرد که مجاهدان یمنی، یگان‌های مهندسی و ضدزره و یگان خودروهای زرهی نقش کلیدی را در این نبرد ایفا کردند.

او همچنین خبر داد که ائتلاف سعودی در جریان این عملیات‌ها صدها حمله هوایی در خاک یمن انجام داده است به‌نحوی که ارتش یمن ۳۲۹۰ حمله هوایی را رصد کرده که باهدف جلوگیری از پیشروی نیروهای یمن و هدف قرار دادن غیرنظامیان انجام شدند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن با اشاره به اینکه ارتش این کشور موفق شده مقادیر زیادی تجهیزات نظامی از دشمن به غنیمت بگیرد، اعلام کرد که تلفات جانی وارد شده به دشمن در این عملیات ۳۰۰۰ کشته، ۱۲۴۰۰ زخمی و ۵۵۰ اسیر بوده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۹:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۶
    2 0
    الحمدالله
  • IR ۲۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۶
    1 0
    یمن اخرالزمان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس