کد خبر 1270518
تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۲
یمت

ارتش یمن با اعلام اینکه نیروهای این کشور توانسته‌اند ناحیه «رحبه» و «ماهلیه» را در استان مأرب آزاد کنند، جزئیات مربوط به این عملیات را اعلام کرد.

به گزارش مشرق، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن، عصر امروز (شنبه)، جزئیات مربوط به آزادسازی ناحیه «رحبه» و «ماهلیه» در استان مأرب را در قالب مرحله سوم عملیات «النصر المبین» اعلام کرد.

بر اساس گزارش شبکه «المسیره»، سخنگوی نیروهای مسلح یمن  اعلام کرد: «نیروهای نظامی ما به منظور آزادسازی و پاکسازی ناحیه رحبه و ماهلیه، از چند مسیر و با همکاری اهالی آزاده مأرب یک عملیات را آغاز کرد. نظامیان ما تنها پس از چند ساعت پیشروی بسیار خوبی به سمت مرکز ناحیه رحبه داشتند».

یحیی سریع ادامه داد: «جنگنده‌های ائتلاف متجاوز در جریان  این عملیات، ۳۷ مرتبه حمله هوایی انجام دادند و سعی بر آن داشتند تا از ادامه مأموریت جلوگیری کنند. نیروهای ما -به لطف خداوند- توانستند در مدت زمان کوتاهی ناحیه رحبه را آزاد کنند».

سریع با بیان اینکه ارتش و کمیته‌های مردمی یمن با اسرا و جسد مزدوران مطابق با اخلاق و اصول اسلامی رفتار کردند، افزود که در جریان مرحله سوم عملیات النصر المبین، ۱۵۱ نفر از مزدوران ائتلاف سعودی یا کشته شدند یا مجروح و یا اسیر شدند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن همچنین خاطر نشان کرد که نیروهای یمنی با همکاری مقامات محلی مأرب وضعیت زندگی را در نواحی یادشده را به حالت عادی بازگرداند.

سرتیپ یحیی سریع در ادامه اظهاراتش به نقش بسزای قبایل آزاده مأرب در این نبرد اشاره و از آن تمجید کرد.

وی همچنین به سخنرانی اخیر سید عبدالملک بدر الحوثی رهبر جنبش انصارالله درباره باز پس گیری تمام مناطق یمن اشاره کرد و در این خصوص گفت که ارتش یمن با رهبر انصارالله عهد بسته است که این سخن را عملی کند.

نبرد آزادسازی استان مهم مأرب در شرق استان صنعاء از سال گذشته میلادی آغاز شده و بیشتر مناطق و شهرهای آن تحت کنترل نیروهای صنعاء درآمده است.

 مأرب جزء آن دسته استان‌های یمن است که از منابع طبیعی مثل نفت و گاز برخوردار است. نبردها از ماه‌های فوریه و مارس گذشته در این استان (بهمن و اسفند سال گذشته) رو به شدت گذاشته است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
    34 0
    شیر انصارالله

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس