کد خبر 1273032
تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۸
ازبکستان و پاکستان

رئیس جمهور ازبکستان و نخست وزیر پاکستان در دیداری در شهر «دوشنبه» بر استفاده کامل از ظرفیت همکاری‌های دوجانبه تاکید کردند.

به گزارش مشرق، «شوکت میرضیایف» رئیس جمهور ازبکستان و «عمران خان» نخست وزیر پاکستان در دیداری در شهر «دوشنبه» بر استفاده کامل از ظرفیت همکاری‌های دوجانبه تاکید کردند.

در این دیدار اجرای توافقات مبنی بر گسترش همکاری‌های همه جانبه ازبکستان و پاکستان به دست آمده در چارچوب نشست رهبران دو کشور در ماه ژوئیه سال جاری میلادی در شهر «تاشکند» مورد بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید:

نشست شانگهای با حضور رئیس جمهور آغاز شد

تاکید شد که از بدو سال جاری میلادی مبادلات بازرگانی دوجانبه ۲.۵ برابر افزایش یافته و در این راستا بیش از ۳۰ شرکت مشترک جدید ایجاد شده و پروازهای «تاشکند- لاهور» بازگشایی شده است.

همچنین بر اهمیت اقدامات مشترک برای شکل گیری شرایط مناسب جهت توسعه تبادلات بازرگانی پرثمر تاکید شد که امضای سریع قرارداد تسهیل روابط تجاری، اجرای مفاد قرارداد در مورد ترانزیت و روابط تجاری، اجرای طرح‌های سرمایه گذاری در زمینه‌های مختلف اقتصادی طبق «نقشه راه» تصویب شده از جمله آنان است.

در این دیدار همچنین در مورد اوضاع منطقه با توجه به وضعیت جاری در افغانستان تبادل نظر شد.

رهبران ازبکستان و پاکستان در پایان این دیدار در مورد تداوم همکاری‌های نزدیک در تامین امنیت منطقه به توافق رسیدند.

مبادلات بازرگانی ازبکستان و پاکستان در سال ۲۰۲۰ میلادی در سطح بیش از ۱۲۳ میلیون دلار قرار گرفته است.

پاکستان استقلال این کشور را در تاریخ ۲۲ دسامبر سال ۱۹۹۱ میلادی به رسمیت شناخته و در تاریخ ۱۰ می سال ۱۹۹۲ میلادی بین این دو کشور روابط دیپلماتیک برقرار شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس