کد خبر 1272948
تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۵
قلب نمایه

نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد، مصرف مواد مخدر خطر حمله قلبی را در بزرگسالان زیر ۴۵ سال دو برابر می‌کند.

به گزارش مشرق به نقل از دیلی‌میل، نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد، مصرف مواد مخدر خطر حمله قلبی را در بزرگسالان زیر ۴۵ سال دو برابر می‌کند.

بیشتر بخوانید:

چرا کرونا حمله قلبی در بین جوانان را افزایش داده است؟

محققان کانادایی سابقه حمله قلبی را در ۳۳ هزار بزرگسال ۱۸ تا ۴۵ ساله بررسی کردند؛ از هر پنج نفر یک نفر  مواد مخدر مصرف می‌کرده و دو برابر احتمال حمله قلبی داشته است. بررسی‌ها نشان داد، حمله‌های قلبی در کسانی که حداقل یک بار در هفته ماده مخدر مصرف می‌کردند شایع بود و بدون توجه به نحوه مصرف آن، افراد در معرض خطر یکسانی از حمله قلبی بودند.

محققان باور دارند، مصرف مخدر با بیماری‌های روانی مرتبط است و در حال حاضر شواهد زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد می‌تواند به قلب  نیز آسیب برساند.

نویسنده این مطالعه می‌گوید: «با قانونی شدن و جرم زدایی اخیر، مصرف مخدری نظیر ماری‌جوانا در بزرگسالان جوان در آمریکای شمالی در حال افزایش است و ما به طور کامل از تأثیرات آن بر سلامت قلب و عروق اطلاع نداریم؛ اما شواهد نشان داده مصرف  مواد مخدر باید در ارزیابی خطرات قلبی عروقی مورد توجه قرار گیرد».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    2 0
    این چه کاریه دل جوونای مردمو برای وارد شدن و ادامه این راه سست میکنید..یروز باید جوابگوی اینکارتون باشین و اونروز خیلی دور نیست..

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس