همسایگان افغانستان برای مقابله بابحران جنگ ۲۰ساله آمریکا کمک کنند

وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد که کشورهای هم مرز با افغانستان، می توانند ضمن تاثیر بر وضعیت منطقه، به مردم این کشور در مقابله با بحران جنگ ۲۰ ساله آمریکا و ناتو کمک کنند.

به گزارش مشرق به نقل از تاس، «سرگئی لاوروف»، وزیر امور خارجه روسیه روز پنج‌شنبه در دیدار با همتایان چینی و پاکستانی خود و همچنین نمایندگان وزارت امور خارجه ایران در «دوشنبه» پایتخت تاجیکستان، گفت: کشورهای همسایه افغانستان می‌توانند به مردم این کشور در غلبه بر بحران ناشی از سال‌ها جنگ که توسط آمریکا و ناتو بر آنان تحمیل شده است، کمک کنند.

بیشتر بخوانید:

اعتراض شدید لاوروف به فعالیت های نظامی ناتو در نزدیکی مرز روسیه

لاوروف ادامه داد: ما معتقدیم کشورهایی که مستقیماً هم مرز با افغانستان هستند، می‌توانند بر وضعیت منطقه تأثیر بگذارند و همچنین به مردم افغانستان در مقابله با بحران ناشی از جنگ ۲۰ ساله که توسط آمریکا و ناتو ایجاد شده است، کمک کنند.

وی تصریح کرد: با بهترین نیات و برای کسب یک نتیجه خوب، ما می‌توانیم شرایط خارجی مناسبی را ایجاد کنیم تا افغان‌ها بر آینده خود بدون تهدیدی برای کشورهای همسایه (از منظر تروریسم، قاچاق مواد مخدر و…) کنترل و تسلط داشته باشند.

وزیر خارجه روسیه بر اهمیت توجه چهار کشور به موضوع افغانستان در حاشیه اجلاس SCO (سازمان همکاری شانگهای) تاکید کرد.

لاوروف گفت: این موضوع برای همه مناسب است. روش‌های متعددی برای رسیدگی به وضعیت پیشنهاد شده است.

وی پیشتر نیز گفته بود از نظر مقامات مسکو، وضعیت کنونی افغانستان به کشورهای همجوار آن سرایت نمی‌کند، اما با این حال باید نسبت به تحولات این کشور هوشیار و مراقب بود.

لاوروف با اشاره به تداوم همکاری مقامات مسکو با کشورهای آسیای مرکزی در خصوص افغانستان، افزود: روسیه قصدی برای اعزام یک هیأت رسمی برای شرکت در مراسم تحلیف دولت موقت طالبان ندارد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۵:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۶
    1 0
    تا مردمش اُمُل و بیسواد باشن، هر مکتب رفته ای که دو خط قرآن رو خونده ادعای رسالت داره و هر جوجه خروسی دست به اسلحه میبره. این کشور از بیسوادی و نادانی و تعصبات قومی رنج میبره.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس