اعتراض شدید لاوروف به فعالیت های نظامی ناتو در نزدیکی مرز روسیه

وزیر خارجه روسیه طی سخنانی به تحرکات نظامی ناتو در نزدیک مرزهای روسیه و برگزاری مانورهای نظامی در خاک اعضای جدید این پیمان نظامی اعتراض کرد.

به گزارش مشرق به نقل از تاس، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه طی سخنانی با انتقاد از تحرکات اخیر ناتو در نزدیکی مرزهای روسیه و بلاروس گفت: مدتهاست که کشورهای عضو ناتو فعالیت نظامی خود را در قلمرو اعضای جدید این اتحادیه، در نزدیکی مرزهای فدراسیون روسیه و بلاروس تقویت کرده اند.

بر اساس این گزارش، لاوروف که این سخنان را در جریان برگزاری نشست مشترک وزرای خارجه و دفاع کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت مشترک (CSTO) مطرح می‌کرد، گفت: زیرساخت‌ها و فعالیت‌های نظامی ناتو تا خاک اعضای جدید (این پیمان) نزدیک به مرزهای روسیه و بلاروس پیشرفت کرده است. به همین دلیل است که ما تمرینات خود را در خاک کشورهای خود انجام می‌دهیم و آنها در قلمرو اعضای جدید ناتو تمرین می‌کنند. هدف آنها فعالیت‌های تجاوزکارانه علیه روسیه، حتی ازطرق یک کشور (ثالث) خارجی است.

وی در ادامه سخنان خود در خصوص برگزاری تمرینات و مانورهای نظامی ناتو در نزدیکی مرزهای روسیه و بلاروس به سند توافق به امضا رسیده میان روسیه و ناتو اشاره کرد که بر اساس آن، ناتو حق استقرار نیروهای نظامی در خاک اعضای جدید خود را نخواهد داشت.

وی در این خصوص گفت که ناتو از زیر بار این تعهد شانه خالی کرده و گفت که در تفسیر معنی نیروهای نظامی که در سند قید شده بود با روسیه اختلاف نظر دارند.

به گفته وزیر خارجه روسیه، ناتو در دومین اقدام خود، بار دیگر سند توافق را نقض کرده و نیروهای خود را به صورت دائم در خاک اعضای جدید خود مستقر کرد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس