کد خبر 1272861
تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۵
کرونا نمایه

چین به ۷۱ درصد از جمعیت خود که معادل بیش از ۱ میلیارد نفر است هر دو دوز واکسن کرونا را تزریق کرده است.

به گزارش مشرق، منابع خبری پنجشنبه گزارش دادند چین به ۷۱ درصد از جمعیت خود که معادل بیش از ۱ میلیارد نفر است هر دو دوز واکسن کرونا را تزریق کرده است.

بیشتر بخوانید:

جدی شدن دوباره شیوع کرونا در جنوب شرق چین

کشوری که ویروس کرونا برای اولین بار در آن مشاهده شد تا حد زیادی آن را در درون مرزهایش کنترل کرده است اما اکنون بخش زیادی از جمیعتش را واکسینه کرده است.

«می فنگ»، سخنگوی کمیسیون ملی سلامت چین در یک کنفرانس خبری گفت: «تا ۱۵ سپتامبر، ۲.۱۶ میلیارد دوز واکسن در سراسر کشور تزریق شده است.»

مسئولان بهداشتی چین اواخر ماه گذشته بیش از ۸۹۰ میلیون نفر در چین به طور کامل واکسینه شده‌اند و ۲ میلیارد دوز واکسن تزریق شده است.

دولت چین هیچ هدفی را برای تعداد واکسیناسیون مشخص نکرده است اما «ژانگ نانشان»، ویروس‌شناس ارشد چین ماه گذشته گفت که احتمال دارد چین تا پایان سال جاری ۸۰ درصد از جمیعتش را واکسینه کرده باشد و به مصونیت جمعی رسیده باشد.

چین در حال حاضر در حال مقابله با سویه دلتا در استان «فوجیان» در جنوب شرق این کشور است. این سویه اکنون نزدیک به ۲۰۰  میلیون را در سه شهر مبتلا کرده که بخش زیاد آنها کودکان دبستانی هستند.

خبرگزاری رویترز دو روز پیش گزرش داد در پی افزایش موارد ابتلا به کرونا در شهر پوتیان، یک شهر مرکزی در  جمهوری خلق چین واقع در فوجیان، اعمال قرنطینه و محدودیت‌های شدید رفت و آمد از سر گرفته شد. 

براساس تصمیم دولت، سینماها، سالن‌های ورزشی و وسایل حمل و نقل عمومی  تعطیل شدند و برخی ورودی‌ها و خروجی‌ها به بزرگراه‌ها  نیز به منظور کنترل وضعیت شیوع کووید ۱۹ بسته شد.

شبکه دولتی CCTV روز دوشنبه گفت، وضعیت ویروس در شهر پوتیان جدی و پیچیده است و به احتمال زیاد موارد جدیدتری در جوامع، مدارس و کارخانه‌ها بروز می‌کند؛ برخی  از فعالیت‌های آموزشی نیز به حالت تعلیق درآمده است و مقامات ملی بهداشت چین تیمی از متخصصان را به این شهر که ۳.۲ میلیون نفر جمعیت دارد اعزام کرده است. در مجموع ۴۳ مورد محلی در فوجیان بین ۱۰ سپتامبر تا ۱۲ سپتامبر گزارش شده است.

یکی از مقامات بهداشتی شهر پوتیان روز شنبه اعلام کرد، آزمایش اولیه بر روی نمونه‌هایی از برخی از موارد  ابتلا در این شهر تأیید کرد که مبتلایان به نوع بسیار  مسری دلتا آلوده شده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۶
    1 0
    از خدا بترسید چرا انقدر با تبلیغ مردم رو تشنه ی واکسن میکنید ولی نمیگید همه شون آزمایشین مگه کرونا چقدر خطرناکه که میخواید به مردم واکسن آزمایشی بزنید خود کرونا هم توطئه گلوبالیستهای چین و آمریکاست (که فقط در ظاهر با هم دشمنن) حالا شما داری بره ما واکسیناسیون چین رو مطرح میکنی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس