وزیر لبنانی

وزیر حمل و نقل لبنان و همچنین یک عضو پارلمان لبنان هم امروز با رسیدن سوخت ایران به لبنان از حمایت‌های تهران از بیروت برای درهم شکستن محاصره آمریکا قدردانی کردند.

به گزارش مشرق، «علی حمیه» وزیر امور عمومی و حمل و نقل لبنان در واکنش به رسیدن سوخت ایران به لبنان تاکید کرد تصمیم واردات سوخت از ایران یک تصمیم مستقل و حاکمیتی و مبتنی بر اهتمام به شهروندان و همه لبنان است.

به گزارش النشره، حمیه در اظهاراتی تلویزیونی گفت: محاصره آمریکا علیه لبنان شکسته شده و پشت سر ماست.

بیشتر بخوانید:

نخستین محموله سوخت عراق وارد لبنان شد

«حسین الحاج حسن» رئیس فراکسیون نمایندگان بعلبک هرمل در پارلمان لبنان هم تاکید کرد که ورود کاروان تانکرهای حامل مازوت یران از طریق سوریه به لبنان محاصره زمینی آمریکا را در هم شکست.

به گزارش لبنان ۲۴، او در ادامه گفت: ما از جمهوری اسلامی ایران به رهبری امام خامنه‌ای و بشار اسد رئیس جمهور سوریه به دلیل حمایت‌هایشان از لبنان و مردم آن تشکر می‌کنیم .

الحاج حسن تاکید کرد: ما از مقاومت و دبیر کل حزب الله سید حسن نصرالله و و حامیان و دوستداران مقاومت برای این دستاورد بزرگ در این روز تاریخی و باشکوه صمیمانه تشکر می‌کنیم.

«علی حمیه» وزیر امور عمومی و حمل و نقل لبنان هم تاکید کرد تصمیم واردات سوخت از ایران یک تصمیم مستقل و حاکمیتی و مبتنی بر اهتمام به شهروندان و همه لبنان است.

حمیه در اظهاراتی تلویزیونی گفت: محاصره آمریکا علیه لبنان شکسته شده و پشت سر ماست.

رسانه‌های لبنانی، صبح امروز (پنجشنبه؛ ۱۶ سپتامبر)، از ورود کاروان نخست شامل ۲۰ تانکر حامل سوخت ایران به این کشور خبر دادند.

ساعاتی پس از ورود کاروان نخست، سه کاروان دیگر حامل تانکرهای مازوت ایران وارد خاک لبنان شدند.

دبیر کل حزب‌الله در سخنرانی سه شب پیش خود (۲۲ شهریور) اعلام کرده بود که اولین کشتی حامل فرآورده‌های نفتی، شامگاه یکشنبه هفته جاری، وارد بندرگاه بانیاس سوریه شده و روند انتقال سوخت روز پنجشنبه (امروز) به لبنان آغاز خواهد شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۶
    0 0
    تابستون داره تموم میشه کولر تا صب روشنه و اینجا مثل سیبری شده! همه با پتو خوابیدن ولی کسی جرات نداره خاموشش کنه! به تلافی کمر کش تیر و مرداد!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس