گراندی: جامعه جهانی برای جلوگیری از بحران انسانی در افغانستان کمک کند

کمیسر عالی در امور پناهندگان سازمان ملل پس از سفرش به افغانستان اظهار داشت که جامعه جهانی برای جلوگیری از بحران انسانی هرچه زودتر باید به این کشور کمک کند.

به گزارش مشرق، «فیلیپو گراندی» کمیسر عالی در امور پناهندگان سازمان ملل پس از سفر سه روزه به افغانستان تاکید کرد که برای جلوگیری از بحران انسانی باید جامعه جهانی به این کشور کمک کند.

بیشتر بخوانید:

ایجاد مرکز لجستیکی در ازبکستان برای کمک به افغانستان

وی همچنین خواستار حمایت فوری و مستمر از مردم افغانستان به ویژه آوارگان داخلی در این کشور شد.

بر اساس گزارش‌ها بیش از ۶ میلیون نفر در سال ۲۰۲۱ از خانه‌های خود در مناطق مختلف افغانستان آواره شده‌اند.

این در حالی است که فصل سرما نزدیک است و نگرانی‌ها درباره بحران انسانی در افغانستان افزایش یافته است.

کمیسیر عالی در امور پناهندگان سازمان ملل نیز هشدار داده است که اگر اگر خدمات عمومی و اقتصاد سقوط کند، ما شاهد رنج، بی ثباتی و آوارگی بیشتر در داخل و خارج از افغانستان خواهیم شد.

وی تاکید کرد که جامعه بین المللی باید هرچه زودتر به افغانستان کمک کند تا از بحران انسانی بزرگتری جلوگیری شود، بحرانی که پیامد منطقه‌ای و جهانی خواهد شد.

گراندی در سفر به کابل با مقامات طالبان و کارمندان سازمان ملل و سازمانهای غیردولتی دیدار و گفت‌وگو کرد.

هفته گذشته نیز «دبورا لیونز» نماینده ویژه سازمان ملل در امور افغانستان به شورای امنیت نسبت به احتمال بروز یک فاجعه انسانی در افغانستان هشدار داده بود.

وی گفته بود که وضعیت فاجعه باری در افغانستان ایجاد شده است، هیچ پولی نیست، مواد غذایی رو به گرانی است، زیرا جامعه جهانی و بسیاری از کمک کنندگان جریان مالی به این کشور را متوقف کرده‌اند.

نماینده سازمان ملل هشدار داده بود که بدون از سرگیری بودجه، افغانستان در یک بحران اقتصادی قرار می‌گیرد که منجر به فقر و گرسنگی میلیون‌ها نفر و همچنین خروج گسترده پناهندگان از این کشور می‌شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس