کد خبر 1272747
تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۱
ایجاد مرکز لجستیکی در ازبکستان برای کمک به افغانستان

برنامه جهانی غذای سازمان ملل متحد در شهر «ترمذ» جنوب ازبکستان مرکز اصلی لجستیکی ایجاد کرد.

به گزارش مشرق، برنامه جهانی غذای سازمان ملل متحد در شهر «ترمذ» جنوب ازبکستان مرکز اصلی لجستیکی ایجاد کرد.

بر اساس این گزارش، سازمان ملل متحد با توجه به نیازهای روزافزون برای کمک غذایی در افغانستان ذخایر کالاهای نیازهای اولیه را در انبارهای پاکستان، تاجیکستان و ازبکستان افزایش می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

دیدار نمایندگان سازمان ملل با سرپرست سازمان اطلاعات طالبان

روزهای گذشته توسط نهادهای سازمان ملل متحد به استان‌های افغانستان کمک‌های بشردوستانه ارسال شده است. روز گذشته کاروان کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد به «ننگرهار» رفت. این دومین کاروان کمک‌های بشردوستانه است که از طریق گذرگاه «تورخم» پاکستان راهی افغانستان شده است.

روز ۱۳ سپتامبر در پایان نشست در «ژنو» کشورهای حامی وعده دادند برای نیازهای افغان‌ها بیش از یک میلیارد دلار اختصاص دهند که این دو برابر بیشتر از درخواست سازمان ملل متحد است. همچنین مشخص شد که «طالبان» به طور کتبی تعهد کرده که برای انجام عملیات بشردوستانه شرایط لازم را فراهم کند.

نمایندگان سازمان ملل متحد از کشورهای حامی درخواست کرد که برای خریداری مواد غذایی، داروها و دیگر کالاهای نیازهای اولیه برای افغان‌ها کمک‌های خود را سریع‌تر تخصیص دهند.

گفتنی است، ازبکستان نیز به طور جداگانه عملیات بشردوستانه انجام می‌دهد. روز ۱۴ سپتامبر دولت ازبکستان محموله‌ای از کمک‌های بشردوستانه را پس از به قدرت رسیدن طالبان در افغانستان به این کشور ارسال کرد.

این محموله کمک بشردوستانه شامل آرد، مواد غذایی، کالاهای مورد نیاز اولیه، داروها، پوشاک و کفش است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس