آوارگان افغانستان

همزمان با فرارسیدن فصل سرما و نبود امکانات لازم برای رسیدگی به نیازهای ضروری آورگان داخلی، طالبان روند بازگشت آن‌ها به ولایت‌های‌شان را آغاز کرده است.

به گزارش مشرق، «عبدالمتین احمدزی» رئیس وزارت مهاجرین طالبان اعلام کرد که روند بازگرداندن آوارگان داخلی که به دلیل درگیری‌ها از دیگر مناطق به کابل آمده بودند، به ولایت‌های اصلی محل سکونت آن‌ها آغاز شده است.

احمدزی به «آسوشیتدپرس» گفت که دولت طالبان توانایی کمک به این آوارگان را ندارد، بنابراین روند بازگردادن آن‌ها را آغاز کرده و از سازمان‌های غیردولتی و موسسات خیریه خواست تا در این زمینه همکاری کنند.

براساس این گزارش، در نتیجه درگیری‌ها طی ماه‌های اخیر 1.3 میلیون افغان از خانه‌های خود آوارد شده بودند و تاکنون بیش از یکهزار خانواده آواره به خانه‌های خود بازگردانده شده‌اند.

به گفته برنامه جهانی غذا در حال حاضر 14 میلیون نفر از مردم افغانستان با «ناامنی شدید غذایی» روبرو هستند و تنها 5 درصد از 38 میلیون نفر جمعیت این کشور به غذای کافی و با کیفیت 3 وعده در روز دسترسی دارند.

 مسئول بخش اقتصادی برنامه غذایی جهان اخیراً با اعلام این موضوع گفته بود که حدود 50 درصد مردم افغانستان با نبود حداقل یک وعده غذا روبرو هستند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس