متجاوزان نتوانستند وارد «الحدیده» شوند/ نقض توافق «استکهلم»

رئیس کمیته عالی انقلاب یمن در سخنانی گفت: از آنجایی که متجاوزان سعودی نتوانستند وارد «الحدیده» شوند، توافق «استکهلم» را نپذیرفتند و آن را نقض کردند.

به گزارش مشرق به نقل از المسیره، «محمد علی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلاب یمن سخنانی را در خصوص اقدامات خصمانه متجاوزان سعودی علیه استان الحدیده و کشتار غیرنظامیان در این استان مطرح کرد.

بر اساس این گزارش، رئیس کمیته عالی انقلاب یمن در این زمینه تصریح کرد: متجاوزان سعودی نتوانستند وارد استان الحدیده شوند و به همین دلیل هیچگاه توافق استکهلم را نپذیرفتند و آن را زیر پای گذاشتند.

این مقام یمنی در ادامه اظهارات خود تصریح کرد: متجاوزان سعودی به صورت روزانه مشغول کشتار غیرنظامیان و مردم بی گناه در الحدیده هستند و این درحالی است که جامعه جهانی نیز در قبال این جنایت ها سکوت اختیار کرده است.

پیشتر نیز رئیس کمیته عالی انقلاب یمن گفته بود: تنها راه برقراری صلح در یمن پایان محاصره بدون باج خواهی است. اگر ائتلاف سعودی به دنبال صلح است، ابتدا باید محاصره ملت یمن را لغو کند.

رئیس کمیته عالی انقلاب یمن به درخواست‌های آمریکا برای تحقق صلح در این کشور اشاره کرد و گفت: درخواست‌ها برای صلح با متجاوزانی که یمنی‌ها را قتل عام می‌کنند، مردود هستند. ملت یمن از صلح با قاتلان بیزار است.

وی در ادامه تأکید کرد که ایالات متحده آمریکا و انگلیس، سعودی‌ها و اماراتی ها را در تشدید محاصره ملت یمن کمک می‌کنند. سوالی که وجود دارد این است که چرا مقامات آمریکایی همچنان به فروش تسلیحات خود به متجاوزان در یمن ادامه می‌دهند؟ طبیعی است که آمریکایی‌ها به دنبال طولانی‌تر شدن جنگ یمن و اشغال کامل این کشور هستند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس