اعتراف سه افسر اطلاعاتی سابق آمریکا به فعالیت سایبری مجرمانه برای امارات

سه افسر اطلاعاتی سابق آمریکا پس از بازداشت، اعتراف کردند که به فعالیت سایبری مجرمانه برای امارات می‌پرداختند.

به گزارش مشرق، بر اساس مدارک دادگاهی که روز سه‌شنبه آشکار شده است سه افسر اطلاعاتی سابق آمریکا توسط امارات به کار گرفته شده بودند تا به انجام عملیات سایبری پیچیده بپردازند تا از این طریق قوانین صادراتی آمریکا در خصوص محدودیت انتقال فناوری نظامی به دولت‌های خارجی را نقض کنند.

به گزارش نیویورک تایمز، در این اسناد آمده است که این سه فرد به دنبال مجهز کردن امارات به فناوری‌های پیچیده بوده و به عملیات اطلاعاتی امارات در نقضی کمک کردند که هدف آن تخریب دشمنان این کشور کوچک حاشیه‌ای خلیج فارس بوده است.

دادستان گفته است که این افراد به امارات که یک متحد نزدیک آمریکا به شمار می‌آید کمک کرده‌اند تا به صورت غیرقانونی اطلاعاتی را از رایانه‌ها، تجهیزات الکترونیکی و سرورها در سراسر جهان از جمله رایانه‌ها و سرورهایی در آمریکا بدست آورند.

این سه فرد برای شرکت « DarkMatter » کار می‌کردند که به صورت موثری بازوی دولت امارات به شمار می‌آید. این افراد بخشی از افسران اطلاعات سابق آمریکا هستند که شغل‌های پرسود از سوی دولت‌های خارجی را پذیرفته‌اند. این دولت‌ها امیدوار هستند که توانایی خود در زمینه عملیات سایبری را تقویت کنند.

این سه فرد که با نام‌های «مارک بایز»، «رایان آدامز» و «دنیل گریک» معرفی شده‌اند، ‌ به نقض قوانین آمریکا اعتراف کرده‌اند. این افراد در صورت محکوم شدن باید صدها هزار دلار به عنوان جریمه پرداخت کرده و با محدودیت‌هایی از سوی دولت آمریکا مواجه خواهند شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس