کد خبر 1272498
تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۱
افزایش قیمت نفت در جهان به 76 دلار

پس از اینکه آمارهای صنعتی نشان داد، ذخایر نفت خام آمریکا بیش ازحد کاهش یافته، ایجاد انتظار برای افزایش تقاضا، قیمت نفت در معاملات امروز را بیش از ۲ دلار افزایش داد.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، پس از اینکه آمارهای صنعتی نشان داد، ذخایر نفت خام آمریکا بیش از انتظار کاهش یافته است و با انتظار برای افزایش تقاضا، قیمت نفت در معاملات امروز بیش از ۲ دلار افزایش یافت.

هر بشکه نفت برنت با ۲.۴۴ دلار افزایش ۷۶.۰۴ دلار فروخته شد و هر بشکه نفت خام آمریکا با ۲.۵۷ دلار افزایش ۷۳.۰۳ دلار معامله شد.

هر بشکه نفت برنت به بالاترین رقم از اواخر ماه جولای و هر بشکه نفت خام آمریکا به بالاترین رقم از اوایل ماه آگوست رسید.

دو منبع آگاه در بازار با اشاره به آمارهای آمریکن پترولیوم و پس از اینکه تندباد آیدا تعداد بیشماری از پالایشگاه ها را تعطیل و فعالیت های حفاری فراساحلی را متوقف کرد، گفت ذخایر نفت خام و بنزین آمریکا هفته گذشته کاهش یافت.

ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به ۱۰ سپتامبر ۵.۴ میلیون بشکه کاهش یافت در حالی که پیش بینی می شد کاهش ۳.۵ میلیون بشکه ای را ثبت کند.

آژانس بین المللی انرژی در روز سه شنبه اعلام کرد پس از ۳ ماه کاهش تقاضای جهانی نفت به علت شیوع کرونا از نوع دلتا و محدودیت های جدید کرونایی، شتاب گرفتن روند واکسیناسیون تقاضا را تقویت خواهد کرد و این پیش بینی یکی از عوامل افزایش قیمت نفت عنوان شده است.

اما در عین حال، کاهش تولید نفت خام چین در ماه آگوست مانع از افزایش بیشتر قیمت نفت شد، بطوری که پالایشگاه های روزانه به کمترین میزان از ماه می ۲۰۲۰ رسید.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس