کد خبر 1272475
تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۶
افزایش بی‌سابقه فقر در آمریکا طی ۶۲ سال گذشته

میزان فقر در آمریکا طی سال ۲۰۲۰ به ۱۱/۴ درصد رسیده است که بالاترین رکورد از سال ۱۹۵۹ است.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری رویترز، بر اساس داده‌های اداره سرشماری آمریکا که روز سه شنبه منتشر شد، میزان فقر در آمریکا در سال ۲۰۲۰ به ۱۱/۴ درصد افزایش یافته است چراکه بیماری همه گیر کووید-۱۹ اقتصاد این کشور را تحت تأثیر قرار داده و تأثیر منفی بر بازار کار وارد کرده است.

آخرین اطلاعات منتشر شده اداره سرشماری آمریکا نشان می‌دهد میزان فقر ملی از ۱۰/۵ درصد در سال ۲۰۱۹ به ۱۱/۴ درصد در سال ۲۰۲۰ افزایش یافته است که بالاترین رکورد از سال ۱۹۵۹ است.

پس از تعدیل قیمت‌ها در سال ۲۰۲۰، معیار آستانه فقر برای یک خانواده چهار نفره با درآمد سالانه کمتر از ۲۶ هزار و ۴۹۶ دلار آمریکا تعیین شده که نشان می‌دهد در مجموع ۳۷/۲ میلیون نفر در کشور در سال گذشته زیر سطح فقر تعریف شده فدرال زندگی کرده اند و این یعنی افزایش ۳/۳ میلیونی نسبت به سال ۲۰۱۹.

در عین حال، تعداد افرادی که در سال ۲۰۲۰ به طور تمام وقت در آمریکا کار می‌کردند، ۱۳/۷ میلیون نفر کمتر از سال ۲۰۱۹ بوده است. متوسط ‌درآمد خانوارها نسبت به سال ۲۰۱۹ به میزان ۲/۹ درصد کاهش یافته و به ۶۷۵۰۰ دلار در این کشور رسیده است. هر دو عدد بزرگترین ارقام از سال ۱۹۶۷ تا کنون به شمار می‌روند. نکته مهم‌تر اینکه متوسط ‌درآمد خانوارها برای اولین بار از سال ۲۰۱۱ به طور قابل توجهی کاهش یافته است.

در آغاز سال ۲۰۲۰، شیوع بیماری همه گیر کرونا تأثیر شدیدی بر اقتصاد آمریکا گذاشت و میلیون‌ها آمریکایی نتوانستند برای کار از خانه خارج شوند.

با استناد به مشاغل خالی و نتایج نظرسنجی «فعالیت کارگران» که توسط وزارت کار آمریکا در ۸ سپتامبر منتشر شد، می‌توان نتیجه گیری کرد که تعداد مشاغل خالی ناشی از تعدیل فصلی در پایان ماه ژوئیه به میزان ۷۴۹ هزار افزایش یافته و در مجموع به رقم ۱۰ میلیون ۹۳۴ هزار رسیده که این آمار برای پنجمین ماه پیاپی، یک رقم بی سابقه محسوب می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۲۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
    5 3
    بیچاره آمریکا،هم رو به افوله،هم اقتصادش در حال فروپاشیه،هم تبعیض نژادی و ظلم به رنگین پوستان در آن موج میزنه،و خلاصه خوش به حال خودمون که رو به رشدیم و چهل و دوساله که در شرایط حساس کنونی به سر می‌بریم و در حال گذر از یک پیچ تاریخی هستیم.
  • IR ۲۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
    2 1
    فقرای آمریکا بومی نیستن بلکه مهاجران ایرانی و افغانی و سوری هستن. آمریکا اصلا فقیر نداره. من چند سال پیش سفری سیاحتی به عیالات متحده داشتم در خیابان ها از چند آمریکایی پرسش کردم گفتم آیا در کشور شما فقر کم است یا زیاد می باشد؟ آن آمریکایی نگاهی به من انداخت و گفت فقر چی هست؟ فقر اصلا نمنده ؟
  • حامد IR ۰۸:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
    2 1
    چرا کمیته امداد بهشون کمک نمیکنه؟؟؟ خودمون دیگه بی نیازیم بحمدلله... تا حیثیت امریکا در دنیا بره و همه بفهمن که امریکا فقیره دیگه ازش حساب نبرن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس