کد خبر 1272463
تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۷
نخست وزیر اسرائیل از «سه ماموریت» خود در غزه خبر داد

«نفتالی بنت» نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که قصد دارد تا «سه ماموریت» را در غزه به انجام رساند که یکی از آنها تبادل زندانیان با طرف فلسطینی است.

به گزارش مشرق، بنت در مصاحبه با روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» گفت: سه مأموریت در نوار غزه دارم که که عبارتند از، تبادل زندانیان، جلوگیری از پرتاب موشک حماس و بالن های محترقه  فلسطینیان و  جلوگیری از قدرت یافتن حماس در مقابل آتش بس موقت مانند آنچه ۱۵ سال پیش در لبنان اتفاق افتاد زیرا  حزب الله ۱۵۰هزار موشک در اختیار دارد.

بنت در پاسخ به این سوال که آیا به دنبال حل و فصل اختلافات با حماس است، گفت: ما چهار ماه پیش در جنگ بودیم و سپس با میانجیگری مصر بین جناح های فلسطینی و اسرائیل آتش بس آغاز شد و به یک درگیری نظامی ۱۱ روزه پایان داد.

وی افزود: حماس سازمانی است که پرچم مبارزه با ما را تا رسیدن به هدف خود برافراشته است و مسئولیت من امنیت شهروندان اسرائیل و به ویژه ساکنان جنوب است.

وی در پاسخ به سوالی دیگر که آیا آماده عقد قرارداد مبادله زندانیان است، بدون ارائه توضیحات بیشتری گفت: این بستگی به شرایط دارد، مطمئناً در شرایط خاصی بله و در شرایط خاص دیگری خیر.

حماس از زمان جنگ ۲۰۱۴ چهار اسرائیلی از جمله دو سرباز را در اختیار دارد و شرط آزادی آنها را تبادل با اسرای فلسطینی دربند این رژیم اعلام کرده است.

بر اساس اعلام سازمانهای مربوطه فلسطینی، تا ۶ سپتامبر(۱۵ شهریور) تعداد زندانیان فلسطینی در زندانهای رژیم صهیونیستی ۴ هزار و ۶۵۰  نفر شامل ۴۰ زن و حدود ۲۰۰ کودک است علاوه بر آنکه  ۵۲۰ زندانی اداری بدون اتهام و محاکمه نیز به تعداد این زندانیان افزوده می شود.

رژیم صهیونیستی از سال ۲۰۰۶، غزه را که تقریبا دو ملیون نفر جمعیت دارد از زمین، دریا و هوا محاصره کرده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس