کد خبر 1272462
تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۹
واکسن روسی «اسپوتنیک لایت» در ایران به ثبت رسید

صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه امروز چهارشنبه اعلام کرد که واکسن روسی کرونا موسوم به «اسپوتنیک لایت» از سوی جمهوری اسلامی ایران به ثبت رسید.

به گزارش مشرق به نقل از بیانیه صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه که در وبسایت آن منتشر شده است ایران  که بهمن سال گذشته «اسپوتنیک وی»   را ثبت کرده بود واکسن اسپوتنیک لایت را نیز تایید و ثبت کرد.

 اسپوتنیک لایت اولین  جزء واکسن اسپوتنیک وی  محسوب می شود

این صندوق هدف از استفاده از واکسن‌های‌های یک مرحله‌ای را تسریع در واکسیناسیون مردم و ایجاد سریعتر ایمنی جمعی عنوان کرد.

نشریه  پیشرو پزشکی لانست (The Lancet) نتایج مطالعه بر روی اسپوتنیک لایت،   در میان ۴۰ هزار سالمند در آرژانتین را رونمایی کرد. این واکسن اثربخشی  بین ۷۸.۶-۸۳.۷ درصدی در مقابل کووید را نشان داد که به طور قابل توجهی بالاتر از اکثر واکسن‌های ۲ جزئی است.

مراحل اول و دوم آزمایش بالینی واکسن ضدکرونای «اسپوتنیک لایت» در اوایل ماه ژانویه سال جاری میلادی با مجوز رسمی وزارت بهداشت روسیه آغاز شد و مرکز ویروس شناسی گامالیا وابسته به وزارت بهداشت روسیه، این آزمایش‌ها را برعهده داشت.

کریل دمیتریف رییس صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه (دست اندر کار تامین مالی طرح تولید واکسن اسپوتنیک وی) پیشتر اعلام کرده بود که اسپوتنیک لایت نوع جدید واکسن اسپوتنیک وی بیشتر به کشورهای دیگر عرضه خواهد شد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس