واکسن اسپوتنیک‌وی - نمایه

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با بیان اینکه «اسپوتنیک لایت» به زودی وارد بازار واکسن ایران می‌شود، گفت: واکسن «اسپوتنیک لایت» هم اکنون تمامی مراحل مطالعاتی خود را طی کرده است.

به گزارش مشرق، علیرضا زالی با بیان اینکه واکسن «اسپوتنیک لایت» هم اکنون تمامی مراحل مطالعاتی خود را طی کرده و در حال سپری کردن تست‌های نهایی به منظور ورود به چرخه واکسیناسیون کشور است، افزود: وزارت بهداشت ایران نتیجه مطالعات و بررسی بالینی خود را در خصوص واکسن «اسپوتنیک لایت» طی کرد و سپس به موسسه گامالیای روسیه ارسال نمود. با توجه به بعضی از عوارض بیولوژیک و اثربخشی دز اول و دوم این واکسن را به یک تک دز تبدیل کرد.

بیشتر بخوانید:

ورود ۳۰۰ هزار دوز اول و دوم واکسن اسپوتنیک به کشور

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران ادامه داد: طبق مطالعات انجام شده در روسیه واکسن تک دز اسپوتنیک لایت عوارض بسیار کمتری نسبت به واکسن‌های دیگر دارد. این واکسن بر روی ۶۰ هزار نفر تست شده است و نسبت به واکسن اسپوتنیک وی اثربخشی و ایمنی بالاتری دارد.

زالی گفت:‌خوشبختانه واکسن اسپوتنیک تولید ایران در حال حاضر تمامی مراحل خود را طی کرده و در حال سپری کردن تست‌های نهایی به منظور تولید و ورود به چرخه واکسیناسیون کشور است.

وی افزود: امیدواریم تولید این واکسن در کشور به سه میلیون دز در ماه برسد و دوستان ما در وزارت بهداشت در حال بررسی مستندات هستند تا مجوزهای لازم برای تزریق این واکسن صادر شود.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس