کد خبر 1272023
تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۶
اسلامی

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: انرژی اتمی را به گونه‌ای بسیج می‌کنیم که مردم ثمرات آن را در زندگی لمس کنند.

به گزارش مشرق، محمد اسلامی در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان بوشهر اظهار داشت: تکنولوژی هسته‌ای جز مولفه‌های قدرت است و علوم پیشرفته جایگاه ایران را در جهان تعیین می‌کند.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران افزود: در کشورهای دیگر دانشجویان ایرانیان را منع تحصیل می‌کنند که این نشان‌دهنده اهمیت رشته هسته‌ای در دنیا است.

وی بیان کرد: توسعه و صنعتی کردن علم و فناوری برای ما بسیار مهم است و برنامه داریم که محصولات و کاربردها را در این زمینه گسترش دهیم.

این مقام مسؤول توضیح داد: سازمان انرژی اتمی را به گونه‌ای بسیج می‌کنیم که تاثیرات آن در زندگی مردم لمس شود.

اسلامی تصریح کرد: در حوزه‌های معیشت و اشتغال در بخش کشاورزی و سلامت اقدامات بسیار تاثیرگذاری وجود دارند که ما آن را انجام خواهیم داد.

وی گفت: نیروگاه اتمی بوشهر طبق استانداردها و ضوابط در حال تولید برق در شبکه است؛   تولید برق از پنج هزار کیلوبایت در ساعت طی پانزده روز گذشته عبور کرده و واحدهای دوم و سوم عملیات ساختمانی در حال ساخت است.

رئیس سازمان انرژی اتمی خاطرنشان کرد: با اتخاذ یک سری شیوه‌ها تامین مالی و جلوگیری از بیشتر شدن تاخیرات و سرعت بخشیدن به امور در تولید برق می‌خواهیم حداکثر طبق زمان‌بندی آمار تولید را به سه هزار مگابایت برق هسته‌ای برسانیم.

اسلامی تاکید کرد: انرژی هسته‌ای نیاز مبرم و فوری حال کشور است همچنین ما باید در توسعه تولید برق شتاب بیشتری داشته باشیم.

وی اظهار کرد: زیرساخت‌های ما مطابق استانداردهای بین‌المللی است و در بازدیدهای آژانس اقدامات ما جز تجربه‌های برتر شناخته شده است.

این مقام مسؤول ادامه داد: تیم مدیریت و نیروهای ما از کیفیت و خبرگی لازم برخوردار هستند که متعهدانه در حال بهره‌برداری هسته‌ای و تولید دانش در شرایط تحریم‌اند که خود دستاوردی متفاوت است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    0 0
    با سلام فقط همانطور که ثمره وزارت راه جنابعالی را مردم لمس کردن نباشد
  • IR ۲۲:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    0 0
    ان شاالله همه چیز درست بشه و درست پیش بره
  • IR ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    0 1
    از درایت آیت الله ریسی تعجب میکنم که یک فرد با رشته نا مربوط را به عنوان رییس انرژی اتمی گذاشته امیدوارم این انتصابهای غیر کارشناسی و عدم تطابق رشته و تجربه کاری با مسولیت اعطا شده به ضرر کشور نباشد
    • IR ۰۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
      0 0
      صحبت اضافه ممنوع، سهم اصفهان کم بود، باید به طریقی جبران میشد، افتاد حالا؟
  • IR ۲۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    0 0
    آخه چطوری؟!نکنه به هرایرانی یه نخود اورانیوم غنی شده باغنای بالا وناب میدین
    • IR ۰۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
      0 0
      اون نخود فرنگی و نخود آش نبود، نخود نخود طلا بود که نخبگان وارونه این سازمان فشل، با فاکتورهای جعلی، بالا کشیدند، البته در (ده بالا) العاقل یکفیه الاشاره
    • IR ۰۸:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
      0 0
      سهم جنابعالی رو عل+ف میده سهم بقیه رو مثلا برق

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس