کد خبر 1271673
تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۴
ژنرال آمریکایی جان هایتن

نایب رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا با توصیف‌کردن چین به‌عنوان خطرناک‌ترین تهدید برای ایالات متحده، مدعی شد استراتژی نظامی واشنگتن باید به‌سرعت برای مقابله با تهدیدهای پکن حرکت کند.

به گزارش مشرق، در ادامه سیاست‌های ضد چینی دولت‌های آمریکا و تقابل با افزایش قدرت پکن در جمع کشورهای جهان، یک ژنرال آمریکایی اتهامات بی‌اساس علیه این کشور را تکرار کرد.

«جان هایتن» نایب رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا بامداد سه‌شنبه مدعی شد: «ما تهدیدها از جانب روسیه را رد نمی‌کنیم، اما چین همچنان خطرناک‌ترین تهدید [برای آمریکا] است».

بیشتر بخوانید:

مقام سابق آمریکایی: بایدن بالاتر از چین نخستین تهدید علیه امنیت ملی ما است

به نوشته رسانه‌های آمریکایی هایتن در راستای رویکرد تقابلی واشنگتن با پکن، اظهار داشت: «استراتژی نظامی ما باید به‌سرعت برای مقابله با تهدیدهای چین حرکت کند».

روز جمعه بود که کاخ سفید اعلام کرد که رؤسای جمهور آمریکا و چین بعد از وقفه‌ای ۷ ماهه، به‌صورت تلفنی گفت‌وگو و درباره مسائل مهم منطقه‌ای و جهانی صحبت کردند.

این در حالی است که روابط چین و دولت بایدن از زمان روی کارآمدن وی در کاخ سفید، به دلیل اختلافات بر سر مسائلی از جمله تایوان، هنگ‌کنگ و تجارت جهانی، به تنش گرویده است.

نیروی دریایی آمریکا بارها و به بهانه دفاع از آزادی ناوبری در آب‌های بین‌المللی و به قصد حمایت از جدایی‌طلبان تایوان، کشتی‌های جنگی خود را از تنگه تایوان عبور داده است. فقط ۱۵ کشور در جهان به‌صورت رسمی با تایوان روابط دیپلماتیک دارند اما بسیار از دولت‌ها دفتر نمایندگی خود در این کشور را تحت عنوان «دفاتر تجاری» اداره می‌کنند.

به‌رغم تعهد رسمی واشنگتن به پکن، طی سال‌های اخیر روسای جمهور آمریکا از هر دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات اقداماتی مغایر با سیاست چین واحد از قبیل فروش تسلیحات نظامی و برقراری مراودات دیپلماتیک با تایوان انجام داده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    0 0
    چه بخواهید وچه نخواهید قدرت از غرب به‌شرق مهد تمدن بشری داره برمیگرده چین قدرت برتر جهان خواهدشد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس