امریکا و چین

اتاق بازرگانی آمریکا در جنوب غربی چین به دستور مقام‌های دولت چین تعطیل شد.

به گزارش مشرق، اتاق بازرگانی آمریکا در جنوب غربی چین روز سه شنبه تایید کرد که وزارت امور داخلی چین دستور تعطیلی این مکان را داده است.

به نوشته وبگاه شبکه خبری «راشاتودی» مقام‌های اتاق بازرگانی آمریکا در جنوب غربی چین به رسانه‌ها گفتند که مقام‌ها چینی به آنها دستور داده‌اند که فعالیت خود را در شهر «چنگدو» متوقف کنند. مقام‌های آمریکایی گفتند که چین به آنها اعلام کرده دیگر هیچ فعالیتی به نام اتاق بازرگانی آمریکا در جنوب غربی چین انجام داده نشود.

همچنین در این رابطه فعالیت وبگاه رسمی اتقاق بازرگانی آمریکا در چین نیز متوقف شد. «بنجامین وانگ» رئیس اتاق بازرگانی آمریکا گفت که در حال مذاکره با مقامات چینی است، اما هنوز دلایل خاصی برای تعطیلی اجباری به آنها ارائه نشده است.

وانگ گفت که وزارت امور داخلی چین ظاهراً قانونی را وضع می‌کند که  بر اساس آن کشورهایی که در چین حضور دارند محدود به داشتن تنها یک اتاق بازرگانی رسمی خواهند شد.ایالات متحده دارای پنج دفتر اتاق بازرگانی در چین با ۳۰ گروه کاری است.

این تعطیلی در حالی صورت می‌گیرد که تنش بین چین و آمریکا و جنگ تجاری و اختلافات بر سر حقوق بشر ادامه دارد. در همین حال، اصرار آمریکا بر تحقیق بیشتر درباره ریشه‌های همه گیری کووید -۱۹، این دشمنی را بیشتر تقویت کرده است.

 به‌نظر می‌رسد تنش تجاری میان آمریکا و چین و فشار دولت جدید آمریکا به پکن باعث شده  که چین نیز دست به اقدام تلافی‌جویانه بزند. تعطیلی این مکان تجاری  یک سال پس از تعطیلی کنسولگری آمریکا در چنگدو و در واکنش به تعطیلی کنسولگری چین در «هیوستون» در آمریکا رخ داد.

تحولات اخیر نشان می‌دهد تقابل آمریکا و چین از عرصه اقتصادی فراتر رفته و ابعاد سیاسی، نظامی و امنیتی آن پر رنگ‌تر شده است؛ به طوری که همزمان با نشست گروه هفت و ناتو در بروکسل، تایوان شاهد ورود هواپیماهای نظامی جنگنده و بمب‌افکن چینی به حریم هوایی خود بود. در همین حال ناوگروه آمریکا هم به دریای چین جنوبی وارد شد.

سیاست کاخ سفید مقابل چین به شدت تحت تاثیر بیم  ظهور قدرت بزرگ جدید در اوراسیا و اتحاد بین پکن و مسکو علیه آمریکاست.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
    1 0
    احسنت ، دم چین گرم حال کردم!! موقع اخراج پس گردنی و اردنگی فراموش نشه لطفا!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس