روسیه: آمریکا و ایران به تعهدات خود در توافق هسته‌ای بازگردند

وزارت خارجه روسیه سریع‌ترین راه برای احیای توافق هسته‌ای را بازگشت آمریکا و ایران به تعهدات خودشان دانست.

به گزارش مشرق به نقل از ریا نووستی، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز (دوشنبه) اعلام کرد کوتاه‌ترین راه برای احیای توافق هسته‌ای بازگشتن آمریکا و ایران به چارچوب تعهدات خود در برنامه جامعه اقدام مشترک (برجام) و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل بدون هیچ کم و کاستی است.

زاخارووا در ادامه اضافه کرد: روسیه صادقانه قصد دارد از این موضوع حمایت کند، و از همه شرکای خود اعم از ایرانی‌ها و آمریکایی‌ها می‌خواهد در اسرع وقت به میز مذاکرات بازگردند و براساس تفاهمات به توافق برسند.

پیش از این رافائل گروسی، دبیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بعد از سفری که به ایران داشت و توافقی که با مسئولان کشورمان کرد به وین بازگشته و اعلام کرد توافق با تهران امکان نظارت منظم بر برنامه (هسته‌ای) ایران را فراهم می‌کند همچنین او در ادامه به رسانه‌ها اطلاع داد دوباره به تهران باز خواهد گشت تا درخصوص مسائل مهم با مسئولان ایرانی گفتگو کند.

در همین حال، لارنس نورمن خبرنگار وال استریت ژورنال در توئیتر خود نوشت: یک منبع به نقل از طرف اروپایی تایید کرده است که این هفته هیچ قطعنامه انتقادی در شورای حکام علیه ایران وجود نخواهد داشت، مشروط بر اینکه ایران {روند مذاکره و تعامل} را ادامه دهد.

راستی‌آزمایی و نظارت بر ایران در پرتو قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت و همچنین توافق پادمانی «ان‌پی‌تی» با ایران از محورهای نشست شورای حکام خواهد بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۲:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    1 0
    وزارت خارجه روسیه اشتباه کرده، اول یانکی‌ها تعهداتشونو انجام میدن ما راستی آزمایی میکنیم بعد....
  • حسن NL ۰۲:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    0 0
    حتماً، آمریکا برخواهد گشت.
  • ناشناس NL ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    1 0
    برجام . این لاشه متعفن !!!! اصلا برجامو آتیش زدیم !!!!! یک مثل بود که میگفت قربان من غلام شما هستم و غلام بادمجان نیستم !!
  • IR ۱۸:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    1 0
    نشد؛ اول آمریکا با لغو تمام تحریم ها در عمل بدون استثنا، بعد ایران البته پس از راستی آزمایی دقیق و طولانی مدت. مفهوم شد یا تکرار کنم؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس