کد خبر 1271969
تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۰

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی اندیشکده راهبردی تبیین نوشت: سفر گروسی، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تهران، به انعقاد توافقی منجر شد که طبق آن «بازرسان آژانس نسبت به سرویس فنی تجهیزات نظارتی مشخص شده و جایگزینی کارت‌های حافظه آن‌ها که تحت مهر و موم مشترک در ایران نگهداری خواهند شد، اقدام نمایند».

 در بیانیه مشترک ایران و آژانس، زمان اجرای توافق مشخص نشده است. این امر نشان از آن دارد که ایران برای اجرای توافق اخیر، منتظر نتیجه جلسه آتی شورای حکام بود و در صورت صدور هر قطعنامه‌ای علیه برنامه هسته‌ای، این توافق را ملغی‌شده اعلام می‌کرد.

 استقبال اروپا و روسیه از این توافق نشان می‌دهد که میان اعضای برجام در خصوص ضرورت ادامه همکاری‌های ایران و آژانس اجماع نظر وجود دارد. عدم صدور قطعنامه علیه ایران در شورای حکام نیز در همین راستا قابل ارزیابی است. 

 توافق اخیر از نظر فنی، تفاوت چندانی با تفاهم صورت‌گرفته پیشین ندارد. در آن تفاهم نیز تعیین گردید که بازرسان بر روند تعویض کارت‌های حافظه دوربین‌ها نظارت کنند، ولی محتوای ضبط‌شده تا تعیین تکلیف مذاکرات در اختیار ایران باقی بماند. البته این بار از تعیین بازه زمانی مشخصی برای تداوم ضبط دوربین‌ها اجتناب شده است.

ممکن است آمریکا هم‌چنان قصد داشته باشد که به بهانه عدم اجازه بازدید از برخی تأسیسات قدیمی، در شورای حکام علیه ایران به فضاسازی بپردازد. ایران نیز می‌تواند هشدار دهد که هر گونه بهانه‌جویی بر اساس اسناد مجعول و ادعاهای واهی آمریکا و رژیم صهیونیستی، می‌تواند روند همکاری‌های کنونی تهران و آژانس را مختل نماید.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۷:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
    3 0
    شاید کارت های حافظه جدید به چیپست های نسل جدید وای فای مجهز باشند که به صورت مخفیانه اطلاعات رو به دستگاه های همراه بازرسان منتقل کند.
  • سید IR ۰۹:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
    2 0
    بهترین راه برای جبران خسارت هایی که در همکاری دولت حسن روحانی با بنگاه بین المللی نیروی هسته ای به صنعت هسته ای ایران وارد شد، که همان دستورالعمل الحاقی باشد، بازی کردن با زمان از سوی ایران و این بنگاه را در برزخ تصمیمات نگاه داشتن است!
  • IR ۱۸:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
    0 0
    ایران باید بتواند مطابق پادمان. هر فهالیت هسته ای. را انجام دهد ... غربیها چون بهمدیگر اعتماد ندارا .. فکر میکنند ما هم مثل اونا .. هفت تیر بدستیم .. هر چیز کمتر از فعالیتهای پادمانی. قابل پذیرش نیست و نمایندگان ایران اگر بپذیرند خاینند ..... اسراییل را برودی از سرزمینهامون بیرون میکنیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس