photo_2021-09-11_11-59-32.jpg

عملیات برای پاکسازی حومه شهر سامراء و شهرستان طارمیه در حالی ادامه دارد که این دو منطقه نقطه اتصال بغداد به مناطق شمالی هستند و حامیان تروریست ها به شدت تلاش می کنند این مسیر را ناامن و مسدود کنند.

سرویس جهان مشرق؛ عملیات نیروهای امنیتی و رزمندگان بسیج مردمی در جنوب شهر سامراء در مرکز و جنوب استان صلاح الدین همزمان با عملیات گروهی دیگر از نیروهای عراقی در شهرستان الطارمیه در جریان است.

در روزهای گذشته تحرکات عناصر مخفی گروهک تروریستی داعش در مناطق متروکه و مزارع آلوده جنوب سامراء گزارش شد و رزمندگان تیپ ۴۱ بسیج مردمی و نیروهای امنیتی عملیات پیش دستانه ای را برای پاکسازی این محدوده آغاز کردند.

نیروهای عراقی در این عملیات با جست و جوی دقیق نقطه به نقطه موفق شدند مناطق «تل بتار و السجله» را به طور کامل پاکسازی و امن کنند؛ حومه شهر سامراء از جمله مناطق «الرقه، الاسحاقی، الشیخ وهب، جزیره الثرثار و...» به هسته های مخفی داعش آلوده است.

براساس اطلاعات به دست آمده، عناصر مخفی داعش در کمربندی سامراء حضور دارند و در آماده باش کامل هستند تا در فرصت مناسب به این شهر مهم و راهبردی حمله و مرکز استان صلاح الدین را ناامن کنند. 

تحرکات خطرناک برای قطع ارتباط مرکز به شمال عراق/ آیا تروریست ها به اهداف خود در «سامراء و طارمیه» خواهند رسید؟ + نقشه میدانی و عکس

باید توجه داشت شمال شهر سامراء به محور «مکیشیفیه، العباسیه، حویش، الدور و تکریت» متصل می شود و همین مسئله اهمیتش را چند برابر کرده است؛ «مکیشیفیه» یکی از محورهایی به شمار می آید که تروریست ها همواره علیه نیروهای امنیتی حملات را ترتیب می دهند و ناامنی ایجاد می کنند.

از سویی دیگر مناطق جنوبی از جمله «اهل غضب، سید غریب، عرب الحلابسه و ...» هم آلوده به عناصر مخفی داعش هسند و گفته شده برخی از ساکنان در این بخش ها به تروریست ها کمک می کنند و اطلاعاتی از تحرکات و امکانات نیروهای امنیتی در اختیار آنان می گذارند.

به گزارش مشرق، سامراء نقطه اتصال پایتخت عراق به ترکیه (از مرز دهوک) و همچنین دروازه جنوبی شهر تکریت (مرکز استان صلاح الدین) و دروازه شمالی شهرک بلد محسوب می شود و جاده «بغداد - بلد - تکریت - بیجی - الشرقاط - موصل - دهوک- ترکیه» نیز از این شهر عبور می کند.

از شمال استان بغداد خبر می رسد عملیات رزمندگان در شهرستان «طارمیه» که یکی از آلوده ترین مناطق به عناصر مخفی داعش به شمار می آید در آستانه وارد شدن به ماه دوم است و همچنان تلاش نیروهای عراقی برای پاکسازی این بخش ادامه دارد.

به گفته منابع میدانی، گروهی از تروریست های داعش در مزارع و باغ های شهرستان مخفی شده اند و رزمندگان به دلیل حساسیت های موجود در این منطقه و برای این که در کمین گرفتار نشوند به آرامی و گام به گام در حال پیشروی هستند.

 براساس اخبار به دست آمده، برخی از اهالی با عناصر مخفی گروهک تروریستی داعش همکاری و اطلاعات خود را از تحرکات نیروهای عراقی به آنان گزارش می دهند اما با وجود این کارشکنی ها رزمندگان تیپ ۱۲ بسیج مردمی موفق شدند ۴ مخفیگاه تروریست ها را در منطقه «البحیرات و الغزیلیه» شناسایی و منهدم کنند.

تحرکات خطرناک برای قطع ارتباط مرکز به شمال عراق/ آیا تروریست ها به اهداف خود در «سامراء و طارمیه» خواهند رسید؟ + نقشه میدانی و عکس

رزمندگان در جریان عملیات مقادیری مواد منفجره و تجهیزات نظامی را کشف و ضبط کردند؛ الطارمیه دروازه شمالی شهر بغداد است و از محور شرقی این شهرستان جاده «بغداد- الشعب - الحسینیه - بعقوبه (مرکز استان دیاله) و از محور غربی این منطقه هم جاده «بغداد -التاجی - الدجیل - بلد -سامراء» می گذرد و در مجموع تمامی راه های اصلی بغداد به مناطق شمالی از شرق و غرب الطارمیه عبور می کند.

به گزارش مشرق، محدوده عملیات نیروهای عراقی در حالی در حد فاصل مرکز استان صلاح الدین تا شمال استان بغداد تعیین شده که روند تحولات میدانی به خوبی نشان می دهد حامیان تروریست ها توان خود را از طریق شهرستان «طارمیه» برای قطع ارتباط پایتخت با مناطق شمالی (ناامن کردن قلب عراق) متمرکز کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
    9 2
    درود بر بسبج مردمی عراق. نگذارید خون شهدای مقاومت پایمال شود. بالاخره این داعشی ها، یه مرکز لجستیک دارند و چندین راه ارتباطی، احتمالا از سمت کردستان اینها تجهیز می شوند، نفوذی های داخل دولت رو هم فراموش نکنید.
  • IR ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
    3 1
    تروریست ها هیچ غلطی نخواهند کرد! ابر قدرت کشوریست که از لحاظ تفکر استراتژیک اول باشه پس بشینید فکر کن و نقشه های این خنگول ها رو خنثی کنید. یادتون نره هر گروهی یک گلوگاه نظامی داره یک راه تغذیه مالی و یک شاهراه مواصلاتی !!!
  • سرباز بی نشان. IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
    1 0
    امان ازخود فروش های بی هویت وطن فروش شکم پرست لقمه حرام ،لقمه های حرام ونطفه های حرام چه می کند .... . مراقب باشیم بر لقمه ها و نطفه ها .... .
  • علیرضا FR ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
    1 0
    حرامیان اینو بدونن که مقاومت و رهبران با شعورش خانه پر یک دفعه از یک سوراخ گزیده میشن نه بیشتر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس